Havde besøg ef en veninde i går, og det faldt uheldigvis sammen med at jeg skulle afprøve en improviseret ret. Plejer ellers altid at teste på mig selv først. Tingene skal jo helst være i orden og gennemtestet, når der er damer i huset. Anyways!
Start med at skylde og hakke den abnorme mængde grønsager der skal i retten. Tænd samtidig for din yndlings sautégryde, og start med at hakke løgene. På den måde er du klar til at smide løg i, når du er færdig med at hakke grønsagsskoven.
Brun kyllingstykkerne og hæld de resterende ting i. Lad det simre under låg i 10-15 minutter. Det skulle give en del vædelse i bunden, som med fordel kan bruges til sovs.
Servér ved ris og brød.
NB! Jeg er til stadighed IKKE TILFREDS med mine basmati-ris. De bliver for klistrede og hænger ved i bunden.
Sådan gør jeg: 1 dl pr person Skyld risene 4-5 gange indtil vandet er rimelig klart. Kom 1 dl mere vand i end ris. (F.eks. 3 dl vand til 2 personer. 5 dl til 4 osv.) Bringer risene i kog, skuer ned, lidt salt ved, låg på og simre i 12 minutter.
Hvad gør jeg galt? Tak.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Kom risene i en gryde og fyld vand i til det står en halv tommelfinger over risen. Bring risen i kog og lad det koge uden låg, indtil alt vandet er fordampet. Skru ned for varmen og kom låg på. Lad det simre ved meget svag varme i ca. 15 minutter. Løft endelig kun låget når de 15 minutter er gået.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
jeg plejer at putte ca. lige meget vand og ris i vandet i kog i med ris 10 min, med låg sluk for risen og fjren det fra komfuret, og lad det stå lidt for sig selv, færdig, perfekt resultat hver gang hvertfald i mit tilfælde 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Min søster havde fødselsdag i går, så vi var ude at spise. Der fik vi Kong Fiddes(= sønderjysk for Frederik) Livret; en specialitet fra Sønderborg. Hvide kartofler, pommes frites med lækker gryderet med oksekød. Henover kommer man hakket hårdkogt æg, løg og rødbeder. Det kan varmt anbefales!
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Lige kommet hjem fra skolen, nåede ikke at få handlet ind, så det bliver jo nok lidt hurtig føde fra den knap så lokale grill. Pølsemix med rå løg og karryketchup tror jeg, eller måske deres kæmpe hjemmelavede "italienske"(don't ask) burger.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Stærkt inspireret af cyberzeds opskrift i bacon-tråden lavede jeg den her ret: 1 pakke bacon i skiver skåret i lidt mindre stykker smidt på en varm pande. 1 hakket løg blev tilsat. Efter det har fået lidt farve kom der en dåse hakkede tomater i chilisauce hen over. Dertil blev 1 sød paprika i strimler og en håndfuld majs tilsat. Det hele blev krydret med røget paprika, citronpeber, timian og rosmarin. Efter 15-20 min blev det hele hældt henover en gang nykogte penne.
#81 DarkLight 19 år siden
#82 DarkLight 19 år siden
Ingredienser
- Svampe
- Gulerødder
- Zittauerløg
- Rød løg
- Forårsløg
- Spinat
- Inderfilet kylling (ca 300 g pr person)
- 2 peberfrugter
Start med at skylde og hakke den abnorme mængde grønsager der skal i retten. Tænd samtidig for din yndlings sautégryde, og start med at hakke løgene. På den måde er du klar til at smide løg i, når du er færdig med at hakke grønsagsskoven.
Brun kyllingstykkerne og hæld de resterende ting i. Lad det simre under låg i 10-15 minutter. Det skulle give en del vædelse i bunden, som med fordel kan bruges til sovs.
Servér ved ris og brød.
NB! Jeg er til stadighed IKKE TILFREDS med mine basmati-ris. De bliver for klistrede og hænger ved i bunden.
Sådan gør jeg:
1 dl pr person
Skyld risene 4-5 gange indtil vandet er rimelig klart.
Kom 1 dl mere vand i end ris. (F.eks. 3 dl vand til 2 personer. 5 dl til 4 osv.)
Bringer risene i kog, skuer ned, lidt salt ved, låg på og simre i 12 minutter.
Hvad gør jeg galt? Tak.
#83 davenport 19 år siden
Bring risen i kog og lad det koge uden låg, indtil alt vandet er fordampet.
Skru ned for varmen og kom låg på.
Lad det simre ved meget svag varme i ca. 15 minutter.
Løft endelig kun låget når de 15 minutter er gået.
#84 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#85 tiny 19 år siden
#86 cyberzed 19 år siden
#87 chronaden 19 år siden
#88 Razzia 19 år siden
#89 dyg 19 år siden
#90 Scherlund 19 år siden
1 pakke bacon i skiver skåret i lidt mindre stykker smidt på en varm pande. 1 hakket løg blev tilsat.
Efter det har fået lidt farve kom der en dåse hakkede tomater i chilisauce hen over. Dertil blev 1 sød paprika i strimler og en håndfuld majs tilsat. Det hele blev krydret med røget paprika, citronpeber, timian og rosmarin.
Efter 15-20 min blev det hele hældt henover en gang nykogte penne.
For DVDSoon/satan det ligger godt i maven!