Gravatar

#21 davenport 19 år siden

Mht. The Others, så synes jeg nu den er ganske uhyggelig. Især hvis du har et godt anlæg. Der er et tidspunkt.... Der mudrer man lige puden...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 Benway 19 år siden

Jeg synes nu også "The Others" er pænt foruroligende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#23 jessup 19 år siden

Mht. The Others og spøgelses film så se the Innocents - Alejandro Amenábar har tydeligvis set the Innocents mere end et par gange og kender det litterære forelæg til hudløshed - se The Innocents.
This is just until June
Gravatar

#24 chuck 19 år siden

#23 Den vil jeg rigtig gerne se, men kan nok ikke få den hjem inden på fredag :(

Under movie connections står der også, at der refereres til den i The Others.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#25 jessup 19 år siden

I the Innocents er der vist også et quote der lyder noget hen ad : "Beware of the others"
This is just until June
Gravatar

#26 filmz-bullettooth 19 år siden

Jamen jeg syntes nu også det er en fed film, men jeg er bare generelt ikke særligt bange for spøgelser, så syntes jeg psykotiske mennesker eller dyr er langt mere skræmende, sådan er vi jo så forskellige......Men den har et fedt tvist til sidst, den havde jeg ikke set komme.
--------- for rent ---------
Gravatar

#27 filmz-Bruce 19 år siden

#16 Sort/hvid giver en stemning, man ikke kan fange i farver, især for en del gyserfilm. Frankenstein, Vindeltrappen og Rebecca, ville ikke være halvt så uhyggelige i farver.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 Benway 19 år siden

Helt sikkert. Det er også svært at forestille sig f.eks. "Kafka" eller "Raging Bull" være så effektive i farver.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#29 jessup 19 år siden

Når vi nu tager nyere film så virker Schindler List som et åbenbart eksempel.

Ikke at det skal påvirke diskutionen så var min første kommentar til Chuck i #16 en inside joke.
This is just until June
Gravatar

#30 filmz-Bruce 19 år siden

#28 Ja, Raging Bull er et excellent eksempel!

#29 Kender efterhånden din smag, så det er ikke en surprise :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: