Gravatar

#1 filmz-Seth GekOo 21 år siden

Skal bare lige høre hvilke i har som fauriter, der kunne jo være en fed en jeg havde overset.

Mine lyder:
- Evil Dead 1. 2. 3.
- Bad Taste
- Braindead
- Cannibal Holocaust
- Texas Chainsaw Massecra (den gamle)
- New York Ripper
- Zombie 2

Og så er stilen vist lagt.

#2 nakalay 21 år siden

Hvad lægger du i ordet griner?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#3 dyg 21 år siden

"Griner"?

Jeg mener ikke der er så meget "griner" ved Evil Dead, Cannibal Holocaust, Texas Chain Saw Massacre (mellemrum mellem chain og saw, så kan man se det er den gamle) eller zombie 2. Det er derimod gode intense gyser/horror film. Især Cannibal Holocaust gjorde indtryk på mig. Flot arbejde af Deodato, der for mig er mere end bare "en griner film, hvor folk sprætter dyr op og voldtager kvinder".

Hvis du søger film, der indeholder en rigtig fed og ubehagelig stemning som der er i dem jeg lige har nævnt, så kan du med sindsro kaste dig ud i Dario Argento's verden, og Lucio Fulci er også en sikker gevinst (du har jo allerede set Zombie 2).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 filmz-Seth GekOo 21 år siden

Jeg har set meget af Dario Argento's(spurte nu mere for at finde ud af havd forl mener og holder af), og mener du ikke a Evil Dead er griner? heheh okay det kan jeg sgu kun smile over, men sådan er vi jo forskellige.

Jeg syner ikke de film er uhygglige måske er jeg forskruet oven i hovede, men jeg synes sgu at de er pisse sjove.
Måske ikke lige den part med er rigtig dye der bliver slagted i CH, men en film som Evil Dead eller Bad Taste er da kun lavet for at give folk den gode griner, det vil du også finde ud af hvis du ser den(Evil dead) med kommentar spor.

I må sgu undskylde mine stave fejl men jeg er halv ord blind, i har ikke stydt mig på nogle måde for det er jeg sgu vand til^^

2# At de er mega sjove, både på grund af de skrabede effecter, og den sorte humor der ligge under i de fleste, der er selvfølig nogle som skal undtages, som Cain og CH.
Men "men" der er også super mang der er "griner".

#5 dyg 21 år siden

Jo, Bad Taste, Braindead, Evil Dead 2 & Army of Darkness er helt klart sjove film og lavet med henblik på at være sjove (og jeg elsker da også alle fire film). Men det er de andre ikke, den originale Evil Dead finder jeg ret skummel. Evil Dead 2 er en parodi på den originale Evil Dead, og en meget vellykket film, der virkelig er sjov.

Jeg er utroligt god til at blive opslugt af en stemning i horror/gyserfilm, og derfor er jeg ved at skide en snemand hver gang jeg ser Argento's klassikere.

Det er nu heller ikke bare det med dyrene i Cannibal Holocaust, der får mig til at mene, at det er et forstyrrende mesterværk. Det er derimod Deodato's menneskesyn. Scenerne med dyrene følger bare med i kølvandet af det, og er en naturlig ting.
Gravatar

#6 filmz-Seth GekOo 21 år siden

Nu må du/i ikke tro ikke tro at jeg ser ned på de film fordi jeg ikke finder dem sjove, jeg elsker de film, det er nogle af dem jeg holder mest af i min samling.

Elsker at se dem igen og igen, "og igen" de bilver bare ikke dårlige, man sidder ikke og kikker på klokken som man kan have tildens til i andre, jeg bliver bare opslugt.

Ja du har ret i at det ikke er dem alle der er sjove, men det er nu næsten all der hat et lille moment hvor jeg i sær ikke kan lade være med at smile bare lidt.

Hvad mener du om umberto linzi?

#7 dyg 21 år siden

Jeg mener kun at have set Cannibal Ferox, som jeg (så vidt jeg husker, meget længe siden jeg så den) var meget fed. Dog ikke med samme stemning som Fulci/Argento filmene. Tror lige jeg skal have kigget på lidt flere af hans film.

Hvis du vil se skæge "horrorfilm" så er der også de gode gamle House film. De er ikke specielt gode, men til tider rigtigt skæge.
Gravatar

#8 nakalay 21 år siden

#7 Jeg har kun set de to første af House-filmene, men jeg er ikke enig i, at de ikke er gode. Faktisk mener jeg, at 2'eren er fremragende. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#9 filmz-Seth GekOo 21 år siden

Hah house filmene havde jeg helt glemt, klart nogle gamle klassikere.

#10 dyg 21 år siden

Tror faktisk ikke engang jeg har fået 2'eren set endnu, selvom den står på hylden. Det må jeg lige få lavet om på.

Skriv ny kommentar: