Gravatar

#1 misuma 14 år siden

Her tænker jeg ikke på filmen, men selve oplevelsen i bio'en.

Den bedste jeg kan komme i tanke om, var da Frederica's bio viste Lord Of The Rings 2. En af de få gange hvor salen var fyldt til bristepunktet. Folket var i godt humør og stemningen var formidabelt. Great times indeed.

Den værste var fra samme bio. Jeg skulle se Superman Returns med en kammerat, der var omkring 10 gæster i salen. 3-4 rækker bag os sidder tre udenlandske fyre og allerede mens forfilmene kører fornemmer jeg en del uro. De snakker højt, slåsser med hinanden osv. Jeg er en høj fyr og tem'lig robust, men jeg har mandsmod som en bette kylling så hvad gør jeg efter en halv times skrig og skrål? Jeg sender disse fyre det mest farlige blik jeg kan mønstre, resultat? To minutter efter smider de en Pringles chipsdåse i nakken på mig. Hvad gør jeg derefter? Ikke en skid, jeg sidder resten af filmen og er hamrende sur på mig selv.

....og jer?
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#2 Bobby Singer 14 år siden

Hvad gør jeg derefter? Ikke en skid, jeg sidder resten af filmen og er hamrende sur på mig selv.

....og jer?

Er du sur på os? :S
Idjit
Gravatar

#3 misuma 14 år siden

Høh høh. Ja naturligvis...hvor var I da jeg havde brug for jer? ;)

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4 Spanner 14 år siden

Sommeren 1995 til Politikens Fri Film (ala Zulu Sommerbio for de yngre læsere).

På en varm sommeraften havde en viis person fundet på at vise Le Grand Bleu ved Strandbakkerne i Gilleleje. Lærredet var stillet op nede ved vandet og filmen startede lige da solen gik ned med havet som baggrund. Med en sød pige ved min side og en god flaske vin blev jeg helt forelsket i Luc Bessons klassiker. Hands down bedste "biograf" oplevelse.

Værste:
Two Towers premieren i CinemaxX. Midnatsforestillingen med visning af Fellowship of the Ring inden. En ven havde skaffet billetter og det lød på papiret godt: to kanon film og gratis sodavand og popcorn.

Sodavand og popcorn viste sig at være en 0,25L børnesodavand og et lille kræmmerhus med popcorn. Flot pomfrit. Det er jo super til to film, der begge varer ca 3 timer.

Min plads viste sig at være første række HELT ude i siden af sal 1. Jeg gik cirka 2 minutter inde i Fellowship, da jeg gad at være edderspændt rasende når vi endelig nåede til Towers. Jeg prøvede at finde en biograf med ledige pladser til midnatsvisningen rundt omkring, men alt var naturligvis udsolgt.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#5 davenport 14 år siden

Bedste: Premieren på FFotR. En knægt på 12 havde klædt sig ud som elver i fuld ornat. Da han kom ind i salen kastede han op, fordi han havde været så spændt. Så han måtte køres hjem.. Men stor underholdning for alle andre :)

Den værste ved jeg ikke. Nok når jeg ind imellem har måtte brøle "NU HOLDER I SATME KÆFT!!"
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 Outbound Sith 14 år siden

Bedste:
”The Lord of the Rings: Return of the King” til midnatspremiere i Imperial. Vi var en gruppe, der havde ligget I kø efter billetter, og derfor havde jeg fået en rigtig god plads i en helt udsolgt sal. Stemningen i foyeren var totalt elektrisk. Det var kun dedikerede folk, der havde fået billetter til den forestilling, og alle gik rundt med både gigantiske forventninger og en stor knude i maven for, om Peter Jackson ville tabe sutten nu, hvor det virkeligt gjaldt og ikke køre triumfen helt i mål. Men der var vist ikke gået mange minutter efter New Line-logoet, før den knude var forsvundet som dug for solen, og så var det bare ren nydelse resten af filmen. Der var meget fugtigt i min øjenkrog gennem den sidste halvdel. :)

Der blev jublet (nogle gange lidt rigeligt) på de rigtige tidspunkter, og ellers var der helt stille i salen – bortset fra et snøft hist og her indimellem. Hvis nogen havde dristet sig til at snakke eller larme under filmen, var de blev tampet ihjel af 1.000 rasende nørder! Under rulleteksterne (som til den fim jo er ret fantastiske) blev der jublet for alle skuespillerne, men publikum blev heldigvis siddende, så hver en dråbe blev vredet ud af oplevelsen.

I øvrigt sad jeg gennem hele filmen ved siden af en pige, som jeg på det tidspunkt var ret vild med . Og det gjorde det kun til en bedre oplevelse.

Værste:
Der har som davenport skriver været en del af de der oplevelser, hvor idioter sidder og taler sammen gennem hele filmen, men den oplevelser, der ligesom står stærkest i erindringen, er ”U2:3D” i Planetariet i København. Her blev salen i sidste øjeblik indtaget af en gruppe på 4-5 fulde englændere, der først skændtes og sloges indbyrdes, og derefter begyndte at slå løs på uskyldige personer i nærheden. DET var ikke sjovt. Selvom det fortsatte lidt for længe, tjener det dog Planetariets personale til ære, at de standsede filmen og tilkaldte politiet, der eskorterede idioterne ud. Resten af os kunne så vælge at gå eller se filmen færdig. Under alle omstændigheder fik vi alle en fribillet. God service.

Og så var der jo også den gang i CinemaxX på Fisketorvet, hvor de havde en eller anden gimmick inden filmen, der involverede en del røg. Den røg blev så hængende i salen gennem den første halve time af filmen, hvilket resulterede i, at det hele lignende et meget syret lasershow. Ikke synderligt gennemtænkt…
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#7 BN 14 år siden

davenport (5) skrev:
Den værste ved jeg ikke. Nok når jeg ind imellem har måtte brøle "NU HOLDER I SATME KÆFT!!"

Nå, var det dig?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 filmz-jonasgr 14 år siden

Man skal da bare have sådan en: http://thebsreport.files.wordpress.com/2010/06/tas...

Så er problemerne løst.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#9 RasmusFL 14 år siden

10-12 indvandrere ødelagde 'The Crazies' med råb og skrig og konstant mobilaktivitet på sæderne lige bagved. En frygteligt provokerende oplevelse, men godt det ikke var det til 'Inception'-premieren. Så havde jeg nok rusket tremmer på livstid den dag i dag.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#10 MOVIE1000 14 år siden

Jeg har nok skrevet mine værste en del gange herinde, men aldrig de gode.
FORDI JEG ALDRIG HAR OPLEVET EN GOD TUR I BIOGRAFEN ;(

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: