Gravatar

#661 MMB 12 år siden

frahm-2 (660) skrev:
helt enig. Det er lidt ærgerligt at der ikke er nogle danske sider der tager Oscar alvorligt. Man kan selvfølgelig sige at målgruppen måske heller ikke er så stor. Kigger man på denne tråd, så har der vel ikke været meget mere end 10 aktive brugere, selvom vi så nu har stået for 660 posts.
Vi er få men dedikerede!

Sad but true. Men tror nu også, der er nogle, som læser med uden at skrive forfærdeligt meget. Dog tror jeg, at der ville være flere læsere, hvis der kom en dedikeret sektion til det. Når der kommer forskellige Oscar-nyheder på Filmz er der i hvert fald tit helt ukendte brugere, som skriver med. :)
Gravatar

#662 frahm-2 12 år siden

det er rigtigt. Det kunne også være at interessen den vej igennem kunne stige generelt, så andre medier måske også ville dække "award season" lidt bedre. Eller bare dække den i det hele taget. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst læste, hørte eller så noget i danske medier, som rent faktisk var nyt eller interessant.

Og det er egentlig mærkeligt, for der er altid en masse vildt gode historier i sådan en "award season". Det kan godt være at historierne ikke er fra i år, men alle priser har deres egen betydning og historie samt deres egne anekdoter og det kunne være rigtig spændende at få hevet frem.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#663 SebReuber 12 år siden

Kan vist lige nå at give mit besyv med. Bliver kun de store kategorier - resten bliver for omfattende. Here goes:

BEDSTE FILM:
1. The Artist
2. The Descendants
3. Hugo
4. The Help
5. Midnight in Paris
6. Moneyball
7. War Horse

BEDSTE MANDLIGE HOVEDROLLE:
1. George Clooney (The Descendants)
2. Brad Pitt (Moneyball)
3. Jean Dujardin (The Artist)
4. Leonardo DiCaprio (J. Edgar)
5. Gary Oldman (Tinker, Tailor, Soldier, Spy)

BEDSTE KVINDELIGE HOVEDROLLE:
1. Meryl Streep (The Iron Lady)
2. Michelle Williams (My Week with Marilyn)
3. Viola Davis (The Help)
4. Tilda Swinton (We Need To Talk About Kevin)
5. Glenn Close (Albert Nobbs)

BEDSTE MANDLIGE BIROLLE:
1. Christopher Plummer (Beginners)
2. Albert Brooks (Drive)
3. Kenneth Branagh (My Week with Marilyn)
4. Jonah Hill (Moneyball)
5. Nick Nolte (Warrior)

BEDSTE KVINDELIGE BIROLLE:
1. Octavia Spencer (The Help)
2. Jessica Chastain (The Help)
3. Bérénice Bejo (The Artist)
4. Janet McTeer (Albert Nobbs)
5. Shailene Woodley (The Descendants)

BEDSTE INSTRUKTØR:
1. Michel Hazanavicius (The Artist)
2. Martin Scorsese (Hugo)
3. Alexander Payne (The Descendants)
4. Woody Allen (Midnight in Paris)
5. Steven Spielberg (War Horse)

BEDSTE ORIGINALE MANUSKRIPT:
1. The Artist
2. Midnight in Paris
3. Bridesmaids
4. A Seperation
5. Young Adult

BEDSTE ADAPTEREDE MANUSKRIPT:
1. Moneyball
2. The Descendants
3. Hugo
4. The Help
5. Tinker, Tailor, Soldier, Spy

Mja, mest iøjnefaldende er det vel, at jeg tror på Spielberg i Instruktør-kategorien.. Det bliver sikkert Fincher jo - er bare usikker på hvor meget AMPAS er faldet på halen over hans film. Spielberg er bare generelt vellidt hos medlemmerne og han har også Tintin ude i år.. Spørgsmålet er mere om sympatien kan række hele vejen til en nominering. Det er et skud.
Gravatar

#664 Collateral 12 år siden

"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#665 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

#664 Ja det er fedt at de for første gang i historien bruger Youtube.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#666 MMB 12 år siden

frahm-2 (662) skrev:
det er rigtigt. Det kunne også være at interessen den vej igennem kunne stige generelt, så andre medier måske også ville dække "award season" lidt bedre. Eller bare dække den i det hele taget. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst læste, hørte eller så noget i danske medier, som rent faktisk var nyt eller interessant.

Og det er egentlig mærkeligt, for der er altid en masse vildt gode historier i sådan en "award season". Det kan godt være at historierne ikke er fra i år, men alle priser har deres egen betydning og historie samt deres egne anekdoter og det kunne være rigtig spændende at få hevet frem.

Helt enig! :) Det kunne være, man skulle sende en opfordring til Filmz, hvis de ikke læser med herinde! :)
Gravatar

#667 MMB 12 år siden

Det bliver også vist på TV2 News (ifølge dem selv) fra kl. 14 :)

Og nu er jeg bare klar!
Gravatar

#668 MMB 12 år siden

WTF: Scott Feinberg tror, Extremely Loud & Incredibly Close får en nominering for bedste film.
Gravatar

#669 frahm-2 12 år siden

Foeller (667) skrev:
Det bliver også vist på TV2 News (ifølge dem selv) fra kl. 14

Fedt. Ellers plejer CNN og BBC World også at være med. Lidt irriterende at jeg er blevet syg i dag, men fordelen er selvfølgelig at jeg kan se nomineringerne foran fjernsynet i stedet for en live-stream på kontoret.

Foeller (668) skrev:
WTF: Scott Feinberg tror, Extremely Loud & Incredibly Close får en nominering for bedste film.

Ja, det kan man så godt undre sig lidt over. I det hele taget er der en del af Oscar "eksperterne" der har nogle mærkelige bud: http://www.goldderby.com/predictions/experts/19/4/...
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#670 MMB 12 år siden

frahm-2 (669) skrev:
Fedt. Ellers plejer CNN og BBC World også at være med. Lidt irriterende at jeg er blevet syg i dag, men fordelen er selvfølgelig at jeg kan se nomineringerne foran fjernsynet i stedet for en live-stream på kontoret.

Foeller (668) skrev:

Ja, det kan man så godt undre sig lidt over. I det hele taget er der en del af Oscar "eksperterne" der har nogle mærkelige bud: http://www.goldderby.com/predictions/experts/19/4/...

Wow... CNN tror på The Iron Lady og CNN på My Week With Marilyn. Eksperter min bare...

Skriv ny kommentar: