Gravatar

#31 filmz-Bruce 21 år siden

Bio og DVD'ere kan ses i min signatur. Ellers er det som sagt lykkedes at skaffe 4 stole fra Planetariet og disse bliver nu ombetrukket i vinrød velour, koksgrå til hovedet. Så kommer der koksgrå væg til væg tæppe og koksgrå væg, hvor der idag er cremegult.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 Captain Vallo 21 år siden

Goddammit, bruce!
Med de tilføjelser du har beskrevet herover... Du er blevet mit nye forbillede!
Tør jeg vove at spørge til priser? Hvad har det kostet dig at indrette din bif? Sår'n cirkus?
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#33 Patriarch 21 år siden

Lækkert...Bruce. Er du glad for Projektoren? Larmer den? Hvad skal man slippe... jeg aner INTET om projektorer!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#34 filmz-Bruce 21 år siden

#32 og #33 Tak for de pæne ord :)

Jeg gravede 20 tons ler ud af kælderen for 3-4 år siden og fik varme og fliser i gulvet. Siden stod den og gloede et par år, vidste ikke lige, hvad jeg skulle lave med pladsen, da der lige kom en skilsmisse i vejen :) Indtil jeg fik bio idéen altså.

Så hvis jeg fratager det forarbejde, så har anlæg, højttalere, projektor, kabler og lærred stået i ca. 75.000.

Stolene har kostet 2500 for 4 stks. Så kommer ombetræk og det bliver ca. 6000 for alle 4. Gardin ca. 5000 og så tæppe ca. 6000.

Har set Z2'eren til ca. 10.000 og det er et røverkøb. Jeg er meget glad for den. Den kører altid i low noise mode dvs. 24-26db, så man hører den praktisk taget ikke. Min nabo har fået PT-700'eren og det er en fed øse, men slet ikke merprisen værd, med mindre man har meget brug for ekstra lysstyrke eller HDMI.

Jeg foretrækker LCD fremfor DLP projektor, for jeg har ser regnbueeffekter, hver gang jeg ser film på sådan een.
Gravatar

#35 MuManden 21 år siden

#33 Det ligner den samme som jeg har, en Sanyo Z2, jeg vil tro du kan købe den herhjemme til ca. 10000,- og måske op imod et par tusende mindre i Tyskland.
Jeg syntes ikke den støjer særlig meget og jeg er MEGET glad for den, jeg har ikke fortrut at købe den.
Et stort lærred på ca. 100" koster så vidt jeg husker ca.5000,- eller også kan man gøre som jeg har gjort, lavet mit eget til ca. 250,-

EDIT: æv der var jeg lidt langsom :-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#36 Captain Vallo 21 år siden

Hvor meget afstand skal man have fra projektor (Z2'eren) til lærredet for at få et billede i "acceptabel" størrelse?
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#37 filmz-Bruce 21 år siden

Lidt om Z2'eren

Calculator

Med Z2'eren kan du få et 90" billede og sidde mellem 2.7 og længere væk uden problem. 100" mellem 3 og 4 meter væk. Sidder selv 3.5 meter væk.
Gravatar

#38 davenport 21 år siden

#29 -

Centeren skal, hvis det er helt rigtigt, placeres i lyttehøjde. Dvs. ørenes placering. Det samme er tilfældet hele vejen rundt. En tommelfingerregel er at diskanten skal sidde ca samme sted på alle højtalere, så opnår man den bedste lyd.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#39 filmz-vassago 21 år siden

Selvom det er reklame, så har det jo lidt relevans for 'diskussionen' :)

www.Cinemagic.dk har nogle pakkeløsninger, og en af dem er endda på tilbud.

Hvis der er andre der falder over pakketilbud som dem, vil jeg meget gerne have lidt links
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#40 Corgan 21 år siden

#34:

Ifølge www.projectorcentral.com så er PT-AE700'eren netop merprisen værd. Her ligger PT-AE700 på førstepladsen over "low cost" porjektorer, hvor Z3 ligger på tredjepladsen. Og i denne sammenligning mellem PT-AE700 og Z3 (som jo er bedre end Z2), ender de med at konstatere at PT-AE700'eren er at foretrække, omend forskellen mellem de 2 er lille.

"...The AE700 sells for a few hundred dollars more than the Z3. Based upon our comparative review, this price differential is justified. The AE700 can deliver a brighter image while retaining excellent contrast and color saturation, and it offers some unique flexibility for shelf mounting with its longer zoom lens..."

Hvis jeg skal købe en projektor til 10K eller over, så vil jeg også gerne have at projektoren er kompatibelt med fremtidens formater, så jeg ikke allerede skal ud og ofre så mange penge igen om 5 år.

Skriv ny kommentar: