Gravatar

#41 Scherlund 19 år siden

Fik en forsinket julegave. En af min mors venners mand (langt ude) havde en gammel projektor stående som han ikke kunne få til at virke. Snakkede lidt med ham og han sagde så at jeg kunne da bare tage den med hjem og se om jeg kan få liv i dyret. Problemet med den var at den slukkede efter meget kort tid. Han har haft et par venner til at kigge på den og de mener begge at det er termorelæet der er kaput. Men nu har jeg haft den tændt i ca. 5 minutter og den har ikke lavet problemer endnu. Så jeg er ved at tro at jeg har fået en gratis projektor! o/

Hvis den laver problemer er der så nogen der kender et godt/billigt sted i Odense til at få lavet den slags?

Vil helst ikke give det store da det jo er en gammel svend. Men den er da rar nok at have til noget CL og den slags.

Hov glemte at sige at det er en Epson EMP-7300 :)
Gravatar

#42 El vez 19 år siden

#34 / 38 - yes, og når nu man er vokset op med de danske stemmer, kan det jo også tænkes at man tjekker filmen ud på dansk - selvom originalsproget som regel er at foretrække.

Kadann du har da også Tintin på dansk? Den er der vist ikke originalt lydspor på ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#43 filmz-Kadann 19 år siden

#42 -

Jep, jeg har Tintin på dansk, men nu var det Disney-filmene vi talte om. ;)

Forskellen mellem de to, som jeg ser det, er at det er minimalt hvad der går tabt i oversættelsen i Tintin, i forhold til Disney-filmene, da der er mange referencer til pop-kultur og film i Disney-filmene, det er der ikke i Tintin, når vi taler Disney-film fra 80/90'erne og frem.

Jeg er jo også vokset op med danske stemmer på en del Disney-film, ligesom du er, og har ikke haft behov for at se de film med dansk lydspor siden jeg blev bevidst om at man kunne se dem på originalsproget, både i biografen og på VHS i sin tid.

edit:

Det skal dog siges, at hvis den danske udgivelse af Tintin havde originalsproget på, så havde jeg givet det en chance, frem for det danske lydspor, men jeg gider ikke rigtigt at tage chancen og købe en boks med originalsproget, når jeg ikke har nogen idé om det er godt eller skidt. I tilfældet med Disney, så er de danske lydspor som regel helt ok, men det originale lydspor er altid bedre.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#44 filmz-jonasgr 19 år siden

Fik ingen film overhovedet. Til gengæld fik jeg en masse bøger:

Amos Oz - En fortælling om kærlighed og mørke

Olav Hergel - Flygtningen

Angela Lambert - Kvinden der elskede Hitler

Dan Brown - Tankados Kode

Leif Davidsen - Balkan Trilogien

Og endelig ville jeg også gerne læse noget af vores familie. Så fik:

Jens Christian Grøndahl - Røde Hænder
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#45 filmz-yoshimura 19 år siden

DVD'er
Pink Floyd - Pulse
(og en bytter ... det bliver SRV Live in Montreaux i stedet)

CD'er
Tom Waits - Orphans

Tegneserier
Preacher vol. 1-3
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#46 davenport 19 år siden

Fik flg.:

No Regrets af Stig Tøffe (Fra min kærestes farfar)
En Rocky t-shirt
En Godfather t-shirt (Er lidt for fed til den, men kuren skal hjælpe mig i 2007)
En hættetrøje i plain beige
En bagemaskine (lækker sag!)
2 stegetermometre
en Lacoste roll-on
et Lacoste sæt med cologne og spray
10 prince light (farmor)
Servietter (mormor)
2 stegesoer - og nu skal jeg høre jer, om der er nogle der kan hjælpe med en diskussion der har taget hele julen:
Hvordan bøjer man stegeso? Flertal? Jeg vil sige soer, de andre siger det har noget med en gris at gøre, så de siger søer..
En tavle til opslag
strømper og underbukser
En mini boremaskine
et skærebræt i massivt træ
+ penge..

Kan ikke komme på om der var andet..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#47 filmz-yoshimura 19 år siden

#46 Retskrivningsordbogen tillader begge flertalsendelser/-bøjninger ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#48 davenport 19 år siden

Tak! Så havde jeg delvist ret :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#49 filmz-yoshimura 19 år siden

Et andet eksempel (dog på engelsk):

mouse / mice (når vi taler om dyr)

mouse / mouses (når vi taler om computere)

Gravatar

#50 filmz-incubus 19 år siden

#46 - Hvad dælen er en stegeso?
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."

Skriv ny kommentar: