Gravatar

#21 MMB 12 år siden

Åkepool (20) skrev:
Alle os andre.


...siger du på vegne af alle?
Gravatar

#22 Åkepool 12 år siden

Foeller (21) skrev:
...siger du på vegne af alle?


Ja da.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#23 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

"The Artist" er en af de film der er med i opløbet. Den har fået nogle fremragende anmeldelser (hvilket ikke er det eneste parameter) og det er en film som minder om en svunden tid.

Det betyder også noget hvor meget den indtjener, når den får premiere.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#24 MMB 12 år siden

Åkepool (22) skrev:
Ja da.


Og hvad bygger du det på?
Gravatar

#25 MMB 12 år siden

Bedste mandlige hovedrolle:
Denne gang vil jeg gå lidt mere overfladisk og skrive mine bud på kandidater til Oscaren for bedste mandlige hovedrolle samt bud på boblere:

1) George Clooney (The Descendants)
The Descendants er som tidligere nævnt blevet rost til skyerne i USA, og der er én ting, som går igen i alle anmeldelserne: Rosen af George Clooney. Rollen er blevet fremhævet som hans bedste hidtil, og med en Oscar på bagen er det en meget stor ros. Rollen viser Clooney blotte sig selv fuldstændig og samtidig viser hans følelsesmæssige dybde. På nuværende tidspunkt må Clooney være favorit!

2) Leonardo DiCaprio (J. Edgar)
Godt nok er det kun traileren, der er kommet ud fra J. Edgar, men DiCaprio som Edgar Hoover i Clint Eastwoods biopic, kommer vi ikke uden om! DiCaprio spiller den tidligere FBI-chef, som havde homoseksuelle tendenser, og hvis der er noget akademiet kan lide, så er det lige netop dette. Og i en stort opsat film så vil det ikke overraske mig, hvis DiCaprio napper statuetten.

3) Gary Oldman (Tinker, Tailer, Soldier, Spy)
Fans af Gary Oldman har de sidste mange år brokket sig over Gary Oldmans manglende Oscar. Den engelske skuespillere, som tidligere har vist sin bredde er i år med i Låt Den Rätte Komma In instruktøren Tomas Alfredsons filmatisering af John le Carrés spionroman har fået gode anmeldelser med på vejen og virker som et sikkert hit. All star castet har fået meget ros, og både nomineringer i hovedrolle- og birollekategorien virker sandsynlig.

4) Jean Dujardin (The Artist)
Som tidligere nævnt så er The Artist virkelig en outsider i år. Det kan måske være at filmens gennemslagskraft ikke er nok til at skaffe den en nominering til bedste film, men det bliver svært at komme udenom Jean Dujardin i hovedrollen som George Valentin har allerede vundet bedste skuespiller prisen i Cannes, og ligesom Clooney i The Descendants er Jean Dujardin blevet fremhævet i hver en anmeldelse af filmen.

5) Brad Pitt (Moneyball)
Det er også svært at komme udenom Brad Pitt, når han nu medvirker i en film af Capote instruktøren Bennett Miller, der har instrueret Moneyball. Manuskriptet er desuden skrevet af Aaron Sorkin og Steven Zaillian, der er i den absolutte elite af manuskriptforfattere i Hollywood. På trods af at filmen er en baseball film, så er den ifølge rygterne spækket med god dialog, hvor især samspillet mellem Brad Pitt og Jonah Hill fremhæves. På nuværende tidspunkt ligner Brad Pitt et bud på en mulig nominering.

Boblere:
6) Matt Damon (We Bought A Zoo)
7) Joseph Gordon-Levitt (50/50)
8) Michael Fassbender (Shame)
9) Michael Shannon (Take Shelter)
10) Ryan Gosling (The Ides of March (måske Drive))
11) Christoph Waltz (Carnage)
Gravatar

#26 Lord Beef Jerky 12 år siden

Hvilke film og skuespillere tror du så render med priserne, Foeller? Er det dem du regner som favoritterne, eller har du en anden idé?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#27 MMB 12 år siden

Det er dem, som jeg har som favoritter, jeg også tror har størst chance for at nappe priserne - sådan som det ser ud på nuværende tidspunkt. :) Egentlig er det en liste over de film, som jeg tror på bliver nomineret, men de film, som ligger højest oppe, har som udgangspunkt også størst chance for at vinde (dog med få undtagelser, da der er film, hvor en nominering virker sandsynlig, men en sejr ret usandsynlig). :)
Gravatar

#28 wimmie 12 år siden

Foeller> Gode bud - dog tror jeg at jeg ville skifte Brad Pitt ud med Ryan Gosling - tror snart det er ved at være hans tur :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#29 MMB 12 år siden

#28

Tror lidt, at det kan blive et problem for Gosling, at han er med i to fremtrædende roller i år, da hans stemmer kan blive fordelt på begge film.
Gravatar

#30 SebReuber 12 år siden

Er i store dele enig med dine Best Actor-bud..
Personligt er jeg stadig lidt forsigtig med min optimisme omkring The Artists chancer. Hvis ikke den scorer en Bedste Film-nominering, tror jeg heller ikke på Dujardin-nominering. Akademiet har, de senere år, ikke været meget for at belønne udenlandske og (i Hollywood-sammenhæng) ukendte skuespillere. Så jeg tror filmen i sig selv skal blive et hit hos medlemmerne, før der falder bonus-nomineringer af - men omvendt har den Weinstein i ryggen, der med garanti ved hvordan man skruer en god, effektiv kampagne sammen.

Jeg har Shannon med på et wildcard i stedet :) ellers er jeg enig i resten.

Skriv ny kommentar: