Jo for hvis den sidste bror svarer ja, så taler han jo sandt og lyver han er det jo ligegyldigt, for så er den anden allerede død! :)
Hehe - men hvordan giver det dig svaret på hvilken vej du skal gå? :D Brødrene repræsenterer jo ikke hver sin vej :) De sidder begge inde med viden om begge veje..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
"Hvad vil dit svar være, hvis jeg spurgte dig om din vej føre til himlen?".
Muligheder:
Den sande, hvis det ikke er hans vej: "Nej". Den sande, hvis det er hans vej: "Ja". Løgneren, hvis det ikke er hans vej: "Ja" Løgneren, hvis det er hans vej: "Nej"
Det gælder altså om et stille et spørgsmål, som i alle fire tilfælde vil give det korrekte svar.
Elwoods spørgsmål VIL give sandt fra den sande, så vi kan koncentrere os om løgneren.
Normalt ville løgneren svare "Ja", hvis det ikke er hans vej, men eftersom hans svar vil være "Ja", vil løgneren svare "Nej", eftersom spørgsmålet netop relaterer til hans svar. Derfor har han svaret sandt.
Det samme gør sig gældende for den anden svarmulighed.
I alle fire tilfælde vil svaret derfor være sandt.
HonoDelLoce (23) skrev:
Hehe - men hvordan giver det dig svaret på hvilken vej du skal gå? :D Brødrene repræsenterer jo ikke hver sin vej :) De sidder begge inde med viden om begge veje..
Jo, men vi ved jo alle at den venstreorienterede vej er løgn, så selvfølgelig går man til højre. En død er jo bare bonus! :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#27 Aaah :) Hvis det kunne lade sig gøre altid at få det rigtige svar ved at være så udspekuleret, så tror jeg, at Gestapo havde brugt metoden. Jeg tror stadig mere på waterboarding :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#21 HonoDelLoce 13 år siden
Jeg skulle bare lige fange den.. Der er bareaaaaaaalt for kompliceret i forhold til "den nemme løsning" :D
#22 Bruce 13 år siden
Jo for hvis den sidste bror svarer ja, så taler han jo sandt og lyver han er det jo ligegyldigt, for så er den anden allerede død! :)
#23 HonoDelLoce 13 år siden
#24 HonoDelLoce 13 år siden
Og så sørge for at gå i den modsatte retning! ;) På den måde involverer du den lyvende part uanset hvad, og svaret vil altid være en løgn :)
#25 Skeloboy 13 år siden
[url= minder mig altid om denne scene fra Labyrinth :)[/url]
#26 Bruce 13 år siden
"Hvad vil dit svar være, hvis jeg spurgte dig om din vej føre til himlen?".
Muligheder:
Den sande, hvis det ikke er hans vej: "Nej".
Den sande, hvis det er hans vej: "Ja".
Løgneren, hvis det ikke er hans vej: "Ja"
Løgneren, hvis det er hans vej: "Nej"
Det gælder altså om et stille et spørgsmål, som i alle fire tilfælde vil give det korrekte svar.
Elwoods spørgsmål VIL give sandt fra den sande, så vi kan koncentrere os om løgneren.
Normalt ville løgneren svare "Ja", hvis det ikke er hans vej, men eftersom hans svar vil være "Ja", vil løgneren svare "Nej", eftersom spørgsmålet netop relaterer til hans svar. Derfor har han svaret sandt.
Det samme gør sig gældende for den anden svarmulighed.
I alle fire tilfælde vil svaret derfor være sandt.
Jo, men vi ved jo alle at den venstreorienterede vej er løgn, så selvfølgelig går man til højre. En død er jo bare bonus! :)
#27 elwood 13 år siden
eller ?
#24 Ahh ja ok den er også snedig 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#28 Bruce 13 år siden
#29 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#30 Antlion 13 år siden