Gravatar

#761 Collateral 12 år siden

Kruse (760) skrev:
Så remakes burde ikke kunne nomineres eller hvad?

Jo da. Det har jeg intet sagt om. Netop dette remake har bare ikke så store agtelse hos mig, da jeg finder det ret overflødigt. Det er rent subjektivt og omhandler overhovedet ikke de generelle regler.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#762 Verbal 12 år siden

Collateral (761) skrev:
Jo da. Det har jeg intet sagt om. Netop dette remake har bare ikke så store agtelse hos mig, da jeg finder det ret overflødigt. Det er rent subjektivt og omhandler overhovedet ikke de generelle regler.

Så din tidligere kommentar burde have set sådan her ud:

Collateral (757) skrev:
Synes nu det er fint at "Girl With the Dragon Tatoo" ikke får så mange nomineringer. Det er trods alt et remake. Ja beklager, men jeg har svært ved at oparbejde den store excitement omkring den.
And like that... he's gone.
Gravatar

#763 Kruse 12 år siden

Men når du nu skriver:

Collateral (757) skrev:
Synes nu det er fint at "Girl With the Dragon Tatoo" ikke får så mange nomineringer. Det er trods alt et remake.

Så får du det til at lyde som om at det er fordi at det er et remake, at du ikke mener at den bør nomineres.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#764 Collateral 12 år siden

Kruse (763) skrev:
Så får du det til at lyde som om at det er fordi at det er et remake, at du ikke mener at den bør nomineres.

Det var også en lidt unuanceret formulering. Jeg synes ikke "Girl with the Dragon Tatoo" virker som et relevant remake, og er derfor fint tilfreds med at den ikke får så mange nomineringer. Fair?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#765 Kruse 12 år siden

Collateral (764) skrev:
Det var også en lidt unuanceret formulering. Jeg synes ikke "Girl with the Dragon Tatoo" virker som et relevant remake, og er derfor fint tilfreds med at den ikke får så mange nomineringer. Fair?

Men hvad har det at det er et remake at gøre med om den burde få flere nomineringer? Uanset om det er et remake eller ej, så skal film da bedømmes på deres egne filmiske kvaliteter og ikke hvordan de sammenlignet med en anden film. Film der er baseret på bøger(som denne rent faktisk er), skal jo heller ikke bedømmes på hvordan filmen er i forhold til bogen, men hvor den er som film.
Gravatar

#766 Collateral 12 år siden

Kruse (765) skrev:
Men hvad har det at det er et remake at gøre med om den burde få flere nomineringer? Uanset om det er et remake eller ej, så skal film da bedømmes på deres egne filmiske kvaliteter og ikke hvordan de sammenlignet med en anden film. Film der er baseret på bøger(som denne rent faktisk er), skal jo heller ikke bedømmes på hvordan filmen er i forhold til bogen, men hvor den er som film.

Og den diskussion skal jeg gerne tage når jeg får set filmen :) Det jeg hidtil har skrevet er udelukkende baseret på mine forventninger til filmen plus det jeg har læst om den. Skal nok få den set inden uddelingen og så er det nok et bedre grundlag for en diskussion.

Og ja så var det dårlig stil at komme med sådan et udråb. Min fejl. Sorry. Men alt jeg har hørt "for" filmen lyder i mine øre som forringende elementer. Særligt forandringerne i Lisbeth karakteren. Men igen må jeg jo hellere selv få syn for sagen inden jeg beklager mig yderligere.
Gravatar

#767 Kruse 12 år siden

Men selv hvis det var en eksakt kopi af den dansk/svenske film, så skal Academy-medlemmer stadig ikke sætte sig ned og se den svenske film først, for derefter vurderer hvordan Finchers version var i forhold til den, inden at de beslutter om den skal have en nominering. Enhver film skal bedømmes selvstændigt, når de skal vurdere om en film skal nomineres.
Gravatar

#768 Steffan Rasmussen 12 år siden

Så var der for andet år i træk bingo i The Big O quiz
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#769 Kruse 12 år siden

#768: Nice! Tillykke med det! :)
Gravatar

#770 Steffan Rasmussen 12 år siden

Kruse (769) skrev:
#768: Nice! Tillykke med det! :)

Thanks ... taktikken med at bruge alle 10 gæt i bedste film kategorien kunne betale sig. Gætte alle 9 nominerede, og selvom der var andre med lige så mange rigitge, vandt jeg på at ramme alle bedste film nominerede.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.

Skriv ny kommentar: