Normalt er jeg ikke den store gyserfan, da jeg bliver bange ved selv den mindste smule uhygge. Men nu på fredag er det jo den 13. og så skal man jo se lidt gys :) Jeg overvejer følgende film:
Hostel The Hills Have Eyes Wolf Creek Skeleton Key
Kan I hjælpe en uerfaren gyserseer med at rate dem lidt efter kvalitet og uhygge? I må endelig også komme med nogle anbefalinger. Den mest uhyggelige film jeg har set i år er The Descent: Kvalitet 4/6 Uhygge 5/6. Er der andre, som holder fredag den 13. og hvad skal I i så fald se?
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Hmm.. det var slet ikke gået op for mig at det er d. 13. på fredag. :)
Men, jeg har da lidt horror stående på hylderne, som jeg endnu ikke har fået set, bl.a. "The Others" og "A Tale of Two Sisters".. og så kan man vel altid få klemt en klassisker som "The Omen" eller "Rosemary's Baby" med ind. :)
Hvis du var til "The Descent", bør du absolut give "Dog Soldiers" af samme instruktør en chance. Iøvrigt en bedre film end "The Descent" efter min mening. Derudover "Rosemary's Baby" som de andre er inde på - eller andre klassikere som "The Exorcist", "The Thing" og "Invasion of The Body Snatchers ('78)".
Hvis du er frisk på lidt anderledes indslag, er Michael Haneke's foruroligende univers værd at gå i dybden med. Her tænker jeg specielt på "Funny Games", som er virkelig modbydelig. Den klassiske stumfilm "Nosferatu" er også ret uhyggelig.
Af dem du nævner, er "Wolf Creek" og "The Hill Have Eyes" (i hvert fald originalen) habil underholdning. "Hostel" bør du holde dig langt væk fra, den er virkeligt noget af det mest idiotiske og en forbandet spild af tid.
skal først høre AM Vedsø Olsen læse.. og så ellers hjem og se gyser på gyser.
tror jeg starter med Rosemary's Baby. Så lidt... hvad skal vi sige... Ondskabens Hotel (Jack of course) og så endelig.... nogen der kan komme op med en god klassisk gyser af samme kaliber?
Hvis man har smag for det klassiske så er "Pit and the Pendulum" med Vincent Price virkeligt fremragende, men den kan næppe skaffes hjem til den 13. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Jeg er ikke så meget til horror og splatter film, så det vil jeg personligt fravælge at se. Jeg vil anbefale Se7en eller The Sixth Sense hvis de altså går under gyser genren, som et godt emne til fredag d. 13
#4 Så blir det nok Wolf Creek eller The Hills... Har set Dog Soldiers den var feeed! Rosemary's Baby er ikke rigtig uhyggelig, spændende og pisse god, men ikke skræmmende. The Exorcist er genial og Haneke er syg i bøtten :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Jeg så den der Cabin Fever for et par uger siden. Den var faktisk ok, når man tager i betragtning hvor meget lort der bliver spyttet ud i genren. Mht. Skeleton Key, så skuffede den mig. Det samme med An American Haunting. Heller ikke noget at skrive hjem om.
Hvad med bare at se Fredag den 13??? (Meget oplagt ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1 chuck 19 år siden
Jeg overvejer følgende film:
Hostel
The Hills Have Eyes
Wolf Creek
Skeleton Key
Kan I hjælpe en uerfaren gyserseer med at rate dem lidt efter kvalitet og uhygge? I må endelig også komme med nogle anbefalinger. Den mest uhyggelige film jeg har set i år er The Descent: Kvalitet 4/6 Uhygge 5/6.
Er der andre, som holder fredag den 13. og hvad skal I i så fald se?
#2 filmz-Kadann 19 år siden
Men, jeg har da lidt horror stående på hylderne, som jeg endnu ikke har fået set, bl.a. "The Others" og "A Tale of Two Sisters".. og så kan man vel altid få klemt en klassisker som "The Omen" eller "Rosemary's Baby" med ind. :)
#3 Martindan 19 år siden
#4 dolphinfriendly 19 år siden
Hvis du er frisk på lidt anderledes indslag, er Michael Haneke's foruroligende univers værd at gå i dybden med. Her tænker jeg specielt på "Funny Games", som er virkelig modbydelig. Den klassiske stumfilm "Nosferatu" er også ret uhyggelig.
Af dem du nævner, er "Wolf Creek" og "The Hill Have Eyes" (i hvert fald originalen) habil underholdning. "Hostel" bør du holde dig langt væk fra, den er virkeligt noget af det mest idiotiske og en forbandet spild af tid.
#5 Martindan 19 år siden
tror jeg starter med Rosemary's Baby.
Så lidt... hvad skal vi sige... Ondskabens Hotel (Jack of course)
og så endelig.... nogen der kan komme op med en god klassisk gyser af samme kaliber?
#6 Benway 19 år siden
#7 filmz-Tomme 19 år siden
Jeg vil anbefale Se7en eller The Sixth Sense hvis de altså går under gyser genren, som et godt emne til fredag d. 13
#8 filmz-Kadann 19 år siden
Ja, det er stor klasse og et glimrende forslag. Den står alligevel og samler støv på min hylde.
#9 chuck 19 år siden
#10 davenport 19 år siden
Mht. Skeleton Key, så skuffede den mig. Det samme med An American Haunting. Heller ikke noget at skrive hjem om.
Hvad med bare at se Fredag den 13??? (Meget oplagt ;)