Gravatar

#11 BN 14 år siden

Hvis det her bare handler om at få oplyst den rigtige af 2 mulige veje, ville jeg stille den broder, der altid taler sandt, følgende spørgsmål: 'Hvis nu jeg spurgte din broder (aka ham, der altid lyver) om vejen til højre er vejen til helvede, ville han så svare JA?' ... Dermed er det uundgåeligt at få sandheden at vide.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12 Skeloboy 14 år siden

#11 - men du ved ikke hvem af dem, der altid taler sandt
Gravatar

#13 BN 14 år siden

Skeloboy (12) skrev:
#11 - men du ved ikke hvem af dem, der altid taler sandt

Arh, den detalje glemte jeg. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 Bruce 14 år siden

Jeg vil slå den ene bror ihjel og spørge den anden:

"Din bror er død?"

Hvis han bekræfter dette, vil jeg gå til højre!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#15 elwood 14 år siden

Hvad vil dit svar være, hvis jeg spurgte dig om din vej føre til himlen?

Hermed tvinger jeg den der lyver til at sige sandheden.

Det sådan jeg altid har forstået den.

Forklaring, det blir lidt kringlet stick with me 8-)
hvis jeg spørger ham der taler sandt, om det vil han svare sandt til det hele, han står ved himlen vejen, jeg spørger ham hvad vil dit svar være hvis jeg spurgte dig om din vej føre til himlen?

Ham der taler sandt vil svare ja, hvis den føre til himlen, og nej hvis den ikke gør.

Hvis ham der lyver blir spurgt om hans vej føre til himlen, og den ikke gør, vil han svare ja, men det jeg spørger ham om er om hvad hans svar vil være, og hans svar vil jo være ja, men det vil han lyve om og sige Nej, ergo fortæller han mig nu sandheden.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 HonoDelLoce 14 år siden

Men du ved jo ikke hvilken en af brødrene, du spørger?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17 HonoDelLoce 14 år siden

Bruce (14) skrev:
Jeg vil slå den ene bror ihjel og spørge den anden:

"Din bror er død?"

Hvis han bekræfter dette, vil jeg gå til højre!

Super idé at eliminere en af forhindringerne.. Men det giver dig jo ikke svaret på hvilken vej, du skal gå :D

- Men jeg kan da sige så meget, at BN kommer EKSTREMT tæt på svaret ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18 elwood 14 år siden

Det med hvem der talte sandt og falsk var blot for og stille scenariet op at jeg nævnte dem., det er lige gyldigt hvem jeg spørger, så vil jeg stadigvæk få det korrekte svar idet ham der vil lyve blir tvunget til og sige sandheden.

Ved ikke lige om jeg kan forklare det anderledes 8-)

Bruce's metode er dog ganske fiks også, bortset fra man ikke får løst problemet helt hehe.
Gravatar

#19 HonoDelLoce 14 år siden

elwood (18) skrev:
Det med hvem der talte sandt og falsk var blot for og stille scenariet op at jeg nævnte dem., det er lige gyldigt hvem jeg spørger, så vil jeg stadigvæk få det korrekte svar idet ham der vil lyve blir tvunget til og sige sandheden.

Ved ikke lige om jeg kan forklare det anderledes 8-)

Bruce's metode er dog ganske fiks også, bortset fra man ikke får løst problemet helt hehe.

Du kan da aldrig tvinge en notorisk løgner til at fortælle sandheden? Vås...

Du ville stadig få en løgn fra løgneren og en sandhed fra sand-sigeren (Huh? :D).. Og du ville ikke vide, hvem du har spurgt.. Hvis du får et ja, ved du ikke, om det er løgneren der lyver eller ikke.. Eller hvis du får et nej..
Gravatar

#20 elwood 14 år siden

Nej fordi mit spørgsmål er ikke føre din vej til himlen ?

Løgneren

står foran himlen, det spørgsmål jeg ikke stiller er:

føre din vej til himlen? (det er ikke det jeg spørger ham om) han er løgner som han vil svare nej

Det spørgsmål som jeg stiller ham er, hvad vil dit svar være, hvis jeg spørger dig om din vej føre til himlen.

Løgneren står foran himlen
Føre din vej til himlen?
han vil svare nej, men det jeg spøger ham om er hvad hans svar vil være, hvis han siger hans svar vil være nej, så lyver han jo ikke overfor mig 8-)

Skriv ny kommentar: