Jamen BN du synes også at effekterne i de tre Star Wars Prequels er fuldkomne perfekte. ;) BN kan du seriøst ikke se, hvor stift, dateret og unaturlig dinonerne ser ud? Jeg tror det er noget det værste animation jeg har set, siden ham den uforglemmeligt dårligt animerede figur i Attack of the Clones. :)
Tak for denne gang - evaluering af showet Så er Oscar-sæsonen forbi, og årets bedste film er kåret. Det blev ikke overraskende The Artist, der løb med de største priser ved uddelingen. Lidt overraskende lykkedes det også Hugo at nappe hele 5 priser, og så blev 2012 også året, hvor Streep vandt sin 3. Oscar.
Billy Crystal Billy Crystals indsats var generelt godkendt, og han var i hvert fald langt sjovere end både sidste år og sidste år igen. Der var dog ikke meget nyskabelse over showet, og både åbningsmontagen og Oscar-sangen blev genbrugt. Desværre var hverken montagen eller sangen helt på niveau med tidligere år. Men det er stadig godkendt. Han kom også nogle fine jokes undervejs, selvom det langt fra var alle, der var lige sjove. Denne hørte dog til de bedre: “After seeing The Help I wanted to hug the first black woman I saw. From Beverly Hills that’s about a 45 minute drive.”
Overraskelser Der var en del mindre overraskelser i showet - heriblandt Hugos to Oscars for cinematography og visual effects nævnes. En lidt større overraskelse var, at Streep vandt over Davis! Den største overraskelse var dog ubetinget The Girl With the Dragon Tattoos sejr for bedste klipning, som jeg mildest talt ikke havde set komme. Bortset fra disse fire punkter var resten dog ret forudsigeligt.
Højdepunkterne Dujardin er en utrolig karismatisk mand, og hans taketaler hørte bestemt til en af aftenens bedste, da man ikke var i tvivl om, hvor begejstret han rent faktisk var for prisen. Octavia Spencers takketale var desuden også ret så rørende, selvom den måske blev lige lovlig for meget.
Skuffelserne Lidt mere originalitet fra værten var savnet fra min side af, og så havde jeg også ønsket at takketalerne generelt var lidt mere mindeværdige. Derudover blev jeg ret skuffet over ikke at se The Tree of Life vinde for cinematography. Ikke fordi Robert Richardson gjorde et dårligt arbejde med Hugo. Nej, tværtimod, manden er et geni. Lubezki fortjente dog bare Oscaren for The Tree of Life, og så har Richardson desuden allerede vundet 2 Oscars inden Hugo. Derudover var jeg selvfølgelig ked af at se, The Artist vinde bedste film og bedste instruktør, men den havde jeg jo ligesom set komme.
#1244 Det er absolut ingen overraskelse at Streep vandt Oscaren... det havde jeg helt bestemt regnet med. Både præstationsmæssigt men ligeså Oscarens politik peger i den retning.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1244 Det er absolut ingen overraskelse at Streep vandt Oscaren... det havde jeg helt bestemt regnet med. Både præstationsmæssigt men ligeså Oscarens politik peger i den retning.
Enig i at The Tree of Life burde have vundet for "Best cinematography" istedet for Hugo. Ellers var den største skuffelse ifølge min mening at Transformers 3 hverken vandt for bedste lydredigering, lydmix eller visuelle effekter!
Det er rigtigt, at statistikkerne pegede imod Viola Davis. Men taget i betragtning hvad det er for en rolle Streep spiller, hvor mange gange gange hun har været nomineret, og at det er 30 år siden, at hun sidst vandt, så peger pilen ikke længere direkte mod Viola Davis. Det der dog gjorde udslaget for mig, at jeg troede at det blev Streep og ikke Davis som vandt, var det tidspunkt, at prisen var skemalagt til. Når de ligger bedste kvindelige hovedrolle som næstsidste pris, så vidner det om, at der er en kategori, som der er stor spænding om, og hvor resultatet ikke nødvendigvis er så entydigt som man forventede.
#1241 Sweetiebellefan 12 år siden
#1242 IK 12 år siden
Jamen BN du synes også at effekterne i de tre Star Wars Prequels er fuldkomne perfekte. ;) BN kan du seriøst ikke se, hvor stift, dateret og unaturlig dinonerne ser ud? Jeg tror det er noget det værste animation jeg har set, siden ham den uforglemmeligt dårligt animerede figur i Attack of the Clones. :)
(Min 03:24) Plinketts reaktion er priceless.
#1243 Babo84 12 år siden
Ja, skidt var det altså. Ikke for at nævne malplaceret.
#1244 MMB 12 år siden
Så er Oscar-sæsonen forbi, og årets bedste film er kåret. Det blev ikke overraskende The Artist, der løb med de største priser ved uddelingen. Lidt overraskende lykkedes det også Hugo at nappe hele 5 priser, og så blev 2012 også året, hvor Streep vandt sin 3. Oscar.
Billy Crystal
Billy Crystals indsats var generelt godkendt, og han var i hvert fald langt sjovere end både sidste år og sidste år igen. Der var dog ikke meget nyskabelse over showet, og både åbningsmontagen og Oscar-sangen blev genbrugt. Desværre var hverken montagen eller sangen helt på niveau med tidligere år. Men det er stadig godkendt. Han kom også nogle fine jokes undervejs, selvom det langt fra var alle, der var lige sjove. Denne hørte dog til de bedre: “After seeing The Help I wanted to hug the first black woman I saw. From Beverly Hills that’s about a 45 minute drive.”
Overraskelser
Der var en del mindre overraskelser i showet - heriblandt Hugos to Oscars for cinematography og visual effects nævnes. En lidt større overraskelse var, at Streep vandt over Davis! Den største overraskelse var dog ubetinget The Girl With the Dragon Tattoos sejr for bedste klipning, som jeg mildest talt ikke havde set komme. Bortset fra disse fire punkter var resten dog ret forudsigeligt.
Højdepunkterne
Dujardin er en utrolig karismatisk mand, og hans taketaler hørte bestemt til en af aftenens bedste, da man ikke var i tvivl om, hvor begejstret han rent faktisk var for prisen. Octavia Spencers takketale var desuden også ret så rørende, selvom den måske blev lige lovlig for meget.
Skuffelserne
Lidt mere originalitet fra værten var savnet fra min side af, og så havde jeg også ønsket at takketalerne generelt var lidt mere mindeværdige. Derudover blev jeg ret skuffet over ikke at se The Tree of Life vinde for cinematography. Ikke fordi Robert Richardson gjorde et dårligt arbejde med Hugo. Nej, tværtimod, manden er et geni. Lubezki fortjente dog bare Oscaren for The Tree of Life, og så har Richardson desuden allerede vundet 2 Oscars inden Hugo. Derudover var jeg selvfølgelig ked af at se, The Artist vinde bedste film og bedste instruktør, men den havde jeg jo ligesom set komme.
Tak for i år!
#1245 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1246 MMB 12 år siden
Jo, det er.
#1247 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1248 MMB 12 år siden
Hvorfor peger Oscars politik i Streeps retning?
55/61 Oscar-bloggere troede på Davis, hvorimod kun 6 troede på Streep. http://www.awardsdaily.com/Predictions/main.php
#1249 Ericmase 12 år siden
Enig
Enig
Enig i at The Tree of Life burde have vundet for "Best cinematography" istedet for Hugo. Ellers var den største skuffelse ifølge min mening at Transformers 3 hverken vandt for bedste lydredigering, lydmix eller visuelle effekter!
#1250 Verbal 12 år siden
Det er rigtigt, at statistikkerne pegede imod Viola Davis. Men taget i betragtning hvad det er for en rolle Streep spiller, hvor mange gange gange hun har været nomineret, og at det er 30 år siden, at hun sidst vandt, så peger pilen ikke længere direkte mod Viola Davis. Det der dog gjorde udslaget for mig, at jeg troede at det blev Streep og ikke Davis som vandt, var det tidspunkt, at prisen var skemalagt til. Når de ligger bedste kvindelige hovedrolle som næstsidste pris, så vidner det om, at der er en kategori, som der er stor spænding om, og hvor resultatet ikke nødvendigvis er så entydigt som man forventede.