#41 20 år siden

Jeg har en lidt anden historie om det overnaturlige ... en gang i mellem , så drømmer jeg noget , som går i opfyldelse. Det er sket utroligt mange gange nu , lige fra jeg var helt lille ... jeg drømmer et eller andet dagligsdags emne , som er anderledes end det normalt plejer , og så lige pludselig en dag ( jeg ved aldrig hvornår det sker ) , så befinder jeg mig midt i drømmen , og ser det hele ske igen. Jeg ved hvad der sker de næste par minutter , jeg kan bare ikke sige noget om det. Men det sker.
Gravatar

#42 dvjik 20 år siden

Sådan har jeg det også. Jeg har dog fået at vide, at grunden til at det føles som om man har oplevet det før, er fordi oplevelsen bliver lagret i langtidshukommelsen samtidig med at man oplever det.

Men man bliver ved med at undre sig over det.

#43 20 år siden

Hehe og så siger man radio/tv-bølger ikke er skadelige.. Kan vist diskuteres noget efter denne tråd ;)
Gravatar

#44 Martindan 20 år siden

sad en gang derhjemme og var på nettet - som nu... - og sværger virkelig jeg hørte hoveddøren smække hårdt i. og nogengik med tunge skridt op ad trappen mod mit væresle. Jeg råbte så hej fordi jeg troede det var min far der kom hjem, og tog mig derfor ikke videre af lyden, men talte videre til ham. Jeg kunne mærke "personen" komme ind og tæt på mig, da det var som om han trykkede mig hårdt med finger i ryggen. Jeg fik et chok og vendte mig surt om for at spørge hvad han havde gang i, men der var ikke andre end mig i huset.....
for cryin' out loud......
Gravatar

#45 Martindan 20 år siden

og da jeg vendte mig om mod skærmen vrlt jeg havde skrevet forstørret og sat i fed.... skræmmende.....
for cryin' out loud......
Gravatar

#46 filmz-sanjo 20 år siden

Sådan har jeg det også.. Har undret mig et par gange over hvorfor fanden jeg gør det. Ligepludselig når situationen som jeg har drømt sker i dagligdagen, kan jeg næsten alle "replikerne", ligesom at jeg ved hvad de andre skal sige.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#47 davenport 20 år siden

Så er spoiler-warnings tabt på dig ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

#48 20 år siden

#41 og #46 (ved ik om der var andre)

Jeg oplever tit det med at man tænker: "Det her har jeg da oplevet før?" det kaldes et Dejavu! det er så simpelt: øjnene ser det før hjernen registrerer det...!

Altså det er åbenbart hjernen der lige slår et ekstra "klik" så øjnene og hjernen kommer ud af "drift" i et kort sekund.!

Men jeg har oplevet meget af sådan noget, jeg kopierer lige fra et andet sted:

Det har jeg helt sikkert prøvet!

Tit står jeg og tænker (nogle gange ligefrem siger højt) "Ej?? det her har jeg oplevet før?"

Og det skal også lige siges, at jeg er synsk... ikke på den måde synsk... men har prøvet, og gør det stadig mange gange, hvor jeg siger noget der snart sker, eller vil ske, eller jeg siger noget som sker... et eksempel:

Mig og en af mine venner var sammen, vi snakkede om hendes oldemor som ik havde det særlig godt, hun siger så hun måske snart vil dø, jeg siger så: "Tænk hvis hun dør i morgentidlig" hun griner så bare...

Dagen efter kommer hun op i kolen, sætter sig ved siden af mig... og fotæller hendes oldemor døde i morges kl. 6.00... der fik jeg det godt nok dårligt og jeg har gjort det MANGE gange før... og gør det satdig hele tiden... og der sker også tit det jeg tænker på...

Og det skal siges denne episode skete D. 2 December sidste år!

Er der nogle der ved hvad det kan skyldes? er der bare "nogle" der er i stand til at nogle gange se hurtigt frem i tiden... tænke det, og alligevel gelmme det?

Synes det er skummelt... og synes også det er skummelt når jeg kan side og sige NU kommer der en ind af døren... 2 sekunder... så kommer der en ind... og jeg kan huske en anden en også:

Jeg sad i kirke en aften igen med min ven Nanna... det var en blind der skulle snakke osv. så siger ham den blinde så: "Nu må i godt slå op på salmen sideeee..." han sad og tænkte...

Så siger jeg for sjov til min ven, Nanna: "Salme 913" så griner vi... og han siger så: "... 913" der fik jeg en mærkelig følelse i hele kroppen... det er ret skummelt... og der var ikke tal på salmetavlerne!

Men jeg har prøvet MEGET mere af sådan noget...!

Gravatar

#49 filmz-JuuL 20 år siden

Jeg har læst i illustreret videnskab at deja vu skyldes, at det ene øje "lacker" midlertidigt... Derfor ser man det hele 2 gange, og så føles det som om man har oplevet det før.
Gravatar

#50 dyg 20 år siden

#48/49 - Den forklaring har jeg også hørt flere gange, men når man ved hvad der sker 15-30 sekunder frem, så kan det ikke helt passe med lidt simpel lag.

Derudover har jeg flere gange drømt ting, der så flere år senere er gået i opfyldelse. Ganske vist har det været småting, men alligevel..

Men jeg anser det hele for at være "tilfældigheder", da jeg har svært ved at tro på overnaturlige ting. Jeg tror derimod på, at vores hjerner kan meget mere end det vi fomår at bruge dem til nu.

Jeg er af den skole, der mener alt kan forklares vha. naturvidenskab, og indtil videre har jeg ikke haft brug for at tro på andre ting (hverken spøgelser eller religioner).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: