Gravatar

#481 MMB 12 år siden

Morgenmadsscenen er det. :)

Award season roundtable FTW!
Gravatar

#482 Michael Andersen 12 år siden

Foeller (471) skrev:
Kim Novak melder om voldtægt! Bernard Herrmans musik fra Vertigo er blevet misbrugt i The Artist!
Læs nyheden her: http://insidemovies.ew.com/2012/01/09/kim-novak-sl...

Hun er langt, langt ude, hvis du spørger mig. :) Men vurder selv.

Hehe, et vildt udbrud helt i Bernard Herrmanns ånd. Det minder mig om historien om hvordan Herrmann løb efter Jerry Goldsmith og beskyldte ham for tyveri, fordi producerne havde indsat noget gammelt musik af Herrmann i en tv-serie, som Goldsmith lavede originalmusikken til.

Novak: "IT IS MORALLY WRONG FOR THE ARTISTRY OF OUR INDUSTRY TO USE AND ABUSE FAMOUS PIECES OF WORK TO GAIN ATTENTION AND APPLAUSE FOR OTHER THAN WHAT THEY WERE INTENDED."

Hmm. Det omtalte [url=
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#483 MMB 12 år siden

Når du er sådan en filmmusikhaj, kan du så ikke fortælle, hvilke af årets soundtracks, som du synes bedst om og som fortjener Oscar-nomineringer, og hvilke scores du mangler at høre? :)
Gravatar

#484 Åkepool 12 år siden

Lord Beef Jerky (470) skrev:
Episk at den er sin egen hårdeste konkurrent!

Ha ha, dagens griner :)

Foeller (476) skrev:
Det bliver vist på E! i England, hvis det kan hjælpe. :)

Men på hvilke danske kanaler bliver det vist ?
Ingen velsagtens, som altid. Måske et sammendrag et par dage efter?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#485 Michael Andersen 12 år siden

Jeg synes at det har været et ret fesent år, men jeg så heller ikke hørt/set flere af de typiske Oscar-film endnu.

Williams' "Tintin" er jeg dog helt vild med, men nomineringen går nok til "War Horse" - jeg håber bare Williams får en nominering, så han kan overgå Alfred Newman og være den mand, efter Walt Disney, som har flest nomineringer :D
Gravatar

#486 Batsy 12 år siden

Michael Andersen (485) skrev:
Williams' "Tintin" er jeg dog helt vild med, men nomineringen går nok til "War Horse" - jeg håber bare Williams får en nominering, så han kan overgå Alfred Newman og være den mand, efter Walt Disney, som har flest nomineringer :D

Williams DODO Williams DODO
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#487 MMB 12 år siden

Har du hørt Howard Shores Hugo eller soundtracket til The Artist?
Gravatar

#488 Michael Andersen 12 år siden

Batsy (486) skrev:
Williams DODO Williams DODO

Jeg tror du mener: Williams DA-DA-DA Williams DA-DA-DA :P

Foeller (487) skrev:
Har du hørt Howard Shores Hugo eller soundtracket til The Artist?

Ikke "The Artist" endnu. "Hugo" en enkelt gang og det lyd meget lovende. Jeg vil sgu gerne snart se filmen i 3D, men det vil du jo sikkert også :)
Gravatar

#489 MMB 12 år siden

Michael Andersen (488) skrev:
Ikke "The Artist" endnu. "Hugo" en enkelt gang og det lyd meget lovende. Jeg vil sgu gerne snart se filmen i 3D, men det vil du jo sikkert også :)

Ja, meget snart... Men i stedet skal den komme til Danmark 4 måneder efter premieren i USA. Sådan noget forbandet lort.

Jeg har også lyttet en del til Hugo soundtracket og er umiddelbart også ret glad for det, selvom det måske ikke er helt oppe på LOTR-niveauet. :)
Gravatar

#490 MMB 12 år siden

Har du i øvrigt hørt Williams' War Horse? Og i så fald, hvad synes du om musikken?
Jeg ved nemlig ikke, hvor begejstret jeg er for det. Der er strejf af genialiteter, men det er, som om scoren aldrig får den gennemslagskraft, som det bør have - også selvom det er et meget følelsespræget score.

Skriv ny kommentar: