Gravatar

#1021 The Insider 12 år siden

#1019, det var sikkert Christian Bale i fuld make-up!

#1020, det har vi også talt om, og det kan sagtens blive aktuelt engang inden for nærmeste fremtid :-)
War. War never changes.
Gravatar

#1022 MMB 12 år siden

Best Original Score - min mening
Det er en ganske solid flok af komponister, der er blevet nomineret til en Oscar for bedste musik i år. Jeg vil give mit bud på, hvem der bør vinde Oscaren, og jeg vil også linke til det nummer, som jeg bedst kunne lide, fra hvert soundtrack.

Howard Shore (Hugo)
[url= Thief[/url]

John Williams (War Horse)
[url=

Ludovic Bource (The Artist)
[url= for Peppy[/url]

Alberto Iglesias (Tinker Tailor Soldier Spy)
[url= Smiley[/url]

John Williams (The Adventures of Tintin)
[url= Adventures of Tintin[/url]

Hvem bør vinde?
Jeg var meget, meget tæt på at give sejren til Howard Shores fantastiske score, men i sidste ende måtte jeg medgive, at Ludovic Bources fantastiske score virkelig er med til at løfte The Artist som film.

1) Ludovic Bource (The Artist)
2) Howard Shore (Hugo)
3) John Williams (War Horse)
4) Alberto Iglesias (Tinker Tailor Soldier Spy)
5) John Williams (The Adventures of Tintin)
Gravatar

#1023 MMB 12 år siden

Hvem synes I bør vinde i kategorien bedste mandlige hovedrolle og bedste musik?!
Gravatar

#1024 MMB 12 år siden

Best Cinematography - min mening
Det er fem fantastiske flotte film, der er blevet nomineret i denne kategori, og selvom man måske godt kunne savne Tinker Tailor Soldier Spy, så er det ikke desto mindre fem solide kandidater, der er nominerede i denne kategori.

De nominerede:
Guillaume Schiffman (The Artist)
Jeff Cronenweth (The Girl with the Dragon Tattoo)
Robert Richardson (Hugo)
Emmanuel Lubezki (The Tree of Life)
Janusz Kaminski (War Horse)

Hvem bør vinde?
Dette år er uden tvivl et af de stærkeste i et stykke tid, og andre år kunne flere af årets kandidater godt vinde prisen. For mig er der dog ikke den store tvivl om, hvem der fortjener prisen. The Tree of Life er en af de smukkest filmede film, jeg nogensinde har set. Lubezki har simpelthen nogle fantastiske og alternative skud, der kan få mig til at blive fascineret over en simpel ting, som optagelsen af et barn, der gynger. Hvis Hugo vinder, vil jeg dog ikke helt græde, da Richardson også har gjort et formidabelt stykke arbejde med Hugo. Det vil jeg til gengæld gøre, hvis The Artist vinder prisen. For godt nok er den flot filmet, men jeg føler ikke helt, den er på samme niveau som de andre nominerede (eller Tinker Tailor Soldier Spy for den sags skyld)

1) Emmanuel Lubezki (The Tree of Life)
2) Robert Richardson (Hugo)
3) Janusz Kaminski (War Horse)
4) Jeff Cronenweth (The Girl with the Dragon Tattoo)
5) Guillaume Schiffman (The Artist)
Gravatar

#1025 Babo84 12 år siden

Jeg synes helt sikkert også, at Tree Of Life var flot filmet, men jeg følte Malick gjorde det bedre med hans krigsfilm. Jeg fandt der var for meget nature channel over de sekvenser, og til tider lidt kunstighed. Fortjent nominering måske, men ikke mere. Men filmen tabte også meget for mig ved gensyn. Her kan jeg igen pege på TTSS, som virkelig fik mig transformeret tilbage i tiden. Sjældent har man set så troværdigt billedside. At filmen ikke var bedre (for mig) er en anden snak. Jeg fatter så ikke hvorfor The Girl With the Dragon Tatoo er på? Ja, det er da fint og gritty billedside, men intet særligt her og slet ikke ifht. Finchers tidligere arbejde på Seven og Zodiac. Det er mig en gåde. Resten har jeg ikke set, men jeg er ret vild med Janusz og Hugo tror jeg også er nydelig.
Gravatar

#1026 MMB 12 år siden

Babo84 (1025) skrev:
Jeg synes helt sikkert også, at Tree Of Life var flot filmet, men jeg følte Malick gjorde det bedre med hans krigsfilm. Jeg fandt der var for meget nature channel over de sekvenser, og til tider lidt kunstighed. Fortjent nominering måske, men ikke mere. Men filmen tabte også meget for mig ved gensyn. Her kan jeg igen pege på TTSS, som virkelig fik mig transformeret tilbage i tiden. Sjældent har man set så troværdigt billedside. At filmen ikke var bedre (for mig) er en anden snak. Jeg fatter så ikke hvorfor The Girl With the Dragon Tatoo er på? Ja, det er da fint og gritty billedside, men intet særligt her og slet ikke ifht. Finchers tidligere arbejde på Seven og Zodiac. Det er mig en gåde. Resten har jeg ikke set, men jeg er ret vild med Janusz og Hugo tror jeg også er nydelig.

Well, The Thin Red Line er uden tvivl også blandt de flotteste film, jeg har set! :)
Jeg er enig med dig i, at TTSS burde have haft en nominering. Jeg føler blot, at det burde have været på bekostning af The Artist. Jeg synes, som du også er inde på, TGWTDT's gritty stil er flot, og så synes jeg bare helt gennemgående, den har nogle fantastisk flotte skud.
Gravatar

#1027 frahm-2 12 år siden

Foeller (1026) skrev:
Jeg føler blot, at det burde have været på bekostning af The Artist

Det kan jeg ikke forstå. Jeg synes at The Artist var virkelig flot. Billedkompositionerne var virkelig gode og så er det jo efterhånden lidt en kunst at lyssætte en sort hvid film. Men kan måske godt følge at Dragon Tattoo, kunne skiftes ud.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#1028 MMB 12 år siden

frahm-2 (1027) skrev:
Det kan jeg ikke forstå. Jeg synes at The Artist var virkelig flot. Billedkompositionerne var virkelig gode og så er det jo efterhånden lidt en kunst at lyssætte en sort hvid film. Men kan måske godt følge at Dragon Tattoo, kunne skiftes ud.

Jeg synes da bestemt også, at det er en flot film. Måske bare ikke helt så flot, som de fem andre. :)
Gravatar

#1029 frahm-2 12 år siden

jeg har sagt det før, men lad mig bare gentage mig selv: Det er et meget stærkt felt i den kategori i år og jeg synes sådan set sagtens at der er en god håndfuld andre film, som også sagtens kunne fortjene en nominering, men der er jo kun plads til fem og så synes jeg egentlig at jeg er meget enig i fire af dem, men lidt lunken omkring Dragon Tattoo.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#1030 Michael Andersen 12 år siden

Foeller (1023) skrev:
Hvem synes I bør vinde i kategorien bedste musik?!

John Williams selvfølgelig :)

1) Tintin
2) War Horse
3) Hugo
4) The Artist
5) Tinker Tailor Soldier Spy

"The Artist" vinder dog, men så tager Williams den næste år med musikken til Spielbergs "Lincoln" :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: