Gravatar

#71 MMB 13 år siden

Lord Beef Jerky (70) skrev:
Jeg lover at se den, men jeg nægter at læse anmeldelser!

Hehe, det er bare i orden ;)
Gravatar

#72 MMB 13 år siden

Bedste mandlige birolle:
På forhånd skal det siges, at denne kategori er meget svær at forudsige på nuværende tidspunkt.

1) Christopher Plummer (Beginners)
Christopher Plummer er efterhånden ved at være lidt af en veteran i Hollywood. På trods af dette skal vi kun 2 år tilbage for at finde hans eneste Oscar nominering, som han fik for The Last Station. I år medvirker Christopher Plummer bl.a. i David Finchers version af Stieg Larssons kendte roman, men alligevel er det i rollen som faderen, der springer ud for sin søn få måneder efter moderens død, i filmen Beginners, som har genereret mest buzz! Christopher Plummer er blevet rost til skyerne for sin rolle, og det ville overraske mig meget, hvis han ikke får en nominering.

2) Max von Sydow (Extremely Loud and Incredibly Close)
Max von Sydow har tidligere kun været nomineret én gang til en Oscar (måske I kan gætte for hvilken film ;) ) på trods af at være en højt elsket skuespiller. I Extremely Loud... spiller Sydow rollen som en krigsveteran fra 2. verdenskrig, som der mistede evnen til at tale. Hans rolle har allerede fået en del Oscar buzz, og man kunne sagtens forestille sig, at akademiet ville hædre denne veteran!

3) Kenneth Branagh (My Week With Marilyn)
Da Kenneth Branagh i sin tid slog igennem med sine Shakespeare-fortolkninger blev han af mange kaldt den nye Laurence Olivier, og i denne film er han helt bogstaveligt Laurence Olivier. På trods af nogle enkelte middelmådige tidlige anmeldelser, virker det svært at komme uden om denne rolle, som vel nærmest ikke findes bedre til Branagh.

4) Jim Broadbent (The Iron Lady)
I filmen om den politikeren Margaret Thatcher spiller Jim Broadbent hovedpersons mand. Jim Broadbent har godt nok allerede en Oscar på bagen, men hvis The Iron Lady ender med at få succes, så virker en nominering ganske sandsynlig.

5) Armie Hammer (J. Edgar)
Armie Hammer, som vel nok bedst er kendt for at spille Winkevoss-tvillingerne i The Social Network, teamer i år op med Leonardo DiCaprio i J. Edgar, hvor han spiller rollen Clyde Tolson, der ifølge rygterne havde et forhold med Hoover. Hvis filmen får medvind, kan en nominering til Armie Hammer sagtens komme på tale!

Boblere:
6) John Hawkes (Martha Marcy May Marlene)
7) Albert Brooks (Drive)
8) Nick Nolte (Warrior)
9) Viggo Mortensen (A Dangerous Method)
10) Jonah Hill (Moneyball)
11) Brad Pitt (The Tree of Life)
12) Benedict Cumberbatch (Tinker, Tailor, Soldier, Spy)
13) Philip Seymour Hoffman (Moneyball)
14) Patton Oswalt (Young Adult)
15) Tom Hanks (Extremely Loud and Incredibly Close)
Gravatar

#73 MMB 13 år siden

Kæmpe fail. Jeg glemte fuldstændig en person på min liste. Jeg opdaterer den lige...
Gravatar

#74 MMB 13 år siden

Bedste mandlige birolle:
På forhånd skal det siges, at denne kategori er meget svær at forudsige på nuværende tidspunkt.

1) Christopher Plummer (Beginners)
2) Max von Sydow (Extremely Loud and Incredibly Close)
3) Kenneth Branagh (My Week With Marilyn)
4) Ben Kingsley (Hugo)
5) Jim Broadbent (The Iron Lady)

Boblere:
6) Armie Hammer (J. Edgar)
7) John Hawkes (Martha Marcy May Marlene)
8) Albert Brooks (Drive)
9) Nick Nolte (Warrior)
10) Viggo Mortensen (A Dangerous Method)
11) Jonah Hill (Moneyball)
12) Brad Pitt (The Tree of Life)
13) Benedict Cumberbatch (Tinker, Tailor, Soldier, Spy)
14) Philip Seymour Hoffman (Moneyball)
15) Patton Oswalt (Young Adult)
16) Tom Hanks (Extremely Loud and Incredibly Close)

Hugo har som tidligere nævnt blevet screenet i New York, og her er Ben Kingsley bl.a. blevet fremhævet i rollen som filmskaberen Georges Méliès, som flere mener er et såkaldt "lock" til en Oscar nominering. Om dette ligefrem er tilfældet, er for tidligt at sige, men et godt bud er han i hvert fald.
Gravatar

#75 Slettet Bruger [2435609199] 13 år siden

George Clooney i The Ides of March kunne også være et bud. Fra samme film kan også nævnes Philip Seymour Hoffmann.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#76 MMB 13 år siden

Ja, Clooney var også med i overvejelserne. Men jeg tror ærlig talt ikke på det. Han har ikke fået noget buzz i den rolle, og hans nominering i bedste skuespiller i en hovedrolle virker ret sikker.

PSH tror jeg også har en chance, men umiddelbart mest i Moneyball, selvom man helt sikkert ikke skal afskrive ham i Ides of March.
Gravatar

#77 MMB 13 år siden

Til dem som ikke kunne lide traileren til Hugo:

http://www.ifc.com/news/2011/10/hugo-work-in-progress-screening.php skrev:
-Speaking of that trailer: if the trailer for "Drive" was so misleading that it garnered a lawsuit, then the trailer for "Hugo" might get dragged before an international criminal tribunal. It paints a very incomplete portrait of the movie, of what it's about and even who it's about.
Gravatar

#78 Sweetiebellefan 13 år siden

Jeg må håbe på Oscars for både Den Bestøvlede Kat og Almodovar.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#79 MMB 13 år siden

The Skin I Live In er IKKE blevet udvalgt som Spaniens bud på Bedste Udenlandske film, så det kommer nok ikke til at ske. :) Spanien har i stedet valgt Black Bread
Gravatar

#80 Sweetiebellefan 13 år siden

The Skin I Live In er IKKE blevet udvalgt som Spaniens bud på Bedste Udenlandske film, så det kommer nok ikke til at ske. :) Spanien har i stedet valgt Black Bread

Så må vi håbe til næste år.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: