Gravatar

#1 the_paki_don 11 år siden

Hej alle!

Jeg er i gang med at skrive min kortfilm og vil gerne bruge et virkemiddel fra en film, jeg har set, men har glemt filmen!

Der er tale om en mor karakter, der er blond, som man aldrig ser ansigtet på, men hun har replikker. Det er en engelsksproget film.

Det var med til at tydeliggøre den distance, der er mellem moren og... ja... nok barnet, men kan ikke huske, hvor det er fra!

Nogen, der kan hjælpe? Det er en drama film.
Gravatar

#2 the_paki_don 11 år siden

Ingen der kan genkende denne film?
Gravatar

#3 HelmerJ 11 år siden

Nu er det jo ikke super meget at gå på
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#4 Åkepool 11 år siden

Nej, måske lige lidt fra handlingen, hvis du kan huske det?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5 The Insider 11 år siden

Ellers kan du eventuelt give dig i kast med den danske "Min bedste fjende". Her ser man næsten heller aldrig de voksnes ansigter, hvilket også er helt bevidst.
War. War never changes.
Gravatar

#6 the_paki_don 11 år siden

Okay, tak Johan.

Det er virkelig meget meget lidt, jeg husker fra den film, men lige netop den detalje sprang i ansigtet på mig som noget ganske mindeværdigt.

Jeg tænkte "Nederen at få en birolle med en del replikker og så ser man hende aldrig..." :D
Gravatar

#7 Highland Park 11 år siden

... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 The Insider 11 år siden

Hvis jeg husker rigtigt, er Kim Bodnia det eneste voksne ansigt man ser i "Min bedste fjende". Forældrene HAR replikker, men man ser dem ikke. Det er virkelig med til at hive én ind i børnenes univers.
War. War never changes.
Gravatar

#9 the_paki_don 11 år siden

Hahahaha! Tror ikke, at det bliver nemmere at sælge ideen med kortfilmen, hvis jeg siger, at den er inspireret af Tom & Jerry...
Gravatar

#10 MOVIE1000 11 år siden

The Insider (8) skrev:
Hvis jeg husker rigtigt, er Kim Bodnia det eneste voksne ansigt man ser i "Min bedste fjende". Forældrene HAR replikker, men man ser dem ikke. Det er virkelig med til at hive én ind i børnenes univers.

Det er faktisk også sådan jeg husker min klasselærer, meget Kim Bodnia type.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: