Gravatar

#651 MMB 12 år siden

Ah, okay! :) Men har ikke set Project Nim endnu. Men jeg skal nok nå det!!! Man on Wire er i hvert fald en af mine absolut yndlingsdokumentarer! :)
Gravatar

#652 Lord Beef Jerky 12 år siden

#650 Jeg er nu ret sikker på, at den film f.eks. Foeller har i toppen af sin liste, er den han regner med vinder.

#651 Den er også fee!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#653 frahm-2 12 år siden

Foeller (647) skrev:
Ann Lind Andersen er i øvrigt i Go' Morgen Danmark lige nu, hvor hun kommer med sine bud på Oscar-nomineringerne...

sagde hun noget klogt?
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#654 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

#649 Jeg prøver for det meste at betragte hele showet således, at jeg kigger på dem der er størst sandsynlighed for bliver nomineret. Der er ens personlige smag og så den objektive betragtning.

I nogle tilfælde overlapper de hinanden. Jeg har f.eks. valgt The Girl with the Dragon tattoo i nogle kategorier, både fordi jeg vitterligt tror på at de kan blive nomineret men også fordi jeg håber på det. Det vil give showet noget mere krydderi, i stedet for kun at have konservative/klassiske Oscarfilm.
At jeg så tror at Fincher helst vil være fri for at blive nomineret som bedste instruktør er en anden ting.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#655 MMB 12 år siden

Lord Beef Jerky (652) skrev:
#650 Jeg er nu ret sikker på, at den film f.eks. Foeller har i toppen af sin liste, er den han regner med vinder.

Yes, sir! Selvom der skal lidt parantes rundt om de sidste tekniske kategorier!

frahm-2 (653) skrev:
sagde hun noget klogt?

Altså, det hun sagde var egentlig bedre, end hvad jeg havde forventet. Der var dog intet nyt overhovedet, og så har hun et par semikontroversielle valg efter min mening. Du kan se dem her: http://go.tv2.dk/articlefornoejelse/id-47673805:ek...

Af kontroversielle valg tænker jeg på Kingsley for Hugo og Oswalt for Young Adult, og at hun ikke engang har Melissa McCarthy eller Nick Noltemed som et alternativ i birolle-kategorierne. Og så Malick som bedste instruktør. Altså, Kingsley, Oswalt og Malick kan da sagtens ende med at få en nominering - men det er ikke forventeligt, at de gør det.

Og nå ja, så mener jeg bestemt ikke, at en film kan blive nomineret til bedste film alene for sin "tekniske bravour".
Gravatar

#656 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Jeg vil til gengæld sige, at kommer der nogle overraskelser så er det ofte i birollekategorierne. Især i den mandlige birollekategori er der en del veteraner og dem kan akademiet godt lide at hylde.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#657 MMB 12 år siden

Whispering Horse (656) skrev:
Jeg vil til gengæld sige, at kommer der nogle overraskelser så er det ofte i birollekategorierne. Især i den mandlige birollekategori er der en del veteraner og dem kan akademiet godt lide at hylde.

Men Jonah Hill = Patton Oswalt erfaringsmæssigt, og Nick Nolte = Ben Kingsley erfaringsmæssigt (groft sagt...). Det er bare meget mere oplagt, at det er Hill og Nolte, der kommer ind, end Kingsley og Oswalt grundet SAG. Ikke at de sidstnævnte ikke kan blive nomineret - det ville bare være overraskelser.
Gravatar

#658 frahm-2 12 år siden

Det beviser vel egentlig bare at vi ingen rigtige oscareksperter har i Danmark. De sikre valg hun taler om er sådan set gode nok, men det er når vi kommer ned i detaljerne, altså outsidere og alternativerne at hun viser hun ikke har føling med det.
Vi skulle lave en filmz.dk oscar roundtable. Det ville sandsynligvis være bedre end hvad de såkaldte danske eksperter kan diske op med.
Gravatar

#659 MMB 12 år siden

frahm-2 (658) skrev:
Det beviser vel egentlig bare at vi ingen rigtige oscareksperter har i Danmark. De sikre valg hun taler om er sådan set gode nok, men det er når vi kommer ned i detaljerne, altså outsidere og alternativerne at hun viser hun ikke har føling med det.
Vi skulle lave en filmz.dk oscar roundtable. Det ville sandsynligvis være bedre end hvad de såkaldte danske eksperter kan diske op med.

Og så er det endda hende, man skal høre på på selve Oscar-aftenen...
Men ja, der er ingen danske eksperter.

Synes i det hele taget Filmz bør have en Oscar-sektion (eller bare prisuddelingssektion).
Gravatar

#660 frahm-2 12 år siden

Foeller (659) skrev:
Synes i det hele taget Filmz bør have en Oscar-sektion (eller bare prisuddelingssektion)

helt enig. Det er lidt ærgerligt at der ikke er nogle danske sider der tager Oscar alvorligt. Man kan selvfølgelig sige at målgruppen måske heller ikke er så stor. Kigger man på denne tråd, så har der vel ikke været meget mere end 10 aktive brugere, selvom vi så nu har stået for 660 posts.
Vi er få men dedikerede!

Skriv ny kommentar: