#1217 På ingen måde... de virker som blær. Effekterne hiver mig ud af historien i Hugo, da jeg hele tiden skal gøres opmærksom på, at der er brugt mange penge på den front. Det er unødvendigt, og ødelægger oplevelsen for mig. Egentlig havde jeg det fint nok med historien, bortset fra den sidste halve times sentimentalisme, men jeg tror faktisk, at havde man nedjusteret effekterne en smule, og fokuseret mere på skuespillet, lokationer og lignende, så havde jeg endt på 6/10.
Wow... Tror du så også, Brian Selznick smed de to begivenheder med i sin bog, så der kunne fokuseres på effekterne?
Togscenen er jo en tydelig reference til Lumiere-brødrenes film, hvor folk jo rent tror toget kommer mod dem. Og så er det samtidig en reference til en togulykke, der rent faktisk skete i Paris engang.
#1221 Jeg troede vi snakkede indledningen og alt det bag om urerne... jeg misforstod at du mente en helt anden del.
Togscenen er fint nok lavet... reference eller ej (hvilket jo kan gøres på mange måder). Drengen der bliver lavet om, ser dog meget Disney ud i mine øjne, men igen er det fint nok... det er indledningen og hver gang Hugo farer rundt bag urerne, hvor det hele er lavet på green screen, som jeg finder ufatteligt upassende og kunstigt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1221 Jeg troede vi snakkede indledningen og alt det bag om urerne... jeg misforstod at du mente en helt anden del.
Togscenen er fint nok lavet... reference eller ej (hvilket jo kan gøres på mange måder). Drengen der bliver lavet om, ser dog meget Disney ud i mine øjne, men igen er det fint nok... det er indledningen og hver gang Hugo farer rundt bag urerne, hvor det hele er lavet på green screen, som jeg finder ufatteligt upassende og kunstigt.
Personligt fandt jeg det hverken upassende eller kunstigt, og jeg var blot revet med. Hvis du spørger mig, er det også meningen, at det skal virke helt magisk, når Hugo render rundt mellem urene med Paris i baggrunden.
Men skal vi ikke gemme diskussion, til når Hugo rammer biograferne herhjemme, eller når det i det mindste ikke er Oscar-nat mere? :P
Jeg synes faktisk ikke det så tegneserieagtige ud men eventyrlig. Nu ved jeg da du godt kan lide Tree of life, men den er om nogen kunstig. Dino scenen. Gudfader.
#1228 Dinoscenen er bestemt ikke flot animeret, men det er også det eneste problem jeg har med Tree Of Life. Men modsat Hugo, så prøver effekterne ikke at blive en integreret del af historien. De er der, hvor de er nødvendige, og de er for det meste godkendt hos mig. Her vil jeg også gerne skelne mellem kunstige og dårlige effekter, for Hugos effekter er skam ikke dårlige. De er flotte. De er bare kunstige i sammenhængen, og jeg brød mig ikke om overforbruget i filmen. Jeg kan ikke se, at filmen skulle være eventyrlig... i hvert fald ikke mere eventyrlig end f.eks. Extremely... & Incredibly...., der mere eller mindre har den samme historie.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1221 MMB 12 år siden
Wow... Tror du så også, Brian Selznick smed de to begivenheder med i sin bog, så der kunne fokuseres på effekterne?
#1222 MMB 12 år siden
Hvad kalder du den parallelverden? :P
#1223 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1224 MMB 12 år siden
Men skal vi ikke gemme diskussion, til når Hugo rammer biograferne herhjemme, eller når det i det mindste ikke er Oscar-nat mere? :P
#1225 BN 12 år siden
Er det dig selv på det billede der? Eller er det en eller anden kendis, jeg ikke kan genkende pga. billedets størrelse?
#1226 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1227 JannikAnd 12 år siden
...Springsteen.
#1228 Babo84 12 år siden
Jeg synes faktisk ikke det så tegneserieagtige ud men eventyrlig. Nu ved jeg da du godt kan lide Tree of life, men den er om nogen kunstig. Dino scenen. Gudfader.
#1229 BN 12 år siden
Det fatter jeg ikke, at du synes. Den ser da 100 procent naturlig og troværdig ud.
#1230 Lord Beef Jerky 12 år siden