Gravatar

#641 frahm-2 12 år siden

generelt meget enig, men editing uden Moneyball? det tror jeg ikke på.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#642 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

#641 Nej jeg har glemt at skifte Midnight in Paris ud med Moneyball. The Descendants er der heller ikke så mange eksperter der tror på, men da jeg stadigvæk tror på at den kan vinde oscaren så skal den have en nominering der. Det er en ret essentiel nominering at få.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#643 frahm-2 12 år siden

enig med hensyn til Descendants. Jeg havde den godt nok ikke selv med i mine forudsigelser, men klippe-kategorien virker også ret stærk i år.
Gravatar

#644 Lord Beef Jerky 12 år siden

Hvordan er Project Nim favorit til dokumentarprisen? Er det udelukkende pga. instruktøren? Det er en meget fin film, men i mine øjne er det langt fra den bedste dokumentarfilm det seneste års tid.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#645 frahm-2 12 år siden

hvem har sagt at den er favorit?
Personligt tror jeg mest på Pina, men Project Nim (som jeg i øvrigt synes var ret god) appellerer meget til de store følelser og gør det også ret godt. Det kunne være noget som akademiet hopper på.
Gravatar

#646 MMB 12 år siden

Tror slet ikke på Pina til prisen som bedste dokumentarfilm. Og jeg er ikke bleg for at sige, at Project Nim er favorit på nuværende tidspunkt. Project Nim er også den eneste af de shortlistede dokumentarer, der har fået en BAFTA-nominering. Men meget kan jo nå at ske!

Der har været meget diskussion om reglerne med hensyn til udvælgelsen af bedste dokumentarfilm, da meget populære film som Senna, The Interrupters og George Harrison - Living in the Material World bl.a. ikke engang er shortlistet.

Du kan læse lidt om de nye regler, som kommer til at gælde fra næste år, vs de gamle her: http://www.indiewire.com/article/michael-moore-bes...
Gravatar

#647 MMB 12 år siden

Ann Lind Andersen er i øvrigt i Go' Morgen Danmark lige nu, hvor hun kommer med sine bud på Oscar-nomineringerne...
Gravatar

#648 MMB 12 år siden

Og nøøøj, det irriterer mig, hun udtaler Hugo på dansk. :P
Gravatar

#649 Lord Beef Jerky 12 år siden

#645 Jeg mente nu blot "favorit her på filmz", da flere havde den i toppen af deres lister. Personligt synes jeg blot at Project Nim fortæller en historie, som de fleste egentligt godt kender, og smider en masse store følelser med oven i købet blot for manipulationens skyld. Den underholder og fortæller sin historie fint, men så heller ikke mere end det. Der er meget mere interessante og banebrydende dokumentarer derude, som i den grad har fortjent en nominering samt selve prisen over den. Selv kan jeg heller ikke se Pina vinde, men som helhed finder jeg da selv den en del mere interessant.

#646 Taksaha'! Det vil jeg læse flittigt igennem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#650 frahm-2 12 år siden

jeg tror nu ikke at du skal lægge så meget i hvad der ligger i toppen af listerne. For de flestes vedkommende tror jeg at det er ret tilfældigt hvilken rækkefølge de er skrevet i.

Skriv ny kommentar: