Gravatar

#11 Highland Park 12 år siden

The Insider (10) skrev:
#8,
Ja, HOLD da fest en slutning! Det var sådan en afsløring, som jeg måske havde forventet ville runde hele sæsonen af - bestemt ikke blot det 4. afsnit i en sæson! Men damn, hvor jeg elskede det. Jeg var stensikker på, at hun ville gå op på det hotelværelse og have sex med ham i et desperat forsøg på at mindske hans mistanke, og at det (igen) ville "fucke med" hendes sindstilstand.

Det regnede jeg også med. Jeg tænkte især på, at det ville
blive hårdt for hende, hvis videooptagelser af samkvemmet senere skulle bruges som bevismateriale i en retssag.

The Insider (10) skrev:
Da hun begyndte at lægge kortene på bordet, kom det eddermaneme bag på mig. Synes det er dejligt, når serier tør tage den slags drastiske drejninger på så uventede, pludselige tidspunkter - har sjældent set noget lignende, siden BSG sluttede.

Ja, især når det som her ikke sker på bekostning af troværdigheden. Det er jo helt i tråd med Carries natur. Og du har helt ret i, at det er en afslutning, der er en sæsonfinale værdig!

The Insider (10) skrev:
Og enig mht. Saul. Især når nu han afslørede Brody over for Carrie osv. Jeg er også begyndt at spekulere lidt mere over Estes... Men hold da fest, hvor jeg glæder mig til at se, hvad de gør nu. Har meget svært ved at gætte det næste træk. Love it! :-)

Jeg er også helt oppe at køre over den drastiske udvikling - henholdt i åndeløs spænding.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 The Insider 12 år siden

Feeeeeedt! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#13 wiseguy 12 år siden

Så er jeg også up to date og jeg tabte også underkæben over afslutningen.

Jeg er helt vildt imponeret over skuespillet i den serie. Saul & Carrie er klart det to bedst spillede karakterer, men jeg er faktisk også pænt imponeret over tøsen der spiller Brody's datter - hun gjorde det nu godt allerede i sæson 1.

Men fantastisk serie og for mig der normalt bare køber en serie på BD og tygger den igennem i det tempo, der passer mig er det ulideligt at sku' vente til næste onsdag for et nyt fix!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#14 Highland Park 12 år siden

wiseguy (13) skrev:
... ulideligt at sku' vente til næste onsdag for et nyt fix!!
Ja, det er så fedt at ride på den ugentlige bølge af spænding og spekulation!
Gravatar

#15 wiseguy 12 år siden

Ja okay! det var også svært at komme igen oven på sidste uges afsnit, så gårsdagens afsnit var en smule tamt imho. Udviklingen omkring Brody var vel også forholdsvis forudsigelig?

Jeg ka' ikke huske, hvem der engang sammenlignede Homeland med 24 Timer? Dengang syntes jeg, at det var dybt urimeligt, men Dana og Flyns lille uheld i går aftes irriterede mig lidt og det var faktisk lidt 24 agtigt.

Hvad siger I?
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#16 The Insider 12 år siden

Yeah, ikke så stærkt som det foregående afsnit, men jeg nød virkelig Danes og Lewis' samspil. Blev helt rørt til tider. Men nej, romancen mellem Dana og Flyn siger mig heller ikke alverden - det er oplagt, at Brody vil kunne bruge det uheld til alligevel at kuldsejle vicepræsidenten. Jeg havde også længe tænkt, at Brody på et eller andet tidspunkt skulle (gen?)vendes til at arbejde for CIA.

PS. Ligesom wiseguy tænker jeg også, at vi vel ikke behøver spoiler-advarsler mere? Det er jo udelukkende os, der følger med i serien, som diskuterer den herinde?
War. War never changes.
Gravatar

#17 jessup 12 år siden

Det var en ganske fin detailje at han lagde sig på gulvet efter afhøringen/toturen som han har gjort i fangeskab år efter efter år -lettet helt sikkert, men også en velkendt situation.

Er der nogen de har set noget af den israeleske serie den ligge op af?

Synes at det alt i alt er et fint afsnit og Brody har stadig mulighed for at spille dobbelt på begge sider.
This is just until June
Gravatar

#18 The Insider 12 år siden

Ifølge ekstramaterialet på udgivelsen af 1. sæson er der faktisk meget få ligheder mellem "Homeland" og den israelske serie - den skulle mere fokusere på en israelsk soldats forsøg på at finde sin rolle i samfundet igen efter flere års fangenskab. Der er slet ikke dobbeltspilselementet eller nogen Carrie-karakter.
War. War never changes.
Gravatar

#19 Highland Park 12 år siden

wiseguy (15) skrev:
Udviklingen omkring Brody var vel også forholdsvis forudsigelig?
Det generer ikke mig, eftersom det er en naturlig og på mange måder uundgåelig udvikling.
Carries menneskelige indsigt, skarpsindige analytiske evner og naturlige indfølingsevne koblet med hendes personlige forhold til Brody gør hende i stand til at bryde gennem hans panser, ramme ham i hjertekulen og tale til hans sunde fornuft.

wiseguy (15) skrev:
Jeg ka' ikke huske, hvem der engang sammenlignede Homeland med 24 Timer? Dengang syntes jeg, at det var dybt urimeligt, men Dana og Flyns lille uheld i går aftes irriterede mig lidt og det var faktisk lidt 24 agtigt.
Bruce har gjort det indtil flere gange, hvilket jeg ligeledes finder urimeligt (i øvrigt har "24" aldrig sagt mig noget).
Ja biluheldet indtræffer på et meget påfaldende (og for Brody) belejligt tidspunkt. Optakten til og især selve forløbet af den scene finder jeg en kende umotiveret og absurd.

The Insider (16) skrev:
PS. Ligesom wiseguy tænker jeg også, at vi vel ikke behøver spoiler-advarsler mere? Det er jo udelukkende os, der følger med i serien, som diskuterer den herinde?
Ja det er kun os, der diskuterer den, men derfor kan det vel godt ske, at andre uforvarende støder på tråden. Personligt vil jeg hellere være på den sikre side, men hvis du kan og vil, må du meget gerne tilføje en spoiler-advarsel i trådens overskrift. :)
Det var ubetænksomt af mig ikke at inkludere en sådan.
Gravatar

#20 Richard Burton 12 år siden

Highland Park (19) skrev:
Bruce har gjort det indtil flere gange, hvilket jeg ligeledes finder urimeligt (i øvrigt har "24" aldrig sagt mig noget).

Jeg kan kun udtale mig om de 4-5 afsnit, jeg har set og ja, jeg fandt setup'et ganske lig 24 Timer, dog selvfølgelig uden de ringende telefoner og med mindre fokusering på de spektakulære twists og cliffhangers. Der er dog en struktur- og eksekveringsmæssig genkendelighed til stede, som ikke siger mig så meget og lader mig ganske kold om personernes skæbne. Men jeg kan godt lide Saul og selvfølgelig Morena Baccarin afklædt.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: