Er der nogen der kan give en lille, ganske kort forklaring på hvad det er man skal holde øje med? Bare noget på dansk der lige siger mere end side op og ned, som jeg ikke fatter så meget af. Jeg ser hele tiden i min portfolio, men er det der jeg fx skal følge med?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#8 Du får 2.000.000 H$ og dem skal du investere i film aktier eller skuespiller obligationer. Man kan også investere via insteringsforeninger, men det er mindre sjovt. En film er i forskellige faser.
Concept -> Development -> Production -> Wrap - Released
Der er flere måder at spille på HSX, men de mest udbredte må være.
1. Den langsommelige, hvor man ikke gider bruge timer hver dag, men gerne ser langsigtet afkast. F.eks. køb aktier i "Flags of our Fathers", når den er i concept til 8$ og lad den stå til den kommer i biografen og står i minimum 150$. Der kan gå et par år eller tre men det er sikre 20 gange pengene igen.
2. Spil på de film du kan lide. Ikke nødvendigt dem som tjener pengene hjem, men det kan være sjovere i længden.
3. Du er online ofte og tjekker rygter ud om filmene på diverse film nyhedsmedier og følger med i forum'et. Hvis der kommer en meddelelse i forumet om, at NU er der en nyhed om, at Spielberg og Lucas næste film hedder Indiana Jones 4, så går der 1 minut og så vil man kunne se aktien stige meget hurtigt. Når den så er steget en del, skyder nogen aktien af og venter på den falder igen. Og det gør alle aktier altid. Det er op og ned uanset hvad, så hav is i blodet.
Det er mere rentabelt at købe aktier, som har potentiale og sjovere.
4. Vær weekend spiller. Hver uge kommer der nye film op i biograferne "weekend openers" og man kan spille på, hvordan man tror de vil klare sig. Cry Wolf får premiere den 16. og aktien står i 12.92. Hvis man køber 10.000 aktier til den pris, stopper salg af aktierne fredag aften og søndag aften bliver aktien justeret alt afhængig af dens boxoffice over weekenden efter følgende formel:
A MovieStock will adjust in price after its opening weekend in order to bring the expected box office gross in line with the actual box office gross. On average, a film makes 2.8 times its opening weekend box office during its first four weeks of wide release. Typically, a MovieStock is halted on its wide release date and price adjusted on the Sunday of its opening weekend.
Så hvis filmen indspiller 10.000.000$, skal man gange med 2.8 = 28.000.000$. Ifht. aktiens køb på 12.92 er der tjent 15.08. Mange penge!!! Det kan også gå den anden vej :)
Info: Det koster penge at handle, så pas på med at købe og sælge konstant. Det er dyrt. Om lørdagen er der fri handel i 24 timer, god ting.
Der er mange andre måder og mange andre informationer at holde sig ajour med, men det er lidt de første nødvendige.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Glimrende gennemgang. Jeg har nok mest spillet med hjertet. Dvs jeg troede på The Grimm Brothers - og tabte stort. Jeg har også investeret i concepter jeg gerne så filmatiseret. Det går dog sjøldent den vej. Det sjoveste er nok når Oscar nærmer sig, hvor man kan sende nogle gode vibes til sine yndligsskuespillere.
Info. Jeg har spillet siden `96 og har ca H$240M.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#1 ks 20 år siden
Hvor mange spiller? Ellers begynd! Virker som et utrolig hyggeligt spil, og måske kan vi få banket lidt intern filmz konkurrence igang derinde.
#2 Yoda 20 år siden
#3 cyberzed 20 år siden
#4 Yoda 20 år siden
#5 ks 20 år siden
#6 dyg 20 år siden
#7 davenport 20 år siden
Jeg har aktier i Angelina Jolie og Barry Pepper.
#8 davenport 20 år siden
Bare noget på dansk der lige siger mere end side op og ned, som jeg ikke fatter så meget af.
Jeg ser hele tiden i min portfolio, men er det der jeg fx skal følge med?
#9 filmz-Bruce 20 år siden
Concept -> Development -> Production -> Wrap - Released
Der er flere måder at spille på HSX, men de mest udbredte må være.
1. Den langsommelige, hvor man ikke gider bruge timer hver dag, men gerne ser langsigtet afkast. F.eks. køb aktier i "Flags of our Fathers", når den er i concept til 8$ og lad den stå til den kommer i biografen og står i minimum 150$. Der kan gå et par år eller tre men det er sikre 20 gange pengene igen.
2. Spil på de film du kan lide. Ikke nødvendigt dem som tjener pengene hjem, men det kan være sjovere i længden.
3. Du er online ofte og tjekker rygter ud om filmene på diverse film nyhedsmedier og følger med i forum'et. Hvis der kommer en meddelelse i forumet om, at NU er der en nyhed om, at Spielberg og Lucas næste film hedder Indiana Jones 4, så går der 1 minut og så vil man kunne se aktien stige meget hurtigt. Når den så er steget en del, skyder nogen aktien af og venter på den falder igen. Og det gør alle aktier altid. Det er op og ned uanset hvad, så hav is i blodet.
Det er mere rentabelt at købe aktier, som har potentiale og sjovere.
4. Vær weekend spiller. Hver uge kommer der nye film op i biograferne "weekend openers" og man kan spille på, hvordan man tror de vil klare sig. Cry Wolf får premiere den 16. og aktien står i 12.92. Hvis man køber 10.000 aktier til den pris, stopper salg af aktierne fredag aften og søndag aften bliver aktien justeret alt afhængig af dens boxoffice over weekenden efter følgende formel:
A MovieStock will adjust in price after its opening weekend in order to bring the expected box office gross in line with the actual box office gross. On average, a film makes 2.8 times its opening weekend box office during its first four weeks of wide release. Typically, a MovieStock is halted on its wide release date and price adjusted on the Sunday of its opening weekend.
Så hvis filmen indspiller 10.000.000$, skal man gange med 2.8 = 28.000.000$. Ifht. aktiens køb på 12.92 er der tjent 15.08. Mange penge!!! Det kan også gå den anden vej :)
Info: Det koster penge at handle, så pas på med at købe og sælge konstant. Det er dyrt. Om lørdagen er der fri handel i 24 timer, god ting.
Der er mange andre måder og mange andre informationer at holde sig ajour med, men det er lidt de første nødvendige.
#10 lyspunkt 20 år siden
Det sjoveste er nok når Oscar nærmer sig, hvor man kan sende nogle gode vibes til sine yndligsskuespillere.
Info. Jeg har spillet siden `96 og har ca H$240M.