Følger I andre med på DR i øjeblikket? Puha en spændende afrunding på gårsdagens episode....
Ja, det havde jeg ikke lige ventet. Desværre
varsler det ilde for Saul...
I øvrigt
har jeg meget svært ved at forestille mig, at CIA ikke er klar over, at Roya Hammad og hendes familie har tæt kontakt til hele Nazir-familien. De laver formentlig særdeles grundige baggrundscheck på samtlige folk, der bydes velkommen i hovedkvarteret, og eftersom kontakten ifølge Hammad er blevet etableret for flere årtier siden, må CIA være klar over hendes tilhørsforhold. Jeg håber meget, at de kun lukker hende ind for at overvåge hendes aktiviteter og afsløre en evt. lækage af oplysninger, for ellers går det sgu hårdt ud over troværdigheden.
Vi ved fra den første sæson - og den havde du vist ikke set endnu, HP? - at Nazir har en eller anden stadig-uidentificeret insider højt oppe i CIA-hierarkiet. Flere af CIA's hemmelige aktioner blev saboteret af denne person i sæson 1. Måske har han/hun været med til at holde Roya ude af CIA's søgelys. Og selvom det måske virker lidt for utroligt, så er jeg stadig lidt bange for, at den person viser sig at være Saul - primært på baggrund af løgndetektorscenen i 1. sæson, hvor han failede spørgsmålet om barberbladet, som Nazirs henchman brugte til at slå sig selv ihjel, hvorefter Saul senere klarede testen med bravur, og også på baggrund af, at han nu fandt Brody-klippet, og det virkelig lige lovlig tidligt for serien at smide Brody ud af skabet, så at sige, så måske vil Saul holde det for sig selv... Men forhåbentlig ikke! Er for vild med Saul! Jeg siger det også i et forsøg på at anti-jinxe!
Vi ved fra den første sæson - og den havde du vist ikke set endnu, HP? - at Nazir har en eller anden stadig-uidentificeret insider højt oppe i CIA-hierarkiet. Flere af CIA's hemmelige aktioner blev saboteret af denne person i sæson 1. Måske har han/hun været med til at holde Roya ude af CIA's søgelys.
Tak for oplysningen, det lyder bestemt sandsynligt. Det ærgrer mig også, at jeg ikke har set første sæson, men det må blive på et senere tidspunkt.
Ser man meget til Brodys tid i fangenskab og hans møde med Nazir i 1. sæson?
Forresten, du får lige et forsinket tillykke herfra. Så er det vel snart tid til at sætte gang i Johanimations produktion af minitrekkier. :)
Man ser en del til hans tilfangenskab - først i en række flashbacks, der er lidt tvetydige, men der er et enkelt afsnit, et af de vigtigste, hvor Brody lærer Nazirs søn godt at kende og underviser ham i engelsk. Den drengs død er Brodys største motivationsfaktor, og derfor er jeg også lidt ærgerlig over, at det afsnit ikke ramte mig særlig meget. Jeg synes, at det gik alt for stærkt, og at jeg ikke fik noget særlig klart indtryk af Isa, Nazirs søn, eller forholdet mellem Brody og Isa, og derfor tror jeg ikke helt så meget på Brodys forvandling, som filmmagerne håber på.
Og tak tak! :-) Dog skal der nok stadigvæk ses film for fuld volumen i hjemmet nogle år endnu, før mini-trekkierne ryger i produktion ;-)
Jeg skal lige love for, at seneste episodes afslutning kom bag på mig.
Desværre ender det garanteret med en frikendelse, eftersom forsvarerne kan slå plat på hendes psykiske lidelse og personlige forhold til Brody. Men for pokker hvor er Carrie en fascinerende karakter - med nosser af stål! Jeg havde ellers på fornemmelsen, at deres forhold ville blive genoptaget og styrket, så hun hurtigt ville befinde sig i en tung, altopslidende dobbeltrolle.
Jeg er i øvrigt glad for, at Saul indtil videre ikke lader til at være muldvarpen. Jeg tror mere på, at det er Estes, der ikke har rent mel i posen. Eftersom vi ikke har været vidne til hans middag med Roya Hammad, og han generelt virker meget mistænksom og pligtopfyldende samt ikke mindst at Brody partout skulle bryde ind i netop Estes' pengeskab (hvilket kunne styrke dennes alibi), er det ret oplagt, at der kan være tale om dobbeltspil fra hans side.
Ang. forrige uges afsnit så finder jeg det ikke troværdigt, at Brody slår skrædderen ihjel for så lidt. Mon Hammad & co. har fundet ud af, hvad der er hændt?
Ja, HOLD da fest en slutning! Det var sådan en afsløring, som jeg måske havde forventet ville runde hele sæsonen af - bestemt ikke blot det 4. afsnit i en sæson! Men damn, hvor jeg elskede det. Jeg var stensikker på, at hun ville gå op på det hotelværelse og have sex med ham i et desperat forsøg på at mindske hans mistanke, og at det (igen) ville "fucke med" hendes sindstilstand. Da hun begyndte at lægge kortene på bordet, kom det eddermaneme bag på mig. Synes det er dejligt, når serier tør tage den slags drastiske drejninger på så uventede, pludselige tidspunkter - har sjældent set noget lignende, siden BSG sluttede.
Og enig mht. Saul. Især når nu han afslørede Brody over for Carrie osv. Jeg er også begyndt at spekulere lidt mere over Estes... Men hold da fest, hvor jeg glæder mig til at se, hvad de gør nu. Har meget svært ved at gætte det næste træk. Love it! :-)
#1 Highland Park 12 år siden
#2 Highland Park 12 år siden
Ja, det havde jeg ikke lige ventet. Desværre
I øvrigt
#3 The Insider 12 år siden
#4 Highland Park 12 år siden
Ser man meget til Brodys tid i fangenskab og hans møde med Nazir i 1. sæson?
Forresten, du får lige et forsinket tillykke herfra. Så er det vel snart tid til at sætte gang i Johanimations produktion af minitrekkier. :)
#5 The Insider 12 år siden
Og tak tak! :-) Dog skal der nok stadigvæk ses film for fuld volumen i hjemmet nogle år endnu, før mini-trekkierne ryger i produktion ;-)
#6 Highland Park 12 år siden
Nå ja, du skal vel lige godkende samtlige Star Trek-udgivelser først, inden vejen er banet for den næste generation.
#7 The Insider 12 år siden
#8 Highland Park 12 år siden
Men for pokker hvor er Carrie en fascinerende karakter - med nosser af stål!
Jeg havde ellers på fornemmelsen, at deres forhold ville blive genoptaget og styrket, så hun hurtigt ville befinde sig i en tung, altopslidende dobbeltrolle.
Jeg er i øvrigt glad for, at Saul indtil videre ikke lader til at være muldvarpen. Jeg tror mere på, at det er Estes, der ikke har rent mel i posen. Eftersom vi ikke har været vidne til hans middag med Roya Hammad, og han generelt virker meget mistænksom og pligtopfyldende samt ikke mindst at Brody partout skulle bryde ind i netop Estes' pengeskab (hvilket kunne styrke dennes alibi), er det ret oplagt, at der kan være tale om dobbeltspil fra hans side.
Ang. forrige uges afsnit så finder jeg det ikke troværdigt, at Brody slår skrædderen ihjel for så lidt. Mon Hammad & co. har fundet ud af, hvad der er hændt?
#9 The Insider 12 år siden
#10 The Insider 12 år siden
Og enig mht. Saul. Især når nu han afslørede Brody over for Carrie osv. Jeg er også begyndt at spekulere lidt mere over Estes... Men hold da fest, hvor jeg glæder mig til at se, hvad de gør nu. Har meget svært ved at gætte det næste træk. Love it! :-)