Gravatar

#91 MMB 13 år siden

SebReuber (90) skrev:
Nu er det jo en motion capture-film, og den kan derfor risikere slet ikke at blive erklæret gyldig i animationsfilm-kategorien. Mener der var et lignende tilfælde for nogle år siden, men de kan selvfølgelig have ændret reglerne siden.

Det er helt korrekt, og The Wrap har bl.a. skrevet en artikel om sagen: http://www.thewrap.com/awards/column-post/motion-c...
Gravatar

#92 X&O 13 år siden

Viggo Mortensen bliver ikke nomineret til en oscar! Ikke fordi han ikke spiller godt, eller fortjener den, men simpelthen fordi han ikke ønsker at vinde en oscar - eller i det mindste er 'ligeglad'. Hele det nominerings apparat der skal sættes i gang er et stort arbejde, og når man ikke vil vinde, kommer man heller ikke til at få en nominering. Man skal ville det.
Gravatar

#93 MMB 13 år siden

Kan du så fortælle mig, hvordan Malick blev nomineret for The Thin Red Line? :) Selvfølgelig kan man blive nomineret, selvom man ikke "ønsker" det, men ingen tvivl om, at det selvfølgelig mindsker ens chancer, hvis man ikke ønsker at blive nomineret. Nu ved jeg ikke, hvor ligeglad den gode hr. Mortensen egentlig er, for han mødte da op sidste gang, han var nomineret.
Se 1:10 i denne video, så kan du se, hvor ligeglad Malick er:
Gravatar

#94 frahm-2 13 år siden

Så længe man har et studie der vil det, så betyder det ikke så meget om man selv vil det. Sean Penn var også fløjtende ligeglad, indtil han vandt, så tror jeg alligevel at han nød det lidt. Men pointen er, at selvom han var/er ligeglad, så har han alligevel fem nomineringer og har vundet to af dem.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#95 MMB 13 år siden

Bedste kvindelige birolle:
Ligesom bedste mandlige birolle så er det svært at sige på nuværende tidspunkt, hvem som får en nominering, men jeg vil alligevel give mit bud, og så vil jeg - ligesom alle mindre andre lister - opdatere listen løbende.

1) Octavia Spencer (The Help)
Da forfatteren Kathryn Stockett skrev romanen, som The Help bygger på, havde hun faktisk Octavia Spencer i tankerne, og det er derfor ikke mærkeligt, at hun eftersigende passer perfekt ind i rollen som den besværlige tjenestepige. Filmen har allerede fået en masse buzz for mange af filmens andre roller, men det er måske Octavia Spencer som har fået aller mest buzz. Hvis hun ikke bliver nomineret, vil jeg blive meget overrasket.

2) Vanessa Redgrave (Coriolanus)
Ralph Fiennes' Shakespeare fortolkning har siden sin premiere ved Berlinalen i år haft en del Buzz omkring sig, og noget tyder på, at buzzen står stærkest ved Vanessa Redgraves optræden. Endnu en Oscar-nominering til veteranen Vanessa Redgrave virker derfor meget sandsynligt .

3) Berenice Bejo (The Artist)
Absolut ingen kender Berenice Bejo, men på trods af dette, så kunne hun meget vel lande en Oscar nominering for hendes rolle i stumfilmen The Artist i rollen som en stigende stjerne i Hollywood (kunne meget vel passe på hendes egen karriere). Det er for tidligt at sige, om hun kan få en nominering, da den bestemt ikke lige så sandsynlig som mange af filmens andre mulige nomineringer.

4) Shailene Woodley (The Descendants)
I rollen som George Clooneys karakters umulige teenagedatter har Shailene Woodley fået rigtig meget positiv omtale med på vejen, og hvis hun får den rigtig promovering, bør hun være et rigtig godt bud på en Oscar nominering.

5) Sandra Bullock (Extremely Loud and Incredibly Close)
Selvom det måske havde været passende at smide Jessica Chastain i top 5, så har hun det kæmpe problem, at hun har været med i hele 4 film med Oscar potentiale, uden at én af rollerne for alvor skinner igennem. Derfor ryger Sandra Bullock med på den sidste plads i rollen som moderen til den 9-årige dreng, der mister sin far (altså hendes mand) den 11. september.

Boblere:
6) Naomi Watts (J. Edgar)
7) Jessica Chastain (The Tree of Life)
8) Jessica Chastain (Take Shelter)
9) Jessica Chastain (The Help)
10) Carey Mulligan (Shame)
11) Janet McTeer (Albert Nobbs)
12) Emily Watson (War Horse)
13) Judi Dench (J. Edgar)
14) Melissa McCarthy (Bridesmaids)
15) Evan Rachel Wood (The Ides of March)
16) Marion Cotillard (Midnight in Paris)
Gravatar

#96 MMB 13 år siden

Hmm, hvilken kategori skal være den næste?
Gravatar

#97 Neranders 13 år siden

Bedste score!

Eller, jeg vil faktisk være meget interesseret i bedste animationsfilm. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#98 MMB 13 år siden

Så bliver det nok animationsfilm næste gang. :)
Ved mindre der er andre, som hellere vil se en anden kategori...
Gravatar

#99 jessup 13 år siden

Er håbløst bagud med at se nyere film gætter dog på en Brooks nominering for Drive.
This is just until June
Gravatar

#100 Wangsgaard 13 år siden

Meget interessant tråd Foeller! Følger med glæde med da jeg selv er ret vild med showet :)

Har lige set Tintin i dag og vil ikke regne med en norminering i bedste film, da den er langt fra Spielberg a-game men måske (hvis den kan) blive normineret og vinde for bedste animations film. Den var urolig flot lavet så den kunne sagtens få et par visuele priser.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: