som det ser ud lige nu, vil jeg sige at status er følgende:
Sikre: Bedste film: The Artist Instruktør: Michel H. Mandlige birolle: Christopher Plummer Udenlandske film: A Seperation
Overvejende sikre: kvindelige birolle: Spencer, men med konkurrence fra Bejo. adap. manuskript: The Descendants, men Hugo og Moneyball kan stadig tage den. animerede film: Rango. Jeg tror dog stadig på at en af de to artfilm (En Kat i Paris og Chico & Rita) kan overraske og så er der jo altid den bestøvlede kat. Fotografering: The Tree of Life, men det er et meget stærkt felt i år. org. Score: The Artist. Jeg har endnu ikke set filmen, men da det er en stumfilm må man gå ud fra at musikken har en meget fremtrædende rolle, så det ville være mærkeligt om den ikke ville blive belønnet for det.
Dødt løb: mandlige hovedrolle: Clooney og Dujardin. Clooney er dog foran i øjeblikket. kvindelige hovedrolle: Davis og Streep. org. manuskript: Midnight in Paris og The Artist med Bridesmaids som en mulig outsider. Dokumentar: Paradise Lost og Pina.
Bonusinfo for dem der ikke skulle have set det, så viser Cinemateket alle de nominerede kortfilm i kategorierne animerede og live action d. 25. februar.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Ville klart smide Clooney på overvejende sikre. Føler i hvert fald, han er mindst lige så sikker som The Descendants er på at få bedste screenplay. :) Men ellers er jeg ret enig. Og så tror jeg også, Midnight in Paris er en lille favorit til originale manuskript. Dog ikke nok til at være overvejende sikker. :P
ja det bliver meget spændende at se hvem der vinder de forskellige guilds. Med hensyn til Michelle Williams, så tror jeg at hun falder i kategorien sammen med Winslet og Streep, hvor hun i løbet af sin karriere vil få rigtig mange nomineringer, men kun vinde nogle få. Det er trods alt "kun" tredje gang Williams er nomineret.
Det skal dog siges at I år har været relativt uforudsigeligt og jeg tror på overraskelser i alle kategorier undtage film og instruktør. Men det kan nå at ændre sig.
SAG Awards 2012 I aften er det skuespillernes tur til at hædre hinanden. Følgende er nomineret:
Outstanding Performance by a Cast in a Motion Picture The Artist (2011) Bridesmaids (2011) The Descendants (2011) The Help (2011) Midnight in Paris (2011)
Outstanding Performance by a Male Actor in a Leading Role Demián Bichir for A Better Life (2011) George Clooney for The Descendants (2011) Leonardo DiCaprio for J. Edgar (2011) Jean Dujardin for The Artist (2011) Brad Pitt for Moneyball (2011)
Outstanding Performance by a Female Actor in a Leading Role Glenn Close for Albert Nobbs (2011) Viola Davis for The Help (2011) Meryl Streep for The Iron Lady (2011) Tilda Swinton for We Need to Talk About Kevin (2011) Michelle Williams for My Week with Marilyn (2011)
Outstanding Performance by a Male Actor in a Supporting Role Kenneth Branagh for My Week with Marilyn (2011) Armie Hammer for J. Edgar (2011) Jonah Hill for Moneyball (2011) Nick Nolte for Warrior (2011) Christopher Plummer for Beginners (2010)
Outstanding Performance by a Female Actor in a Supporting Role Bérénice Bejo for The Artist (2011) Jessica Chastain for The Help (2011) Melissa McCarthy for Bridesmaids (2011) Janet McTeer for Albert Nobbs (2011) Octavia Spencer for The Help (2011)
Ligesom sammenfaldet mellem bedste instruktør til DGA og Oscaren er stor, så er det samme tilfældet mellem skuespilskategorierne til SAG og Oscaren. De sidste to år har SAG ramt rigtigt i alle skuespilskategorierne (best cast går vi lige uden om til at starte med). Så der er ingen tvivl om, at de personer, som vinder skuespilskategorierne i aften, også er storfavoritter til Oscar-showet.
Hvis vi starter med at kigge på kategorien bedste skuespiller i en hovedrolle, så er der ingen tvivl om, at George Clooney er favoritten. Dog ikke større favorit, end både Jean Dujardin eller Brad Pitt potentielt kan vinde prisen i aften. Demián Bichir bør ikke have de store chancer i aften, mens DiCaprio grundet sin manglende Oscar-nominering er helt ude.
Hos de kvindelige hovedrolle er der mere eller mindre dødt løb mellem Streep og Davis. Personligt tror jeg, Davis har en lille fordel, eftersom hendes film generelt er blevet modtaget langt bedre end Streeps, men det er under alle omstændigheder et meget tæt løb. Williams er outsideren i dette løb, og hun kan sagtens gå hen at overraske! Glenn Close kan man nok heller ikke regne helt ude, selvom det ville være en enorm stor overraskelse, hvis hun vandt. Swinton har ingen chancer grundet hendes manglende Oscar-nominering.
Plummer er helt klart den person, som er mest sikker på at vinde en pris i aften, og den nærmeste konkurrent hos de mandlige biroller er Branagh, som jeg ikke tror har de store chancer. Nolte og Hill spår jeg heller ikke de store chancer, og Hammer fik ikke en Oscar-nominering og må derfor regnes helt ude.
Af de kvindelige biroller er Spencer klart favoritten her, og selvom det ville overraske mig meget, hvis hun ikke vandt, så kan man ikke helt regne Bejo ude. McCarthy og Chastain kan også overraske, men McTeer tvivler jeg meget stærkt på.
I kategorien bedste ensemble står The Help meget stærkt med godt skuespil over hele linjen. Deres eneste seriøse konkurrence kommer fra The Artist, som på trods af et lille ensemble, indeholder meget godt skuespil. Midnight in Paris, Bridesmaids og The Descendants ville være meget store overraskelser. Denne kategori kan vi dog ikke konkludere det helt store ude fra, da denne kategori ikke kan overføres til en Oscar-kategori.
Har lige brugt de sidste 2,5 timer på at se Tree of Life og jeg må indrømme at det vil undre mig rigtig meget hvis den ikke vinder for fotografering.
I forbindelse med SAG er det også værd at nævne at Chastain har været med i rigtig mange film i år og endda meget roste film som The Help, Tree of Life, Take Shelter og Coriolanus. Derfor kunne hun også være en rigtig interessant dark horse.
#821 frahm-2 12 år siden
Sikre:
Bedste film: The Artist
Instruktør: Michel H.
Mandlige birolle: Christopher Plummer
Udenlandske film: A Seperation
Overvejende sikre:
kvindelige birolle: Spencer, men med konkurrence fra Bejo.
adap. manuskript: The Descendants, men Hugo og Moneyball kan stadig tage den.
animerede film: Rango. Jeg tror dog stadig på at en af de to artfilm (En Kat i Paris og Chico & Rita) kan overraske og så er der jo altid den bestøvlede kat.
Fotografering: The Tree of Life, men det er et meget stærkt felt i år.
org. Score: The Artist. Jeg har endnu ikke set filmen, men da det er en stumfilm må man gå ud fra at musikken har en meget fremtrædende rolle, så det ville være mærkeligt om den ikke ville blive belønnet for det.
Dødt løb:
mandlige hovedrolle: Clooney og Dujardin. Clooney er dog foran i øjeblikket.
kvindelige hovedrolle: Davis og Streep.
org. manuskript: Midnight in Paris og The Artist med Bridesmaids som en mulig outsider.
Dokumentar: Paradise Lost og Pina.
Bonusinfo for dem der ikke skulle have set det, så viser Cinemateket alle de nominerede kortfilm i kategorierne animerede og live action d. 25. februar.
#822 MMB 12 år siden
Men ellers er jeg ret enig. Og så tror jeg også, Midnight in Paris er en lille favorit til originale manuskript. Dog ikke nok til at være overvejende sikker. :P
#823 MMB 12 år siden
#824 IK 12 år siden
#825 MMB 12 år siden
Nej, ikke rigtig. Dog er hun klart den 3. kandidat, og hvis Streep og Viola deler deres stemmer, er det ikke umuligt, at Williams kan overraske.
Der er dog SAG i aften, så der finder vi ud af mere. :)
#826 frahm-2 12 år siden
Det skal dog siges at I år har været relativt uforudsigeligt og jeg tror på overraskelser i alle kategorier undtage film og instruktør. Men det kan nå at ændre sig.
#827 MMB 12 år siden
#828 MMB 12 år siden
I aften er det skuespillernes tur til at hædre hinanden. Følgende er nomineret:
Outstanding Performance by a Cast in a Motion Picture
The Artist (2011)
Bridesmaids (2011)
The Descendants (2011)
The Help (2011)
Midnight in Paris (2011)
Outstanding Performance by a Male Actor in a Leading Role
Demián Bichir for A Better Life (2011)
George Clooney for The Descendants (2011)
Leonardo DiCaprio for J. Edgar (2011)
Jean Dujardin for The Artist (2011)
Brad Pitt for Moneyball (2011)
Outstanding Performance by a Female Actor in a Leading Role
Glenn Close for Albert Nobbs (2011)
Viola Davis for The Help (2011)
Meryl Streep for The Iron Lady (2011)
Tilda Swinton for We Need to Talk About Kevin (2011)
Michelle Williams for My Week with Marilyn (2011)
Outstanding Performance by a Male Actor in a Supporting Role
Kenneth Branagh for My Week with Marilyn (2011)
Armie Hammer for J. Edgar (2011)
Jonah Hill for Moneyball (2011)
Nick Nolte for Warrior (2011)
Christopher Plummer for Beginners (2010)
Outstanding Performance by a Female Actor in a Supporting Role
Bérénice Bejo for The Artist (2011)
Jessica Chastain for The Help (2011)
Melissa McCarthy for Bridesmaids (2011)
Janet McTeer for Albert Nobbs (2011)
Octavia Spencer for The Help (2011)
Ligesom sammenfaldet mellem bedste instruktør til DGA og Oscaren er stor, så er det samme tilfældet mellem skuespilskategorierne til SAG og Oscaren. De sidste to år har SAG ramt rigtigt i alle skuespilskategorierne (best cast går vi lige uden om til at starte med).
Så der er ingen tvivl om, at de personer, som vinder skuespilskategorierne i aften, også er storfavoritter til Oscar-showet.
Hvis vi starter med at kigge på kategorien bedste skuespiller i en hovedrolle, så er der ingen tvivl om, at George Clooney er favoritten. Dog ikke større favorit, end både Jean Dujardin eller Brad Pitt potentielt kan vinde prisen i aften. Demián Bichir bør ikke have de store chancer i aften, mens DiCaprio grundet sin manglende Oscar-nominering er helt ude.
Hos de kvindelige hovedrolle er der mere eller mindre dødt løb mellem Streep og Davis. Personligt tror jeg, Davis har en lille fordel, eftersom hendes film generelt er blevet modtaget langt bedre end Streeps, men det er under alle omstændigheder et meget tæt løb. Williams er outsideren i dette løb, og hun kan sagtens gå hen at overraske! Glenn Close kan man nok heller ikke regne helt ude, selvom det ville være en enorm stor overraskelse, hvis hun vandt. Swinton har ingen chancer grundet hendes manglende Oscar-nominering.
Plummer er helt klart den person, som er mest sikker på at vinde en pris i aften, og den nærmeste konkurrent hos de mandlige biroller er Branagh, som jeg ikke tror har de store chancer. Nolte og Hill spår jeg heller ikke de store chancer, og Hammer fik ikke en Oscar-nominering og må derfor regnes helt ude.
Af de kvindelige biroller er Spencer klart favoritten her, og selvom det ville overraske mig meget, hvis hun ikke vandt, så kan man ikke helt regne Bejo ude. McCarthy og Chastain kan også overraske, men McTeer tvivler jeg meget stærkt på.
I kategorien bedste ensemble står The Help meget stærkt med godt skuespil over hele linjen. Deres eneste seriøse konkurrence kommer fra The Artist, som på trods af et lille ensemble, indeholder meget godt skuespil. Midnight in Paris, Bridesmaids og The Descendants ville være meget store overraskelser. Denne kategori kan vi dog ikke konkludere det helt store ude fra, da denne kategori ikke kan overføres til en Oscar-kategori.
#829 frahm-2 12 år siden
I forbindelse med SAG er det også værd at nævne at Chastain har været med i rigtig mange film i år og endda meget roste film som The Help, Tree of Life, Take Shelter og Coriolanus. Derfor kunne hun også være en rigtig interessant dark horse.
#830 MMB 12 år siden