sidste år var det vildt svært at finde en live-stream af selve showet. Den røde løber havde BBC vist på deres hjemmeside, men showet tog det mig lang tid at finde, så hvis nogen ved noget, så skriv det endelig.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Hahahaah, wtf SUPERCLASICO!? Nå, jeg må nok hellere holde min kæft og undskylde meget, da jeg ville have spist min gamle hat på, at SuperClasico ikke ville blive nomineret - og ikke engang være i nærheden. Og ja, også mærkværdigt, at Flowers of War er med, da dens anmeldelser mildest talt ikke har været imponerende. Måske, det er The Bale Factor, der gør det. :)
Vildt, at Le Havre ikke klarede cuttet. Det havde jeg godt nok regnet med.
Anyway, jeg fandt A Seperation ganske god, og jeg kommer i hvert fald ikke til at se de andre, før nomineringerne bliver offentliggjort.
Tak for updaten i øvrigt. :) Jeg har lidt semitravlt her resten af ugen, så jeg har ikke super meget tid til at surfe nyheder selv. :)
A Seperation vinder den pris... jeg har desuden også set Bullhead, den er ganske udmærket. Mit gæt er, at Pina også kommer med i de endelige nomineringer.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Når det kommer til denne kategori, så er det næsten umuligt at forudsige noget. Den kategori er generelt bare så uforudsigelig. Se bare 2010, hvor vi alle regnede med at se Haneke nappe prisen eller måske outsideren A Prophet, men hvor det i stedet blev outsideren The Secret in Their Eyes, der vandt.
Den eneste, jeg tør sige, er et lock, er A Seperation. For jeg kunne måske også godt have fundet på at sige, at Le Havre var tæt på et lock før i dag. :)
#571 Collateral 12 år siden
Super. Tror vi har nogen BBC kanaler, så hvis det er der det sendes kan det være jeg rent faktisk kan se det.
#572 MMB 12 år siden
EDIT: Det sendes en times forskudt - ved mindre de har lavet reglerne om - hvilket de så vidt jeg ved ikke har.
#573 frahm-2 12 år siden
#574 MMB 12 år siden
#575 Wangsgaard 12 år siden
#576 frahm-2 12 år siden
Belgium, "Bullhead," Michael R. Roskam, director;
Canada, "Monsieur Lazhar," Philippe Falardeau, director;
Denmark, "Superclásico," Ole Christian Madsen, director;
Germany, "Pina," Wim Wenders, director;
Iran, "A Separation," Asghar Farhadi, director;
Israel, "Footnote," Joseph Cedar, director;
Morocco, "Omar Killed Me," Roschdy Zem, director;
Poland, "In Darkness," Agnieszka Holland, director;
Taiwan, "Warriors of the Rainbow: Seediq Bale," Wei Te-sheng, director.
Lidt overraskende at Superclasico er kommet med, men glædeligt for Danmark. Zhang Yimous 'Flowers of War' er også lidt overraskende ikke med.
#577 MMB 12 år siden
Nå, jeg må nok hellere holde min kæft og undskylde meget, da jeg ville have spist min gamle hat på, at SuperClasico ikke ville blive nomineret - og ikke engang være i nærheden.
Og ja, også mærkværdigt, at Flowers of War er med, da dens anmeldelser mildest talt ikke har været imponerende. Måske, det er The Bale Factor, der gør det. :)
Vildt, at Le Havre ikke klarede cuttet. Det havde jeg godt nok regnet med.
Anyway, jeg fandt A Seperation ganske god, og jeg kommer i hvert fald ikke til at se de andre, før nomineringerne bliver offentliggjort.
Tak for updaten i øvrigt. :) Jeg har lidt semitravlt her resten af ugen, så jeg har ikke super meget tid til at surfe nyheder selv. :)
#578 Lord Beef Jerky 12 år siden
#579 MMB 12 år siden
Den eneste, jeg tør sige, er et lock, er A Seperation. For jeg kunne måske også godt have fundet på at sige, at Le Havre var tæt på et lock før i dag. :)
#580 Lord Beef Jerky 12 år siden
Jeg regner stærkt med A Seperation i hvert fald. Meget taler for det.