Gravatar

#21 The Insider 12 år siden

Gårsdagens afsnit var det første i 2. sæson, som ligefrem har skuffet mig. Altså, det var på ingen måde dårligt, og jeg nød især scenerne mellem Brody og Carrie, men Quinns "near death experience" blev affejet lige lovlig hurtigt, slutningen prøvede desperat at agere cliffhanger (og fejlede), og så blev jeg skuffet over hele B-historien med Saul og terroristen. Lige så snart han tog flasken op af tasken tænkte jeg "Shit, man! Pas nu på, at hun ikke smadrer den og skærer dig/sig selv!" Finder det dybt utroværdigt, at han heller ikke havde tænkt på det, eller at hun ikke blev overvåget KONSTANT.
War. War never changes.
Gravatar

#22 wiseguy 12 år siden

Havde selv en nær død oplevelse, da jeg konstaterede, at min eksterne HD var stået af og IKKE havde ”båndet” genudsendelsen af sidste uges afsnit af Homeland!!
Det var jo så surrøv på godt jysk, så jeg håbede på, at jeg alligevel ku’ følge med onsdag aften! Lige inden onsdagens afsnit startede sent onsdag aften, kom jeg så i tanke om, at der jo er 48 timers StartForfra via min gamle Stofabox og pludselig ku’ jeg bare høre Jack Bauer råbe ”We’re running out of time!!!”
Glæden var stor, da jeg nåede det og jeg har nu fået set de to nyeste afsnit.

Tror jeg var tæt på at småblunde, da der pludselig skete ting og sager i Gettysburg! Afsnit 6 blev da lukket med maner!
Derfor var det også utroligt skuffende at Quinn var tilbage på benene med et pilleglas i hånden i afsnit 7 – det var så endnu et point til dem, der sammenligner Homeland med 24!

Hele historien med Saul endte jo så med at være ligegyldig fyld, men jeg var ikke så skarp som dig Johan, så jeg havde ikke set udfaldet komme.

Til gengæld synes jeg, der kom lidt mere kød på Dana og Flynns uheld, nu da forældrene allerede er indblandet. Det åbner jo op for en hulens masse konflikter karaktererne imellem.

Niveauet i sæson 2 er ikke så højt, som i 1. sæson, men det er stadig god underholdning. Det er da også lidt blæret, at DR kun er nogle få dage bagud i forhold til USA hvor næste afsnit først sendes d. 18.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#23 The Insider 12 år siden

#22, phew, godt du nåede at fange de forrige afsnit! Jeg er også altid nervøs for, om min YouSee/Samsung-boks vil gå kold, for det gør den temmelig tit (og jeg får dropped frames på SAMTLIGE optagelser). Heldigvis har den behandlet "Homeland" temmelig godt indtil videre.

Og helt enig derudover. Sikke et brag af en slutning i afsnit 6, og derefter var der lige lovlig meget status quo over afsnit 7. Quinn ude af hospitalet og tilbage på benene, som om intet var hændt, efter blot hvad? En dag eller to? Professionelle terrorist-skarpskyttere skød ham lige en håndfuld gange i brystet og fik ham til at hoste blod! Enig, wiseguy, det hidkaldte triste minder om 24.

Men ja, dejligt med mere kød på uheldet (og jeg havde lidt frygtet, at vicepræsidentens søn bare ville prøve at skaffe datteren af vejen i et hesteuheld eller lign., da Danas lillebror blev ved med at ævle om i bilen på vej dertil, at man kunne brække nakken på en hest), og det bliver da interessant at se, hvordan Brody-slægten reagerer på Carries genoptræden. Og ja, LÆKKERT at DR viser serien så hurtigt. Men er det bare mig, eller optræder der nogle pludselige skift i lysstyrken 2-3 gange under hver episode? Det er sket siden afsnit 5 på min maskine, og jeg oplever det ikke på andre kanaler eller ved andre optagelser...
War. War never changes.
Gravatar

#24 Highland Park 11 år siden

Pokkers, jeg glemte helt at se afsnittet i forgårs. Jeg er edderspændt på, hvordan mødet med Nazir forløber. Hvad angår de to forrige afsnit, er jeg ret enig med jer.

Det er enormt utroværdigt, at Quinn overlever overraskelsesangrebet - medmindre han vitterligt har et ben i begge lejre. Jeg kan ikke tro på, at et hold trænede, professionelle terrorister ville forlade stedet, uden først at sikre sig at samtlige agenter var døde. Angrebet bar trods alt voldsomt præg af en hævn- og henrettelsesaktion. Ligeledes undrer det også mig, at Quinn er så hurtigt ude af hospitalssengen og takket være lidt smertestillende kan rende stort set upåvirket rundt. Seriens skabere kunne i det mindste have ladet det få konsekvenser for ham, såsom at hans tilstand gradvist forværredes.
Jeg kunne godt lide sidehistorien om Saul og terroristen, og selv om jeg ikke havde regnet med, at hun ville benytte sig af chancen, fandt jeg det også højst besynderligt, at de løb så stor en sikkerhedsrisiko, samt at hun ikke blev overvåget hele tiden. Det er fandeme sløset manuskriptarbejde. Forfatterne har ikke gjort nogen som helst indsats for at skildre det på plausibel vis.

I det hele taget har seriens troværdighed lidt et stort knæk. Den svinger mærkbart i kvalitet.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#25 Highland Park 11 år siden

The Insider (23) skrev:
Men er det bare mig, eller optræder der nogle pludselige skift i lysstyrken 2-3 gange under hver episode? Det er sket siden afsnit 5 på min maskine, og jeg oplever det ikke på andre kanaler eller ved andre optagelser...
Det var meget tydeligt i aftenens afsnit i den scene, hvor
Carrie taler ansigt til ansigt med Nazir.
Generelt har jeg ofte bemærket mindre lysskift på film, serier etc., idet undertekster dukker op i eller fjernes fra billedet, men langt fra så markant som dette.
Gravatar

#26 The Insider 11 år siden

Jeg har ikke set gårsdagens episode endnu, men glæder mig til at snuppe den senere i dag :-) Du fik godt set det afsnit fra sidste uge ikke? Jeg synes i hvert fald, at det var et af de klart bedste i 2. sæson.
Ikke mindst fordi Brody omsider gennemlevede en slags sammenbrud. Jeg syntes, at han lidt for let - efter sin store "kapitulation" - bare hoppede over på CIA's side og pr. automatik gjorde, hvad de forlangte. Han har trods alt (og formentlig i årevis) følt, at han gjorde det rigtige, mens han var på terroristernes side. Så at han bare bryder helt sammen og ikke længere mener, at han magter noget, fandt jeg enormt troværdigt i en sæson, der ellers har haft sine "utroværdigheder".
War. War never changes.
Gravatar

#27 Highland Park 11 år siden

Ja, jeg nød også det afsnit og er helt enig med dig. Det slår bogstaveligt talt gnister, når Carrie og Brody tørner sammen, mens mindst en af dem er uligevægtig! (Hvilket reelt set snarere er reglen end undtagelsen.)
Mht. seneste afsnit blev jeg meget overrasket (også positivt) over, at det ikke lykkedes Nazir at genoprette sin magt over Brody. Det generer mig ikke, men sådan var det næppe gået i den virkelige verden. Dertil stikker arrene for dybt.
Saul skulle ikke have beordret Carrie til at fortsætte i retning væk fra Nazir. Hun havde stensikkert handlet på samme måde uanset hvad, men derfor er der ingen grund til at give hende gode idéer! Desuden er det strengt at slutte afsnittet, netop som hun træder ind ad døren...
Gravatar

#28 The Insider 11 år siden

Kun to afsnit tilbage af sæsonen... Puha. Og en fornøjelse at se F. Murray Abraham i hopla, også selvom det kun var i et par minutter. Man er jo helt ærgerlig over, at hans dialog med Saul ikke varede hele afsnittet. To aldrende herrer, der bare klikker :-)
Er mest af alt spændt på at se, hvilken drejning Quinn/Estees/Abraham-sidehistorien tager - jeg er lidt bange for, at det løber ud i sandet...
War. War never changes.
Gravatar

#29 Highland Park 11 år siden

Så afgjort, lad os håbe at han vender tilbage senere, så vi kan få lidt mere at vide om deres fælles fortid.

Hvis bare seriens skabere gav de enkelte plottråde mere tid til at udvikle og udfolde sig, så der var mere plads til at dvæle ved detaljer i de enkelte forløb til fordel for seriens troværdighed. Der er for mange store men korte sidehistorier i hvert afsnit, og de får tildelt for lidt tid for derefter ganske belejligt mere eller mindre at blive glemt eller hvert fald gemt af vejen, som var de udelukkende til for at nå fra A til B i plottet uden mærkbar konsekvens for de involverede
- eksempelvis som i tilfældet med skrædderen. Hvorfor har de ikke fundet ham endnu? Er Nazir, Hammad & resten af slynglerne ligeglade med hans skæbne?

Og hvad med Estes' middagsaftale med Hammad (ikke i professionelt øjemed, ej heller en date)?
Gravatar

#30 Highland Park 11 år siden

Tredje sæson får først premiere d. 29. september... suk.

Skriv ny kommentar: