Der bliver postet en eller anden gåde, og folk skal så prøve at løse den.
Der er som sådan ikke nogen krav, udover at den ikke skal kræve nogen specialle forudsætninger, udover sund fornuft og 'almen' viden.
Man må gerne komme med et hint i et spoiler tag. Man må også gerne angive en karakter fra 1 til 10 som indikation for sværhedsgraden (som man nu selv vuderer det).
Hvis man finder en gåde på nettet, må man self linke til det.
Jeg har en hel del i ærmet, så jeg kan bare starte:
Gåde - 3 5 mennesker spiser 5 rugbrød på 5 timer, og de spiser lige hurtigt. Hvor mange mennesker skal der til for at spise 100 rugbrød på 100 timer?
Du er død, og vandrer nu i skærsilden. Der kommer du til en forgrening i vejen, hvor det sidste store valg i livet skal vælges.
Ved forgreningen ligger et lille hus, som tilhører 2 brødre. Den ene taler ALTID sandt, den anden lyver ALTID.
Snedige som de er, er de selvfølgelig en-æggede tvillinger, og du kan derfor ikke se forskel på dem. Samtidigt får du kun lov at stille ét spørgsmål, som kun én af brødrene må svare på - selvfølgelig uden du ved, om svaret er sandt eller falsk.
Hvilket spørgsmål skal du stille, for at være sikker på at vælge den rigtige vej (vælg selv om det skal være til himlen eller helvede ! ;) )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Hader den gåde, for har hørt den mange gange før i mange forskellige udgaver, men kan fandeme aldrig huske det :)...kan endda henvise til en film, når gåden er gættet :)
...men ok, man kan vel altid henvise til en film :)
#1 TheEnd 13 år siden
Der er som sådan ikke nogen krav, udover at den ikke skal kræve nogen specialle forudsætninger, udover sund fornuft og 'almen' viden.
Man må gerne komme med et hint i et spoiler tag.
Man må også gerne angive en karakter fra 1 til 10 som indikation for sværhedsgraden (som man nu selv vuderer det).
Hvis man finder en gåde på nettet, må man self linke til det.
Jeg har en hel del i ærmet, så jeg kan bare starte:
Gåde - 3
5 mennesker spiser 5 rugbrød på 5 timer, og de spiser lige hurtigt. Hvor mange mennesker skal der til for at spise 100 rugbrød på 100 timer?
HUSK AT SVARE I SPOILER, SÅ ALLE KAN VÆRE MED!
#2 TheEnd 13 år siden
#3 Highland Park 13 år siden
#4 TheEnd 13 år siden
korrekt! :)
#5 Antlion 13 år siden
#6 TheEnd 13 år siden
#7 Antlion 13 år siden
#8 Ericmase 13 år siden
#9 HonoDelLoce 13 år siden
Du er død, og vandrer nu i skærsilden. Der kommer du til en forgrening i vejen, hvor det sidste store valg i livet skal vælges.
Ved forgreningen ligger et lille hus, som tilhører 2 brødre. Den ene taler ALTID sandt, den anden lyver ALTID.
Snedige som de er, er de selvfølgelig en-æggede tvillinger, og du kan derfor ikke se forskel på dem. Samtidigt får du kun lov at stille ét spørgsmål, som kun én af brødrene må svare på - selvfølgelig uden du ved, om svaret er sandt eller falsk.
Hvilket spørgsmål skal du stille, for at være sikker på at vælge den rigtige vej (vælg selv om det skal være til himlen eller helvede ! ;) )
#10 Skeloboy 13 år siden
...men ok, man kan vel altid henvise til en film :)