Inspireret af en anden tråd kom jeg i tanke om, at det er for dårligt at dette geniale forumspil ikke er at finde på Filmz. Så derfor vil jeg introducere det, og så må vi derefter se, om det bliver en succes.
Spillets regler er lette: Jeg stiller et spørgsmål, hvorefter I skal besvare dette ud fra, hvad I tror, de andre folk vil svare.
Et eksempel på et spørgsmål er følgende:
Nævn en kendt dansk nyhedsvært.
Her skal I så vælge den nyhedsvært, som I tror de andre Filmzer har I tankerne. Svaret behøver ikke nødvendigvis være korrekt, men der er jo selvfølgelig større chancer for, at I rammer noget de andre Filmz'ere tænker på, hvis jeres svar er korrekt.
Det gælder om at få flest point, og man får et point for hver besvarelse der matcher ens egen. Hvis man altså gættede på Jes Dorph-Petersen ved spørgsmålet om en kendt nyhedsvært, og der er 5 inklusiv en selv, der gættede det samme, så får man 5 point.
Jeg håber I forstår reglerne, ellers må I spørge. :)
OBS: Man skal sende sin besvarelse i en PM og altså IKKE poste det i tråden. Post kun svarene i PM'en og ikke et nummer eller spørgsmålet foran.
Spørgsmålene er filmrelaterede: 1) Nævn en dansk skuespiller eller skuespillerinde med succes i Hollywood 2) Nævn en film, som har vundet en Oscar for bedste film de seneste 10 år 3) Nævn en kendt filmkomponist 4) Nævn en HBO serie 5) Nævn en Alfred Hitchcock film 6) Nævn en Martin Scorsese film 7) Nævn en film, som Tom Cruise er med i 8) Nævn en tudefilm (en film man græder til) 9) Nævn en film i 3D, hvor effekterne har været med til at bidrage positivt til filmen 10) Nævn en bruger på Filmz, som altid formår at forvilde sig i lange debatter. 11) Nævn en skuespiller, som har spillet en retarderet/handikappet 12) Nævn en film, som Marilyn Monroe er med i 13) Nævn den hidtil bedste film fra 2011 14) Nævn den bedste danske instruktør nogensinde 15) Nævn en Filmz-bruger, som formår at fatte sig i korthed.
Svar senest lørdag klokken 21:00
Husk: Det går ikke ud på at vælge, hvad man bedst kan lide, men at vælge hvad man tror, flertallet vælger!
Jeg ved ikke rigtig, hvad førstepræmien skal være. :P Eventuelt kan vinderen få lov at lave næste runde spørgsmål, hvis han/hun ønsker det. :) Men lad os se, om der er nogen, som gider spille. :)
Med hensyn til stavefejl, så godtager jeg det, hvis man f.eks. skriver Wiliam Shatner i stedet for William Shatner eller lignende. Så længe der er tale om en lille stavefejl, hvor der ikke er et betydningsdefinerende problem, så retter jeg svaret, så det er stavet rigtigt.
Dog må I meget gerne tjekke efter, om jeres svar er stavet rigtigt alligevel.
#1 MMB 13 år siden
Spillets regler er lette:
Jeg stiller et spørgsmål, hvorefter I skal besvare dette ud fra, hvad I tror, de andre folk vil svare.
Et eksempel på et spørgsmål er følgende:
Nævn en kendt dansk nyhedsvært.
Her skal I så vælge den nyhedsvært, som I tror de andre Filmzer har I tankerne. Svaret behøver ikke nødvendigvis være korrekt, men der er jo selvfølgelig større chancer for, at I rammer noget de andre Filmz'ere tænker på, hvis jeres svar er korrekt.
Det gælder om at få flest point, og man får et point for hver besvarelse der matcher ens egen.
Hvis man altså gættede på Jes Dorph-Petersen ved spørgsmålet om en kendt nyhedsvært, og der er 5 inklusiv en selv, der gættede det samme, så får man 5 point.
Jeg håber I forstår reglerne, ellers må I spørge. :)
OBS: Man skal sende sin besvarelse i en PM og altså IKKE poste det i tråden.
Post kun svarene i PM'en og ikke et nummer eller spørgsmålet foran.
Spørgsmålene er filmrelaterede:
1) Nævn en dansk skuespiller eller skuespillerinde med succes i Hollywood
2) Nævn en film, som har vundet en Oscar for bedste film de seneste 10 år
3) Nævn en kendt filmkomponist
4) Nævn en HBO serie
5) Nævn en Alfred Hitchcock film
6) Nævn en Martin Scorsese film
7) Nævn en film, som Tom Cruise er med i
8) Nævn en tudefilm (en film man græder til)
9) Nævn en film i 3D, hvor effekterne har været med til at bidrage positivt til filmen
10) Nævn en bruger på Filmz, som altid formår at forvilde sig i lange debatter.
11) Nævn en skuespiller, som har spillet en retarderet/handikappet
12) Nævn en film, som Marilyn Monroe er med i
13) Nævn den hidtil bedste film fra 2011
14) Nævn den bedste danske instruktør nogensinde
15) Nævn en Filmz-bruger, som formår at fatte sig i korthed.
Svar senest lørdag klokken 21:00
Husk: Det går ikke ud på at vælge, hvad man bedst kan lide, men at vælge hvad man tror, flertallet vælger!
#2 MMB 13 år siden
Men lad os se, om der er nogen, som gider spille. :)
#3 Ericmase 13 år siden
#4 MMB 13 år siden
Ja, det skal man!
#5 MMB 13 år siden
Dog må I meget gerne tjekke efter, om jeres svar er stavet rigtigt alligevel.
#6 Ericmase 13 år siden
#7 BN 13 år siden
Oh dear!
#8 MMB 13 år siden
Hehe. :P Jeg tænkte, at jeg lige ville lire 2 brugerspørgsmål ind over. :P Får jeg dit svar snart? ;)
#9 MMB 13 år siden
#10 Neranders 13 år siden
"That's rough, buddy."