Justified er virkelig god og den har overlevet sin anden sæson på fornemmeste vis. Dog er det Game of Thrones, der har blæst mig helt væk i år. Det er en helt anden boldgade, men den kommer for mig op på niveau med verdens bedste serie, The Wire. Jeg har aldrig før haft så meget nedtur over, at der er 9-10 måneder til næste sæson.
Første afsnit af Falling Skies var i kontrast en kæmpe skuffelse. Fortællemæssigt virker det utrolig klodset lige fra starten. I bedste George Lucas stil fra den nye trilogi bruger man konceptet: "Tell, don't show"
Man ser ikke invasionen, men smides ind blandt en flok overlevende modstandsfolk. Det kan jeg som sådan godt leve med. Man har set invasionsfilm 1000 gange og så spares der en kæmpe portion på effektbudgettet.
Der er dog en del problemer, der kommer i slæbet på den beslutning: Hovedpersonens kone er død. Hans mellemste søn er blevet taget af rumvæsenerne og har formentlig fået indopereret en dims, der gør ham til slave. Man har bare intet grundlag for at bekymre sig en døjt om det da man aldrig har set nogen af dem. Det er de primære ting, der driver hovedpersonen og for seeren er det noget svævende noget, som man får at vide, at man skal bekymre sig om. Man får det ikke at vide, men jeg formoder, at han også har mistet en hund for ekstra pathos.
Hovedpersonen er ikke soldat, men han har studeret militærhistorie, og det skal jeg ellers love for at vi får tudet ørerne fulde af i første afsnit. Jeg tror der er 5-6 gange, hvor han liiiige skal pointere, hvordan fønikerne eller Alexander den Store har håndteret en given situation og hvordan han tydeligvis ved bedre end alle andre.
Hvis det ikke var fordi det er den lidt døde sommersæson, tror jeg, at jeg ville droppe den.
Jeg håber, at den opper sig, men ellers hører jeg bedre ting om Outcasts
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Lol, så venter man med at læse tråden af frygt for spoilers, og så kæfter I op i 30 indlæg om alt mellem himmel og jord. :P Typisk Filmz. :P
Afsnit 10 spoiler:
Drager er awesome! Synes ikke afsnittet helt levede op til afsnit 10, men stadigvæk et af de bedre afsnit i en fantastisk sæson. :) Glæder mig til at se, hvad der sker med Arya fremover. :) Og når de skal ud North of the Wall :D
Super, tak :) Den er røget på min bestillingsliste til Juli :D
Ærgerligt med Falling Skies. Min eks kæreste som har set de to første afsnit sagde nærmest det samme som dig :( Mine forventninger er ikke høje til den længere...
Jeg har kun et første afsnit af Game of Thrones. Den virker helt sikkert ret fantastisk :D
#71 MMB 14 år siden
#72 Spanner 14 år siden
Justified er virkelig god og den har overlevet sin anden sæson på fornemmeste vis. Dog er det Game of Thrones, der har blæst mig helt væk i år. Det er en helt anden boldgade, men den kommer for mig op på niveau med verdens bedste serie, The Wire. Jeg har aldrig før haft så meget nedtur over, at der er 9-10 måneder til næste sæson.
Første afsnit af Falling Skies var i kontrast en kæmpe skuffelse. Fortællemæssigt virker det utrolig klodset lige fra starten. I bedste George Lucas stil fra den nye trilogi bruger man konceptet: "Tell, don't show"
Der er dog en del problemer, der kommer i slæbet på den beslutning:
Hovedpersonens kone er død. Hans mellemste søn er blevet taget af rumvæsenerne og har formentlig fået indopereret en dims, der gør ham til slave. Man har bare intet grundlag for at bekymre sig en døjt om det da man aldrig har set nogen af dem. Det er de primære ting, der driver hovedpersonen og for seeren er det noget svævende noget, som man får at vide, at man skal bekymre sig om. Man får det ikke at vide, men jeg formoder, at han også har mistet en hund for ekstra pathos.
Hovedpersonen er ikke soldat, men han har studeret militærhistorie, og det skal jeg ellers love for at vi får tudet ørerne fulde af i første afsnit. Jeg tror der er 5-6 gange, hvor han liiiige skal pointere, hvordan fønikerne eller Alexander den Store har håndteret en given situation og hvordan han tydeligvis ved bedre end alle andre.
Hvis det ikke var fordi det er den lidt døde sommersæson, tror jeg, at jeg ville droppe den.
Jeg håber, at den opper sig, men ellers hører jeg bedre ting om Outcasts
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#73 DarkLight 14 år siden
#74 MMB 14 år siden
Afsnit 10 spoiler:
Synes ikke afsnittet helt levede op til afsnit 10, men stadigvæk et af de bedre afsnit i en fantastisk sæson. :)
Glæder mig til at se, hvad der sker med Arya fremover. :)
Og når de skal ud North of the Wall :D
#75 sluppermand 14 år siden
#76 sluppermand 14 år siden
G'damn hvor bliver det fedt at høre Milch's lækre dialog igen :) Og Dustin Hoffman, som badass? Fuck, hvor bliver det fedt!
#77 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#78 chronaden 14 år siden
#79 MMB 14 år siden
Jeg prøvede på det...
#80 PredatorX 14 år siden
Super, tak :) Den er røget på min bestillingsliste til Juli :D
Ærgerligt med Falling Skies. Min eks kæreste som har set de to første afsnit sagde nærmest det samme som dig :( Mine forventninger er ikke høje til den længere...
Jeg har kun et første afsnit af Game of Thrones. Den virker helt sikkert ret fantastisk :D