ORIGINAL SCREENPLAY 50/50, Written by Will Reiser; Summit Entertainment
Bridesmaids, Written by Annie Mumolo & Kristen Wiig; Universal Studios
Midnight in Paris, Written by Woody Allen; Sony Pictures Classics
Win Win, Screenplay by Tom McCarthy; Story by Tom McCarthy & Joe Tiboni; Fox Searchlight
Young Adult, Written by Diablo Cody; Paramount Pictures
ADAPTED SCREENPLAY The Descendants, Screenplay by Alexander Payne and Nat Faxon & Jim Rash; Based on the novel by Kaui Hart Hemming; Fox Searchlight
The Girl with the Dragon Tattoo, Screenplay by Steven Zaillian; Based on the novel by Stieg Larsson, originally published by Norstedts; Columbia Pictures
The Help, Screenplay by Tate Taylor; Based on the novel by Kathryn Stockett; DreamWorks Pictures
Hugo, Screenplay by John Logan; Based on the book The Invention of Hugo Cabret by Brian Selznick; Paramount Pictures
Moneyball, Screenplay by Steven Zaillian and Aaron Sorkin; Story by Stan Chervin; Based on the book by Michael Lewis; Columbia Pictures
Der er ikke rigtig de store overraskelser til stede. :)
Nå ja: Det ser usandsynligt sort ud for The Tree of Life nu. Filmen har ikke fået nogen vigtige nomineringer. Hvis ikke Malick får en DGA nominering, tror jeg ikke på The Tree of Life mere i kategorien bedste film. Også interessant at se, at War Horse ikke fik en nominering.
Bemærk: The Artist og Tinker, Tailor, Soldier, Spy kunne ikke nomineres.
Bemærk, at Harry Potter ikke engang er longlistet til Bedste Film, så jeg tror godt, jeg kan konkludere, at det er et endeligt farvel til Harry Potter i kategorien Bedste Film til Oscarshowet. :)
Det er også værd at bemærke, at The Tree of Life kun er nomineret til Best Cinematography.
#431 interessant med War Horse. Jeg tror dog at den får en Oscar nominering, da akademiet altid plejer at skifte en eller to af WGA nomineringerne ud med nogle lidt større film. Det er dog svært at sige hvad der ryger ud.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#431 MMB 12 år siden
ORIGINAL SCREENPLAY
50/50, Written by Will Reiser; Summit Entertainment
Bridesmaids, Written by Annie Mumolo & Kristen Wiig; Universal Studios
Midnight in Paris, Written by Woody Allen; Sony Pictures Classics
Win Win, Screenplay by Tom McCarthy; Story by Tom McCarthy & Joe Tiboni; Fox Searchlight
Young Adult, Written by Diablo Cody; Paramount Pictures
ADAPTED SCREENPLAY
The Descendants, Screenplay by Alexander Payne and Nat Faxon & Jim Rash; Based on the novel by Kaui Hart Hemming; Fox Searchlight
The Girl with the Dragon Tattoo, Screenplay by Steven Zaillian; Based on the novel by Stieg Larsson, originally published by Norstedts; Columbia Pictures
The Help, Screenplay by Tate Taylor; Based on the novel by Kathryn Stockett; DreamWorks Pictures
Hugo, Screenplay by John Logan; Based on the book The Invention of Hugo Cabret by Brian Selznick; Paramount Pictures
Moneyball, Screenplay by Steven Zaillian and Aaron Sorkin; Story by Stan Chervin; Based on the book by Michael Lewis; Columbia Pictures
Der er ikke rigtig de store overraskelser til stede. :)
#432 MMB 12 år siden
Også interessant at se, at War Horse ikke fik en nominering.
Bemærk: The Artist og Tinker, Tailor, Soldier, Spy kunne ikke nomineres.
#433 Åkepool 12 år siden
Ok, det er den sikkert også hos mig. Jeg har ikke kigget efter den, da jeg mere eller mindre kun bruger den til Oscaruddelingen.
Er der en der lige ligger inde med viden, om hvad det koster at få den som ekstra kanal?
#434 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden
#435 MMB 12 år siden
Hvad blev din præmie?
#436 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden
En ganske fin præmie, så nu skal jeg bare lige finde ud af hvad jeg skal bestille. Helst noget der kommer under de magiske 80 kroner :)
#437 MMB 12 år siden
Tillykke under alle omstændigheder
#438 MMB 12 år siden
Bemærk, at Harry Potter ikke engang er longlistet til Bedste Film, så jeg tror godt, jeg kan konkludere, at det er et endeligt farvel til Harry Potter i kategorien Bedste Film til Oscarshowet. :)
Det er også værd at bemærke, at The Tree of Life kun er nomineret til Best Cinematography.
#439 frahm-2 12 år siden
interessant med War Horse. Jeg tror dog at den får en Oscar nominering, da akademiet altid plejer at skifte en eller to af WGA nomineringerne ud med nogle lidt større film. Det er dog svært at sige hvad der ryger ud.
#440 MMB 12 år siden
Jeg ved ikke rigtig - så skal det være i stedet for TGWTDT. Men jo, jeg hælder også til, at War Horse får en nominering. :)