Jeg har siddet og surfet lidt rundt på nogle forskellige sider, da jeg gerne vil investere i noget nyt udstyr, og hvis nogen har ris, ros, anbefalinger eller lignende, så må i gerne skrive her.
Hvis det stod til mig så ville jeg vælge mindst et 32" fjernsyn, for når du skal se almindelige programmer så er et 28" widescreen faktisk ikke særlig stor. Jeg tror faktisk mit 29" er større end et 32" widescreen når man skal se almindelige programmer der ikke er i 16/9.
Så når jeg skal ud og have et nyt fjernsyn, så skal det MINDST være et 32" widescreen og også gerne et 34" widescreen ;-)
Jeg glemte lige DVD'en. Den ser sgu ganske god ud. Jeg tror ikke der er den helt stor forskel i om man køber en dyr eller en billig dvd idag, de kan i de stor træk det samme allesammen. Så den der, ville jag sagtens kunne leve med.
Før du bestemmer størrelsen af tv'et synes jeg først og fremmest du skal se på størrelsen af det rum du skal benytte apparatet i... Jeg har pt. et 28" i mit værelse, og det er mere end nok, især hvis man tænker på prisforskellen mellem et 28" og et 32". Synes ikke det har det store med "almindelige programmer" at gøre. men hvis du har et stort rum, eller sidder langt fra dit fjernsyn ville jeg da også anbefale et 32"...
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Mht DVD er jeg ikke helt enig. Ud fra de dvd maskiner jeg har prøvet (jeg har også haft en Philips), har Pioneer været suverænt de bedste. Bedst kompatibilitet og stabilitet, dertil kommer at de er absolut konkurrencedygtige på prisen, hvis man ser bort fra de helt billige afspillere.
Den nye Pioneer DV-370 har endda 54mhz video konverter, hvilket skulle give et flottere billede. Alle andre afspillere i denne og billigere prisklasser kører normalt med 27mhz. Dertil kommer progressive scan og andre lækre features der normalt kun er at finde på dyre modeller.
- Og så kan du endda få den i hæp håp sølv, så den passer til dit tv :)
Halal og farvel, Philips :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#2 MasterMorten: Det bliver for stort til rummet, hvor det skal være, og da det samtidig koster en del mere, vælger jeg at nøjes med et 28". Jeg ved godt, at problematikken er, at programmerne ikke bliver sendt i 16:9, og man derfor får den sorte bjælke hele vejen rundt, men fjernsynet skal også primært bruges til filmz.
#5 El vez: Nu er jeg lige blevet anbefalet en PHILIPS DVP720SA i stedet. Den har 108 Mhz videokonvertering (ikke at jeg aner hvad det er, men så er det vel dobbelt godt!) og har samtidig DivX, progressive scan osv. Hvad siger du til den?
Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke ved så meget om de forskellige funktioner, hvorfor det er svært at kigge selv, men hvis den ser ud til at have mange features, så er det et plus ;) Endelig vil jeg hellere vælge et dyrere mærke pga. navn, kvalitet og design, end jeg ville vælge Euroline.
Bemærk! Der tages forbehold for taste- og stavefejl, ironi og sarkasme, samt for udsolgte varer og trykfejl. Alle priser er inkl. 25 % moms!
#6 Det ser furnuftigt ud, det er klart et godt tilbud. Jeg vil stadig foretrække Pioneers funktionalitet og stabilitet frem for Philips, men DVP720SA kan meget vel være en bedre afspiller, det er den ihvertfald på papiret.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Hvis du bestemmer dig for PHILIPS DVP720SA, skal du også huske at lægge penge til, hvis du vil gøre den kodefri og husk også at du mister også ElGigantens almindelige garanti (reklamationsretten) efter dette indgreb, mens dette sker IKKE hvis du vælger en maskine fra Pioneer og køber den hos Laserdisken.
#8 Crystalstar1200: Det vidste jeg ikke, men det er faktisk ret væsenligt. Jeg ved, at indgrebet foretages ved at taste nogle smarte koder, og at man også kan ændre til en specifik region. Hvis man gør dette, kan de så på andre måder se, at det tidligere har været ændret?
Bemærk! Der tages forbehold for taste- og stavefejl, ironi og sarkasme, samt for udsolgte varer og trykfejl. Alle priser er inkl. 25 % moms!
# 9 - jeg tror at El Giganten vil vinde en sag uanset om indgrebet er fysisk eller som her vha en tastekombination, for du har jo ændret på varen som de har solgt dig.
#1 filmz-Acro 21 år siden
Jeg har kigget på PHILIPS 28PW8506 og PHILIPS DVP630.
Lydmæssigt bliver det udvidet, men jeg har lidt højere krav til det udstyr, da det gerne skal kunne bruges til flere ting.
Var det ikke en idé med et forum, hvor man kunne spørge om disse hardware-relaterede spørgsmål?
#2 MuManden 21 år siden
Jeg tror faktisk mit 29" er større end et 32" widescreen når man skal se almindelige programmer der ikke er i 16/9.
Så når jeg skal ud og have et nyt fjernsyn, så skal det MINDST være et 32" widescreen og også gerne et 34" widescreen ;-)
#3 MuManden 21 år siden
Jeg tror ikke der er den helt stor forskel i om man køber en dyr eller en billig dvd idag, de kan i de stor træk det samme allesammen.
Så den der, ville jag sagtens kunne leve med.
#4 Skobbolop 21 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#5 El vez 21 år siden
Den nye Pioneer DV-370 har endda 54mhz video konverter, hvilket skulle give et flottere billede. Alle andre afspillere i denne og billigere prisklasser kører normalt med 27mhz. Dertil kommer progressive scan og andre lækre features der normalt kun er at finde på dyre modeller.
- Og så kan du endda få den i hæp håp sølv, så den passer til dit tv :)
Halal og farvel, Philips :)
#6 filmz-Acro 21 år siden
#2 MasterMorten:
Det bliver for stort til rummet, hvor det skal være, og da det samtidig koster en del mere, vælger jeg at nøjes med et 28". Jeg ved godt, at problematikken er, at programmerne ikke bliver sendt i 16:9, og man derfor får den sorte bjælke hele vejen rundt, men fjernsynet skal også primært bruges til filmz.
#5 El vez:
Nu er jeg lige blevet anbefalet en PHILIPS DVP720SA i stedet. Den har 108 Mhz videokonvertering (ikke at jeg aner hvad det er, men så er det vel dobbelt godt!) og har samtidig DivX, progressive scan osv. Hvad siger du til den?
Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke ved så meget om de forskellige funktioner, hvorfor det er svært at kigge selv, men hvis den ser ud til at have mange features, så er det et plus ;) Endelig vil jeg hellere vælge et dyrere mærke pga. navn, kvalitet og design, end jeg ville vælge Euroline.
#7 El vez 21 år siden
#8 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#9 filmz-Acro 21 år siden
Det vidste jeg ikke, men det er faktisk ret væsenligt. Jeg ved, at indgrebet foretages ved at taste nogle smarte koder, og at man også kan ændre til en specifik region. Hvis man gør dette, kan de så på andre måder se, at det tidligere har været ændret?
#10 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***