Gravatar

#1411 filmz-Bruce 15 år siden

#1410 Jeg har så ret svært ved at finde plads til Penn og Teller i den ligning og ikke mindst kejserens nye klæder, med mindre du vil påstå, at den samlede garde af hifi anmeldere ikke er deres job voksen. Jeg kan sagtens forstå dine udtalelser, hvis de kom fra en, for hvem film og musik var ligegyldigt, eller blot ligeglad med kvaliteten disse blev afspillet på. Du giver gerne ca. 4.000 kr. for en PS3'er, men 5.000 kroner for en Oppo påstår du, kunderne ikke kun bliver snydt, men LADER sig snyde?!?!

Mennesker er altid kvalitetsbevidste indenfor mindst ÉT område og det vil altid være muligt for andre, at nedgøre disse menneskers valg, hvis dette område ikke interesserer dem selv.

Nedenstående er alle Oppo'ens specifikationer. En filmentusiast får for 500$ den bedst anmeldte maskine, hvad angår billede og lyd til sine film. Oppo DVD-983'eren er den eneste DVD maskine i verden, som har fået 100% i Homecinema Secrets hårde test. Og den samme DVD afspiller, blot i nyere design, sidder i BD-83'eren.

Den kan afspille SACD og DVD Audio og nej det er ikke kejserens nye klæder, for jeg har faktisk prøvet at smide formaterne i afspilleren og den spiller dem og så godt, at den har spillet lige op med en SACD afspiller til $4.000, med mindre anmelderen selvfølgelig er inkompetent.

Den bruger DVDO's VRS Anchor Bay deinterlacer og scaler, toppen af opskalering, hvis jeg skal tage teknik nørdernes ord på AVSForum for pålydende.

Den klarer PAL / NTSC upåklageligt og kan omforme en DVD film i 50hz til 1080p/24, hvilket ingen andre afspillere kan.

Den er regionsfri til prisen, hvilket ingen andre afspillere er og jeg kan nævne de første 10 mennesker på dette forum, som nok ikke synes, at denne lille feature er dåseflødeskum.

Jeg tror omtale og nedenstående features skulle sige det hele, hvad angår "hvad man får for pengene", 5.000,-. Og ikke mindst sat i relief til hele markedet og andre producenters forhold mellem pris/kvalitet/features, ER Oppo'en uovertruffen.

Jeg giver gerne de 5.000 og slipper for at brokke mig over manglende features, samt at jeg sålænge afspilleren virker, SLET IKKE skal bekymre mig om køb af en ny DVD og BD afspiller igen, fordi der er kommet noget nyt og bedre.

Features

Complete Media Support:
Blu-ray Disc – The high definition Blu-ray Disc™ format provides pristine video and audio quality for your home entertainment.
BonusVIEW – BD "Profile 1.1" enables "picture-in-picture" and secondary audio features for viewing director or actor commentary while the main movie is playing.
BD-Live™ – The BDP-83 supports BD "Profile 2.0" and contains all necessary hardware – audio/video decoder, Ethernet port, and 1GB of internal storage – for BD-Live.
DVD Up-Conversion – The BDP-83 uses the same VRS™ by Anchor Bay (DVDO) de-interlacing and scaling technology as in our award-winning DV-983H DVD player. The up-converted picture quality bridges the visual gap from your current DVD library to Blu-ray discs.
DVD-Audio - The BDP-83 plays DVD-Audio and supports both stereo and multi-channel high resolution audio programs. Users can select whether to play the DVD-Audio or the DVD-Video portion of the disc.
SACD – The BDP-83 plays Super Audio CD (SACD) and supports both stereo and multi-channel high resolution audio programs. Users can select whether to output the DSD (Direct Stream Digital) signal in its native format or convert it into PCM.
Additional Media Formats – Additional disc and file formats, such as audio CD, HDCD, Kodak Picture CD, AVCHD, MKV, and other audio/video/picture files on recorded discs or USB drives can be played back on the BDP-83.

Unparallel Video Quality:
VRS™ by Anchor Bay – The BDP-83 incorporates Anchor Bay’s award-winning Video Reference Series (VRS) technology, and delivers a picture that is cleaner, smoother, true-to-life and free of artefacts.
Full HD 1080p Output – The BDP-83 features user selectable video output resolutions, including 480i, 480p, 720p, 1080i, and up to 1080p 50 or 60Hz.
True 24p™ Video – Many Blu-ray Discs are recorded at 24 frames per second, the same frame rate as the original movie’s theatrical release. The BDP-83 can faithfully redeliver the original frames using 1080p 24Hz output (compatible display required) for smoother motion and a flicker-free, film-like home theatre experience. It can also restore the original 24 frames per second progressive-scan video from well-authored DVDs and output as 1080p 24Hz.
Source Direct Mode – For users who wish to use an external video processor, high-end audio/video receiver or display, the BDP-83 offers a "Source Direct" mode. The original audio/video content on the discs is sent out with no additional processing or alternation.
HDMI – HDMI is an all digital interface for the cleanest possible connection. It delivers high-quality digital video and audio through a single cable. The BDP-83 features an HDMI v1.3 output with 30-bit and 36-bit Deep Colour support.

High Fidelity Audio:
Dolby® TrueHD - Dolby TrueHD delivers lossless studio master quality audio designed specifically for high definition entertainment. The BDP-83 supports bit-stream output of Dolby TrueHD via its HDMI 1.3 output. It can also internally decode Dolby TrueHD into LPCM and output via HDMI or the 7.1ch analog audio output terminals. Other varieties of Dolby Digital audio formats are also supported.
DTS®-HD - DTS-HD delivers up to 7.1 channels of surround sound and audio that is indistinguishable from (DTS-HD High Resolution) or identical to (DTS-HD Master Audio) the original studio master. The BDP-83 supports bit-stream output and internal decoding of DTS-HD High Resolution and DTS-HD Master Audio. Other varieties of DTS audio formats are also supported.
7.1-Channel Analog Output - Individual analog 7.1-channel surround outputs are ideal to connect to a 7.1-channel or 5.1-channel surround sound system. The BDP-83 delivers an incredible sound stage and an immersive surround experience.
Dedicated Stereo Output – The BDP-83 features a dedicated 2-channel analog output with specially optimized Digital-to-Analog Converters and output driving stage.
Digital Optical and Coaxial Outputs – For simple and easy connection to more traditional A/V receivers, the BDP-83 features both optical and coaxial outputs for digital audio.

Ultimate Convenience:
Dual USB Ports – Two USB 2.0 high speed ports are provided, one on the front panel and one on the back. Users can enjoy high definition video, high resolution photos and music directly from their USB drives.
PAL/NTSC Conversion – The BDP-83 supports NTSC and PAL systems for both disc playback and video output. It can also convert content of one system for output in another. (Subject to DVD and BD region restrictions)
Back-lit Remote Control – The BDP-83 comes with a fully back-lit remote control for ease of use in dark home theatres. With its ergonomic button layout and clear labelling, operating the Blu-ray Disc player is easier than ever.
Universal Power Supply – The BDP-83 features a wide range world power supply that is compatible with the AC power of all regions. No worries about damaging the player due to incorrect power voltage.
External IR – For integration into home theatre control systems, the BDP-83 provides external IR remote IN and OUT ports
HDMI CEC – HDMI Consumer Electronics Control simplifies the home theatre by allowing a single remote control to operate multiple devices
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1412 El vez 15 år siden

Det er fedt at du er overbevist, omend det blot understreger min pointe. Du kan liste så mange features du vil, som sagt, uden blowjobs er ingen afspiller 5k værd i min bog. :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#1413 elwood 15 år siden

Køb en Nilfisk 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1414 filmz-Bruce 15 år siden

El vez (1412) skrev:
Det er fedt at du er overbevist, omend det blot understreger min pointe.

Nej det understreger faktisk det modsatte. Kejserens Nye Klæder er betegnelsen, når alle lader sig narre til at tro "noget er der", når det ikke er der alligevel. Med mindre du vil påstå, at alle anmeldere udi hifi ikke ved, hvad de snakker om, og blot skriver det samme som de andre skriver, så understreger mit indlæg min pointe.
Gravatar

#1415 gi-jones 15 år siden

Hehe. Det kan godt være at bn, går amok hver gang man nævner religion, men bruce er kun en anelse bedre :-)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#1416 El vez 15 år siden

bruce (1414) skrev:
Nej det understreger faktisk det modsatte. Kejserens Nye Klæder er betegnelsen, når alle lader sig narre til at tro "noget er der", når det ikke er der alligevel. Med mindre du vil påstå, at alle anmeldere udi hifi ikke ved, hvad de snakker om, og blot skriver det samme som de andre skriver, så understreger mit indlæg min pointe.

Jeg siger ikke, at specsne ikke er der. Jeg siger blot, at de ikke er 5k værd. Og det er de så efter din mening, men om en pixel er en mikrob skarpere er ikke efter min mening grund til at gå dobbelt op (eller mere) på i forvejen ret dyre afspillere.

Som jeg ser det, lever du i en boble, hvor det er fair at Blu-Ray afspillere koster en herregård og hvor 5k er en rimelig pris. Den tankegang kan jeg slet slet ikke følge. Du vil sikkert sige det stik modsatte om mig, og så er vi ikke nået længere. Let's agree to disagree!

Kom igen når den koster en tudse. :)
Gravatar

#1417 El vez 15 år siden

Jeg vil i øvrigt gerne følge op på min kommentar mht. Penn & Tellers afsnit "The Best". Det handler netop også om tekniknørder osv, som er besatte af at købe det bedste produkt. En gut i programmet har købt 20-30 forskellige smartphones, fordi hver gang en ny og bedre model kommer ud, må han bare ha' den. Det er den slags mentalitet jeg prøver at lægge afstand til.

Det skal så lige siges at det er ikke fordi jeg er flyttet ud på en gård og ryger fede med Karl Mar Møller mens vi danser nøgne natten lang - jeg har en 1080p projektor, en PS3 og nyder da at se Blu-Ray film - bestemt. Jeg mener bare at man nemt bliver blind for hvad der egentlig er vigtigt, når den ene afspiller/receiver/film udgivelse/telefon/computer osv. efter den anden dukker op med nye shiny features som forhandlere og entusiaster NATURLIGVIS udråber til det helt store.

Et andet eksempel er, når en Blu-Ray film "kun" har DTS-ES 6.1 lydspor, er dette pludselig en forfærdelig udgivelse, som folk tager dyb afstand fra, hvor de ville have tilbedt og sat samme udgivelse i glas og ramme over tv-alteret, hvis vi ser 2-3 år tilbage.

Get real! :)
Gravatar

#1418 filmz-Utyske 15 år siden

El vez (1417) skrev:
Et andet eksempel er, når en Blu-Ray film "kun" har DTS-ES 6.1 lydspor, er dette pludselig en forfærdelig udgivelse, som folk tager dyb afstand fra, hvor de ville have tilbedt og sat samme udgivelse i glas og ramme over tv-alteret, hvis vi ser 2-3 år tilbage.

Get real! :)

Den der "get real" synes jeg er lidt sjov, da jeg tydeligt husker at du tidligere er gået MEGET op i at købe dvd-film med det fede lydspor og jeg husker endda at du har udskiftet dvd-udgivelser fra DTS 5.1 til DTS-ES, blot fordi du har et 6.1-sæt. :)

Samtidig ved jeg jo også at du på nuværende tidspunkt ikke har et surroundsæt der kan levere de ukomprimerede lydspor, men som du jo selv har oplevet, så rykker ens grænser sig jo for hvad der er fedt, når man oplever det, f.eks. da du gik fra dit Netto-anlæg til hvad der blev dit nuværende anlæg og fra 720p projektor til 1080p projektor.

Jo, DTS-ES kan da sagtens være ganske fortræffeligt, men DTS er stadig et komprimeret lydspor, der på ingen måde kommer op på siden af et DTS-HD MA lydspor og når man har muligheden for at lave ukomprimeret lyd og folk bliver vant til dette, så kan en udgivelse med DTS-ES, set med HD-vante øjne (og hørt med HD-vante ører) jo sagtens være noget frygteligt bras, da man ved at der er noget bedre derude.. præcis som de gange vi har undret os i fællesskab over at en eller anden dvd-udgivelse har fået et scummy DD-lydspor, hvor materialet lægger op til noget festligt DTS.

Vi kan sagtens være enige om at der er visse film hvor et ukomprimeret lydspor ikke gør noget for filmen, hvilket anmeldelserne som regel også viser forståelse for. Dertil kommer at man, efter min mening, også bør præsentere filmen så tæt på den oprindelige vision som muligt og det gør man nødvendigvis ikke med et supervildt surroundlydspor på en film der er 60 år gammel. Men se anmeldelser og udtalelser om "Casablanca" eksempelvis, der har et DD-lydspor i mono - det er der altså ingen der pisker en stemning op over.

Så, jeg synes lige at du skyder lidt for meget med spredhagl, uden at feje for egen dør, no offence, dude. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1419 filmz-Utyske 15 år siden

Lige med hensyn til Oppoen, så er jeg enige med jer begge, på sin vis.

Jeg mener, ligesom El Vez, ikke at Oppoen er 5000 kr. værd, men det skal selvfølgelig også ses i lyset af det udstyr jeg har i forvejen og ikke mindst fordi jeg købte min PS3 da den var helt ny på markedet, samt smed 5000 kr. efter Toshibas HD DVD-afspiller, så jeg passer naturligvis lidt mere på pengene nu, da jeg også har andre ting jeg gerne vil købe.

Omvendt, skulle jeg starte med blu-ray nu og havde en dvd-afspiller jeg skulle udskifte ved samme tid, er der ingen tvivl om at Oppoen ville være et oplagt valg, selv til prisen, da jeg ville få en ganske fantastisk maskine, der ville kunne ta' sig kærligt af begge formater jeg benytter.

Men når jeg har mulighed for at afspille BD på min PS3, har en fornuftig dvd-afspiller, der faktisk er en Oppo og derfor har mange af de samme funktioner som BD-afspilleren og "kun" har et Panasonic PX80 42", så er 5000 kr. altså en pebret pris for reelt kun at opnå to ting: en afspiller til begge formater og regionsfrihed på BD.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke er fristet, fordi det er jeg bestemt, men desværre er jeg kun en stakkels offentligt ansat, så Oppoen må vente til den falder i pris, ellers kan jeg sagtens vente på en anden løsning mht. regionsfrihed på BD. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1420 filmz-Bruce 15 år siden

El vez (1416) skrev:
Jeg siger ikke, at specsne ikke er der. Jeg siger blot, at de ikke er 5k værd. Og det er de så efter din mening, men om en pixel er en mikrob skarpere er ikke efter min mening grund til at gå dobbelt op (eller mere) på i forvejen ret dyre afspillere.

Som jeg ser det, lever du i en boble, hvor det er fair at Blu-Ray afspillere koster en herregård og hvor 5k er en rimelig pris. Den tankegang kan jeg slet slet ikke følge. Du vil sikkert sige det stik modsatte om mig, og så er vi ikke nået længere. Let's agree to disagree!

Kom igen når den koster en tudse. :)

Nogle giver 2K for et Zanussi komfur og andre giver 10K for et Miele komfur. Når Mielen skiftes ud efter 20 år, var handlen måske ganske god alligevel. I min verden har man altid skullet betale ekstra for kvalitet, eller ekstra features og faktisk eksisterer der features, som ikke kun er kejserens klæder. Nogle vil f.eks. gerne have en PS3'er, som også kan afvikle PS2 spil.

Jeg vil gerne agree to disagree, men derfor vil jeg gerne stadig state min uenighed i det du siger. Ud af ALLE de features jeg nævner, siger du men om en pixel er en mikrob skarpere er ikke efter min mening grund til at gå dobbelt op (eller mere) på i forvejen ret dyre afspillere, hvilket vist er en underdrivelse af dimensioner, ifht. det jeg har lagt vægt på.

Hvis man skal bruge en bil for at komme fra A til B og man er ligeglad med alt andet på turen, hvorfor så bruge mere end 5K på en brugt? Fornuftigt synspunkt og det synspunkt har jeg den største sympati for, også hvad angår en blu-ray afspiller. Men jeg sætter stor pris på, at jeg kan købe billige blu-ray skiver i USA og Asien, bl.a. Criterion udgivelser og Sapphire udgivelser, fordi maskinen er regionsfri. Måske kejserens nye klæder, men der lader jeg udtalelserne på dette forum for regionsfrihed, tale sit eget sprog.

En mikrop skarpere pixel på en 40" fladskærm er faktisk 5 mikrober på et 104" lærred og ganske synlig. At afspilleren kan omforme til 24p, således, at man ved projektorens 96 hz får komplet flydende bevægelser som i biografen bl.a. ved horisontal panorering. At afspillerens audio kvalitet har givet mig et hørbart kvalitets spring. Jeg har SACD skiver og istedet for at købe en 2-3.000 dyr dedikeret Denon afspiller, får jeg afspilning med i løsningen og muligheden for f.eks. at købe hele Beatles og Stones samlinger i en kvalitet der langt overgår CD kvalitet.

Hvem der lever i boblen kan fra min side diskuteres, eftersom du indtil videre komplet anfægter mine kvalitetskrav, som andet end lir. Helt forståeligt, hvis det er et område, man ikke selv har de store kvalitetskrav til. Men ikke særligt sympatisk, at nedgøre andres kvalitetskrav indenfor et givent område, blot fordi ens egen interesse tilfældigvis er lav.

Skriv ny kommentar: