Gravatar

#21 ks 20 år siden

Frugtkompot - Jeg kan se jeg har det bedste afkast indtil videre af os nystartede, juuhuu! :p
Gravatar

#22 filmz-vassago 20 år siden

#20: det er ikke et problem, vi har hentet dig inden weekenden ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#23 cyberzed 20 år siden

jeg har regget mig med cyberzed :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#24 dvjik 20 år siden

Det lyder som godt tidsfordriv. Jeg har lige lavet en bruger, dnil.
Gravatar

#25 filmz-vassago 20 år siden

Jeg har lige et kort spørgsmål :) - jeg købte nogle aktier på en film, Just Like Heaven, der havde premiere i fredags, og som klarede sig ganske godt, nr 1 på box-office, samt gode anmeldelser - men filmen har mistet mange procent - hvordan hænger det sammen. Skal man sælge før eller efter filmen rammen biffen?
Gravatar

#26 lyspunkt 20 år siden

Filmens kurs bliver justeret med box-office fra weekenden * 2.9. Meget typisk bliver den også solgt meget umiddelbart efter justering hvilket så får kursen til at falde. Så enten har du købt til højere end ca 3 gange box-office eller også er det bare den almindeligehan del du oplever.

Når du handler lige før åbningsdag skal du altså kigge på, hvormeget den kan tjene hjem i weekenden og handle ud fra det. Hvis du mener det er for lavt køber du. Mener du, at det er for højt "shorter" du.

"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#27 filmz-vassago 20 år siden

Så man sælger typisk om mandagen, er der noget specielt tidspunkt?

Mht til short og cover, hvordan foregår det så helt præcist? Du skriver:

Når du handler lige før åbningsdag skal du altså kigge på, hvormeget den kan tjene hjem i weekenden og handle ud fra det. Hvis du mener det er for lavt køber du. Mener du, at det er for højt "shorter" du.

For højt i forhold til hvad.
Gravatar

#28 lyspunkt 20 år siden

Jeg har aldrig brugt tid på at spille på justeringerne, så jeg kan ikke hjælpe dig med et tidspunkt. Jeg kan kun se at kursen falder umiddelbart efter den er justeret.

Short/cover virker ligesom buy/sell bortset fra at man tjener penge når kursen går ned.

HSX er et spil om forventninger. Lad os sige at en film ligger på kurs H$90 ligefør åbningsweek-enden. Det er så op til dig at vurdere om filmen vil spille 30.mill hjem i weekenden. Hvis du mener det er for lidt - køber du. Ellers shorter du.
Der er mange faktorer at tage højde for. Hvormange sale den åbner i f.eks. Men det lærer man
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#29 filmz-vassago 20 år siden

Okay, hvis vi så tager en specifik film, f.eks corpse bride

Der ligger kursen lige nu på 59.75, jeg har købt til 62.31, men regner da med at den vil stige igen til over de 62.31. Men hvor kan man se hvad de forventer den vil tjene?
Gravatar

#30 lyspunkt 20 år siden

Nu er det jo svært at spå, specielt om fremtiden.

Der er mange fan-sites hvis du kigger under "Cummunity" hvor du kan kigge lidt. Deres forum plejer også at hjælpe, men det er jo ikke mere sikkert end hvad man selv ligger i det.
En god side er hos HSRB hvor der normalt er flere der prøver at spå om weekendens premierer. Denne gang er der så kun én. Men man kan se at Corpse Bride åbner i over 3000 biografer og med din købskurs skal den så tjene ca 22M for at du ikke taber penge (med justering). Tror du på det ? Så slå koldt vand i blodet.
Jeg tror den nok skal give en gevinst. Men vi ser på mandag.

Skriv ny kommentar: