Gravatar

#21 filmz-Kadann 20 år siden

"Invasion of the Body Snatchers" fra 1978 er også et ret vellykket remake iøvrigt, faktisk mener jeg at den udgave er den bedste af de tre jeg har set. "Body Snatchers" fra 1993 er dog endnu et godt eksempel på at man kan fejle noget så grusomt, selvom grundidéen er god i en film.. og jeg ser netop på IMDb, at der er endnu et remake på vej af den film.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#22 evermind 20 år siden

Jeg synes, at remaket af Night of the Living Dead fra 1990 er utrolig vellykket. Men vores mand Romero har selvfølgelig også været med på sidelinjen. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#23 filmz-vassago 20 år siden

Jeg har ikke noget imod remakes, men nærmere folk der konstant whiner når de hører om en ny en. Der er selvfølgelig både gode og dårlige, og jeg tror ikke at procentdelen ved gode vs dårlige remakes er meget anderledes end den fra alm. gode film vs dårlige film.

Der er flere film, hvor jeg synes historien er superfed, hvor man virkelig kan se at der er masser af potentiale, men hvor den så enten kammer totalt over, er dårlige instrueret, dårlig castet mm. Film som dem håber jeg da at se i en anden og forhåbentlig bedre version.

Jeg har set masser af gode remakes bl.a:

The Ring
Cape Fear
The Thing
The Fly
Heat
Vanilla Sky
Scarface
Thomas Crown Affair
Magnificent Seven
Body Snatchers
Dawn of the Dead
The Vanishing
Insomnia
Oceans Eleven

og helt sikkert et hav mere, kan bare ikke huske dem alle :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 El vez 20 år siden

Hvad med Fistful Of Dollars og For A Few Dollars More?

Der kan man da snakke remakes der rykker! :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#25 Spanner 20 år siden

Man on Fire
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#26 filmz-gimleno1 20 år siden

#23 Men ikke desto mindre må du da indrømme at det er påfaldende så mange remakes der kommer for tiden. Hollywood må jo være tomme for idéer, og fortjener de så helt ærligt de penge de konstant skraber ind på at kopiere andres materiale, og ovenikøbet ikke engang gider have nok respekt for publikum til at gøre det ordentligt (i langt de fleste tilfælde i hvert fald..)..

Nej vel?
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#27 evermind 20 år siden

Jeg kan godt lide dit indlæg. *blink blink* :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#28 filmz-vassago 20 år siden

#26: Jeg er lidt uenig, men kan godt se din pointe.

Men man skal også tage højde for den kæmpebusiness det er blevet. Der bliver jo produceret langt flere film, og langt flere mennesker går i biografen (der bliver stort set sat ny rekord hvert år), video-markedet er blevet enormt, bl.a fordi at østen og de tidligere sovjet-stater er blevet mere åbne, og ikke mindst mere interesserede - generelt bare en langt større interesse verden over. Det skaber skaber grobund for langt større satsning, og langt flere film.

Jeg synes ikke at der har været færre gode film end der plejer, og det er der heller ingen tal der antyder - så de remakes bliver ikke lavet på bekostning af de gode film. Derfor ser jeg det ikke som noget problem.

Det er jo de færrest studier der laver art-film, eller film for at få respekt af biografgængere. Studierne er interesserede i at tjene penge, at få det til at løbe rundt, så de også har et arbejde næste år. Det er helt fair, en forretning som så meget andet.

Det er frivilligt at se de remakes, og har man ondt i måsen over at de tjener penge på andres materiale, så kan man bare lade være med at se filmene, så har man gjort hvad man kan gøre - at andre så ser filmene, kan man ikke, eller bør man i hvert fald, ikke have noget imod - det er jo smagssag.

Der er en del remakes på markedet lige nu, men det er jo bare det er oppe i tiden, det bølger jo frem og tilbage, et år det teenie-slasher film, så er det asiatiske gyser-remakes, så er det remakes af klassikere, så er det historiske film der er oppe, og på et tidspunkt blev der spyttet en masse westerns ud. Der har jo også været perioder hvor alt bare var sequels. Dem var der også mange der hadede som pesten :)
Gravatar

#29 filmz-gimleno1 20 år siden

#28 kan godt se hvad du mener, tror nu heller ikke det sker på direkte bekostning af andre film som sådan, men studser bare over at næsten hver anden nye film der kommer er et remake (overdrivelse fremmer forståelsen) og når man tydeligvis kun gør det for cool cash uden overhovedet at skelne til om man kan være bekendt at ødelægge hvad "engang var", og ikke engang gider gøre sig umage med at forsøge at give publikum noget for de penge de surt har optjent, så syntes jeg sgu ikke det er fedt... Indrømmet, så sker det da at der kommer et remake der er ok, men det er sgisme ekstremt længe imellem. Så det er rigtigt, det er en forretning i sig selv, ingen tvivl derom, men der er bare ikke rigtigt nogen kundeservice du kan klage til når du går skuffet ud af biffen ;-) *G*
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#30 filmz-vassago 20 år siden

En kundeservice ville være lækker.

Skriv ny kommentar: