Afsnit 9 var sæsonens bedste. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Alt den spænding, som der blev bygget op til i løbet af meget af sæsonen, bliver endelig udløst på smukkeste vis. Og handlingen tager et kæmpe twist. Dog fandt jeg afsnit 8 og 7, som sæsonens 2. og 3. bedste afsnit. :)
Jeg har det ligesom med sex. Jeg sætter større pris på opbygningen, nuet, stemning og intensitet end selve forløsningen, som udover overraskelsesmomentet i afsnittet, ikke i mine øjme holdt kvalitetsniveauet, hvad de "egenskaber" angår. Men sådan er der jo så meget :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Når det gælder en sådan serie, synes jeg det er svært at sige, at opbygningen generelt er bedre end forløsningen. Det er forskelligt fra film til film. Jeg fandt bare forløsningen i Game of Thrones var fuldstændig eminent.
#95 Nu medgiver jeg også gerne, at jeg kan leve på Deadwood og Mad Men afsnit alene, som fokuserer intenst på sine karakterer, deres interaktioner og konflikter og faktisk ikke har behov for en forløsning, selvom de er interessante for det videre forløb.
Jeg har hørt at GoT i sandhed ikke er bange for at træffe kontroversielle valg for historiens fremdrift og det er forfriskende. Men mht. de "store twists" i 9 og 10, så fandt jeg f.eks. samtalerne mellem Varys og Baelish og King Robert og konen Cersei i de tidligere episoder for at være på et andet manuskript- og eksekveringsmæssigt højere niveau, hvor jeg i sandhed var mere personligt "forløst".
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#91 Bruce 14 år siden
http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Taylor_%28direct...
Og Minihan også:
http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Minahan
Så det kan være svipsere .
Men umiddelbart har jeg følt mere kontinuitet ved Minihans fortællestil og følelsen af, at han kan få en stemning alene til at blive helt episk.
#92 MMB 14 år siden
Dog fandt jeg afsnit 8 og 7, som sæsonens 2. og 3. bedste afsnit. :)
#93 Bruce 14 år siden
#94 Steve 14 år siden
#95 MMB 14 år siden
Når det gælder en sådan serie, synes jeg det er svært at sige, at opbygningen generelt er bedre end forløsningen. Det er forskelligt fra film til film. Jeg fandt bare forløsningen i Game of Thrones var fuldstændig eminent.
#96 Bruce 14 år siden
Jeg har hørt at GoT i sandhed ikke er bange for at træffe kontroversielle valg for historiens fremdrift og det er forfriskende. Men mht. de "store twists" i 9 og 10, så fandt jeg f.eks. samtalerne mellem Varys og Baelish og King Robert og konen Cersei i de tidligere episoder for at være på et andet manuskript- og eksekveringsmæssigt højere niveau, hvor jeg i sandhed var mere personligt "forløst".
#97 MMB 14 år siden
Sådan er vi vel så forskellige. :) Jeg kan godt lide en god forløsning :)
#98 El vez 14 år siden
#99 MaxHHansen 14 år siden
#100 MMB 14 år siden
Fordi der vel næppe er mange, som orker at instruere så mange timer i træk?