#36 Enig. De få minutter jeg har set af den overraskede mig også meget positivt. Specielt fordi at jeg havde læst nogle forholdsvist negative anmeldelser af billed-transferet på Zodiac inden jeg så den.
Jeg satte mig lige ned og så 20 udvalgte minutter efter din anbefaling (hold kæft det er svært ikke at se den igennem igen) og jeg er positivt overrasket. Jeg så den i digital og analog version i biffen, hvor den sidstnævnte virkelig stank, men HD DVD'en oplever jeg som endnu bedre end den digitale i bio'en. En af de negative anmeldelser jeg har læst, bl.a. DigitallyObsessed, giver den en C rating for billed, hvilket får mig til at undre, om manden:
1) ... ved et tilfælde har set DVD'en istedet 2) ... bruger et S-VHS kabel 3) ... har en 21" ProSonic skærm 4) ... er blind 5) ... skylder Fincher penge
En mand som David Fincher, ville aldrig nogensinde smide en ny film på HD markedet med et C transfer!
Transferet er 100% tro mod Finchers kunstneriske valg og de få svagheder jeg MÅSKE kan få øje, kan uden tvivl henføres dertil. Jeg skal have set den igennem, men min umiddelbare konklusion er 9/10 og jeg havde solgt den inden for en 8'er, ud fra min hukommelse.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#42, yo yo bruce. Jeg kan kun give dig ret. Jeg så også kun omtrent 20 minutter, eftersom jeg skulle i gang med andre gøremål, men jeg var dæleme også fristet til at se filmen færdig fra start til slut i stedet :-) og den omtalte anmelder må helt afgjort have været i besiddelse af noget mærkeligt udstyr, når nu han giver billedsiden en så middelmådig karakter.
...okay, nu har jeg netop læst anmelderens meget kortfattede argumentation, og han fremhæver bl.a. edge-enhancement som et problem. Jeg syntes ellers netop, at det var imponerende, at billedet var SÅ utrolig skarpt, uden det overhovedet bar præg af edge-enhancement. Jeg skal naturligvis have set hele filmen igennem, inden jeg kan komme med en endelig vurdering, men jeg spottede ikke ét eneste tilfælde af edge-enhancement i de 20 minutter jeg så.
#44 Det samme her. Jeg kiggede særligt på kontorscenerne, hvor man filmede lidt nedefra, så man ser de mange lysstofrør og så i dagslys, parret nede ved søen. Og så startscenen, med billygterne tændt i mørket, hvor man ser dis, støv, korn i lygteskæret. Jeg så lige netop bløde konturer nok til, at der ikke var antydning af edge-enhancenment og en flot skarphed. Meget mærkeligt. Men må se hele filmen gennem en dag.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Saa en del fra den forleden paa en SONY 52" fladskaerm (koster kun godt 16.000 DKR herover) hos Best Buy - Netop Scenen med paret ved soen fik mig til at falde bagover, saa ogsaa andre scener laengere fremme og hvad jeg har set indtil nu goer at jeg mener den er flottere end "Se7en" :)
En titel jeg seriøst overvejer, men i lyset af at det sikkert kunne gå ret galt på mange punkter, venter jeg lige til jeg har fundet en anmeldelse - dog ser DTS-HD Master jo bestemt ikke ringe ud, jeg savner dog noget ekstramateriale.
Jeg overvejede at købe den i dag, men købte noget andet. Ovenpå de forbavsende mange ringe FOX Blu-ray transfers på det seneste, tør jeg ikke at satse på, at Predator indeholder et godt transfer.
Det er præcis samme tanker jeg gjorde mig. Jeg synes at jeg er stødt på en del skuffelser de sidste par måneder, ikke kun på billedsiden, men også i forhold til lydspor, så jeg er begyndt at afvente anmeldelser, frem for at forudbestille.
#41 pulse83 16 år siden
#42 filmz-Bruce 16 år siden
Jeg satte mig lige ned og så 20 udvalgte minutter efter din anbefaling (hold kæft det er svært ikke at se den igennem igen) og jeg er positivt overrasket. Jeg så den i digital og analog version i biffen, hvor den sidstnævnte virkelig stank, men HD DVD'en oplever jeg som endnu bedre end den digitale i bio'en. En af de negative anmeldelser jeg har læst, bl.a. DigitallyObsessed, giver den en C rating for billed, hvilket får mig til at undre, om manden:
1) ... ved et tilfælde har set DVD'en istedet
2) ... bruger et S-VHS kabel
3) ... har en 21" ProSonic skærm
4) ... er blind
5) ... skylder Fincher penge
En mand som David Fincher, ville aldrig nogensinde smide en ny film på HD markedet med et C transfer!
Transferet er 100% tro mod Finchers kunstneriske valg og de få svagheder jeg MÅSKE kan få øje, kan uden tvivl henføres dertil. Jeg skal have set den igennem, men min umiddelbare konklusion er 9/10 og jeg havde solgt den inden for en 8'er, ud fra min hukommelse.
#43 The Insider 16 år siden
#44 The Insider 16 år siden
#45 filmz-Bruce 16 år siden
#46 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#47 filmz-Kadann 16 år siden
http://www.cdon.com/main.phtml?prod=825937&nav...
En titel jeg seriøst overvejer, men i lyset af at det sikkert kunne gå ret galt på mange punkter, venter jeg lige til jeg har fundet en anmeldelse - dog ser DTS-HD Master jo bestemt ikke ringe ud, jeg savner dog noget ekstramateriale.
#48 El vez 16 år siden
#49 The Insider 16 år siden
#50 filmz-Kadann 16 år siden
Det er præcis samme tanker jeg gjorde mig. Jeg synes at jeg er stødt på en del skuffelser de sidste par måneder, ikke kun på billedsiden, men også i forhold til lydspor, så jeg er begyndt at afvente anmeldelser, frem for at forudbestille.