Gravatar

#1 putandtake 19 år siden

Vores kjære nordmænd har denne trailer til "An Inconvenient Truth" online;

http://www.filmweb.no/trailere/article99204.ece

- ser virkelig spændende (og skræmmende) ud.
Gravatar

#2 Guts 19 år siden

ligger også inde hos apple.

Men jo...den ser spændende og skræmmende ud.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 filmz-patrickmoog 19 år siden

Føj siger jeg bare...
Endnu en skræmmekampagne fra "miljøets vogtere"
Vi mangler stadig at se beviser på at temperaturstigningerne i verden er menneskeskabt, det er altså stadig bare en TEORI!!!

Jeg kan anbefale Michael Chritons bog "State of fear" til at skabe lidt perspektiv, den er selvfølgelig meget overdrevet men giver en idé om hvad bagsiden kan være ved at være fuldstændig overbevist om at man har ret i at sin teori er den rigtige.
Gravatar

#4 filmz-Bruce 19 år siden

#3 Derfor kan man vel stadig godt være miljøbevidst og ikke miljøsvin. Lade være med at fjerne kæmpeskove, lade være med at køre rundt i 6 liters 4 hjulstrækkere etc.

Det er muligt det er teori'er, men selv om man ikke har direkte viden, så bør sund fornuft sige, at vi altså påvirker vort miljø med vor levevis.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-patrickmoog 19 år siden

Helt sikkert, men det der kan være farligt er at begynde at lave kæmpe reformer i industrien til mange mange milliarder inden man overhovedet ved om det er menneskeskabte årsager der får temperaturen til at stige. Hvis man ser tilbage, ja selv kun 150 år har der været højere temperature end der er i dag, det er blevet forklaret som "freak incidents" men det muliggør også at vi befinder os i samme situation i dag. Eller hvad nu hvis det bare var en naturlig udvikling? Sådanne spørgsmål (uden at have set filmen) er jeg sikker på ikke bliver stillet i den film og derfor bare bliver en film der skal skræmme os til at tro verden går under hvis gennemsnitstemperaturen stiger med 2 grader.
Derimod kan der ikke være nogen tvivl om at det er et område der skal forskes intens i, så vi kan få afklaret om at de penge vi kunne have brugt på at hjælpe den 3. verden i stedet skal bruges til at stoppe en række forestående naturkatastrofer.
Gravatar

#6 filmz-Bruce 19 år siden

#5 Det er jeg helt enig :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 filmz-æsop 19 år siden

tror ikke på global opvarmning, man argumentere for global opvarmning udfra iskerner de har boret op fra indlandsisen eller nord eller sydpolen, de kemiske aflegninger i isen fortæller temperaturen,,, så er det bare her alle disse miljøhippier lyver, de bruger kun temperaturen for de sidste 200 år, for ellers vill de ikke have nogen atgumenter, hvis man ser hele graffen for verden temperatur gennem tiden vil man se at verden har været varmere, meget varmere end nu. det er en naturlig proces verden er i. Vi svinger fra lavpunkt (istid) til højpunkt (varmtid) så det er bare total overdrevet. global opvarmning er en af de største løgne ,,,,, dog skal forurening reduceres, da syre-regn er et rigtiggt problem.
No Luke, I am your father
Darth Vader
Gravatar

#8 Vestas 19 år siden

For det første kaldes begrebet "global warming" på dansk "drivhuseffekten" og ikke "global opvarmning". For det andet er "drivhuseffekten" ikke noget, man kan lade være med at tro på. Det der diskuteres er derimod betydningen af den menneskeskabte drivhuseffekt - om det CO2 vi mennesker lukker ud i atmosfæren betyder noget i forhold til det naturen selv lukker ud (i form af f.eks. vulkanudbrud).

At et forøget CO2 indhold i jordens atmosfære medfører en forøgelse af temperaturen på jorden er der ingen tvivl om. Man ved bare ikke præcist, hvor stor en indflydelse menneskenes udledning vil have (om temperaturen om 100 år f.eks. vil være 1/2, 2 eller 5 grader højere). Desuden ved man ikke, hvad denne temperaturforøgelse vil betyde for menneskene (flere oversvømmelser, orkaner etc.).

At temperaturene på jorden har været både varmere og koldere end i dag, er der ingen tvivl om. Og jorden kan da også sagtens klare det. Det er bare os mennesker, der ikke har det så godt med det. Du vil vel give mig ret i, at livet i Danmark ikke har været så sjovt under istiderne...
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#9 gi-jones 19 år siden

Det var fedt under istiden. Se eventuelt den udmærkede dokumentar Ice Age 2, der diskuterer emnet til bunds :)

Helt seriøst så tror jeg at vi som art har større bekymringer end global opvarmning. Dermed ikke sagt at vi ikke kan skabe kæmpe problemer ved overforbrug og miljøsvineri, men måske skulle man bruge mere tid på at diskutere hvordan man begrænser disse uvaner fremfor konsekvenserne af dem. Overbefolkning er også et godt sted at starte.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#10 filmz-æsop 19 år siden

#8:

At et forøget CO2 indhold i jordens atmosfære medfører en forøgelse af temperaturen på jorden er der ingen tvivl om. Man ved bare ikke præcist, hvor stor en indflydelse menneskenes udledning vil have (om temperaturen om 100 år f.eks. vil være 1/2, 2 eller 5 grader højere). Desuden ved man ikke, hvad denne temperaturforøgelse vil betyde for menneskene (flere oversvømmelser, orkaner etc.).

Hvordan ved man dette??? Bevis det. Miljø-folk forventer at dette er indiskutabelt.... men det synes jeg ikke det er. Jeg har ikke set nok bevis for teorien.
Jeg tror ikke på teorien. Det var varmere på jorden før i tiden, og samtidig vil der komme en ny istid.
Samtidig snakker du om 100 år.... hvad med 1000 eller 10000. Miljøfolk bruger også kun grafer for temperaturen der går 250 år tilbage højest, da det politisk set ser mere ud til at de har ret. Men hvis man tager de samme tal fra iskerneboringer og går tusinder af år tilbage vil man se at der har været varmere endgang og koldere. Det er en naturlig balance for jorden, At den går fra en varm periode til en kold periode.
No Luke, I am your father
Darth Vader

Skriv ny kommentar: