Gravatar

#11 chandler75 18 år siden

Nu er det jo desværre ikke særligt svært at få fat i skydevåben i dagens Danmark, og hvis først politiet begynder at bruge deres pistoler mere løst, kunne det nok tænkes, at den hårde kerne af autononme (og dem fra udlandet) ikke længere ville "nøjes" med at bruge brosten...

Men så kunne politiet jo selvfølgelig få fat i automat-geværer, og så kunne de autonome købe panserværnsraketter af rockerne, og så...

Nej, jeg tror det er slemt nok som det er nu.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#12 filmz-lallenkalaf 18 år siden

NEJ FØJ FOR SATAN ER PARODI PÅ DANSK BLØDSØDENHED .."jamen, vi skal jo ikke være en politi stat" ... åh hold kæft, pædagog Bente og drik dig noget yoga te! - I al den tid det autonome har været til, at det været en kostlig affære for det offentlige og de private. Hvis vi bare slå hårdt nok første gang, så kunne det måske være, de bedre kunne forstå hvad vi sagde næste gang. Så¨kan det da godt være vi skal betale for en brækket arm på en Aut. - men den er stadig billiger end syge/dag penge til en politimand i 6 mdr. fordi han har fået en sten i hovet .. " Jamen, vi må ikke slå" - SLAM!!! SÆT SIG, Gymnasie Henrik. - nej, vi må ikke slå, men de aut. forstår jo ikke diplomati, når det ikke kommer ud til deres fordel - MEN DE VIL FANDME GERNE HAVE SU, KONTANTHJÆLP OG KUNSTER STØTTE..

Fy for fanden
Hvis du går i seng om aften med kløe i røven, så vågner du op næste morgen, med lort på fingerne!
Gravatar

#13 filmz-lallenkalaf 18 år siden

De bruger Sten - politi bruger pistoler
De bruger pistoler - vi bruger napalm

Kan det siges mere simpelt?
Hvis du går i seng om aften med kløe i røven, så vågner du op næste morgen, med lort på fingerne!
Gravatar

#14 chandler75 18 år siden

"He pulls a knife, you pull a gun. He puts one of your men in the hospital, you put one of his men in the morgue!"
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#15 filmz-lallenkalaf 18 år siden

Nemlig ... Ikke mere galde herfra - det giver mig halsbrand - så jeg går sgu i seng.

Lur mig om jeg ikke kommer til at drømme om Rambo og Jagtvej nr. 69

"Støt Danmark - tæv en automon og vind en MacD. burger"
Gravatar

#16 filmz-vassago 18 år siden

#11: Nu tror jeg næppe at det vil føre til en eskalering af volden hvis politet beskyder folk der f.eks. kaster med molotov cocktails... - og skulle det ske, så siger de vist alt om de typer - og spørgsmålet er jo så, om der overhovedet er plads til dem i lille Danmark.

Jeg tror da nærmere, at det autonome miljø ville stå så ufatteligt meget dårligere skulle en idiot vælge at løsne et skud mod politiet eller andre civile i området. For det første vil den lille del af befolkningen der støtter dem nu, forældre med mere, sikkert vende dem ryggen, de teenager og ballademagere der løber rundt bare fordi det er "sjovt" og fedt at gøre oprør - vil forhåbentligt udeblive - og vigtigst af alt, må man jo gå udfra at intet politisk parti vil sympatiserer med folk der beskyder ordensmagten.

Jeg går ikke ind for: "hvis ikke vil høre eller gøre hvad der bliver sagt, så må de lære det på den hårde måde". Men jeg går ind for, at alle der vælger at udøve vold mod ordensmagten af så grov karakter - burde gøre det med livet som indsats - eller i hvert fald færdigheden til at gå normalt...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#17 wiseguy 18 år siden

Det er mig en gåde hvorfor politiet ikke må bruge vandkanoner direkte imod demonstranter herhjemme. Det så ret effektivt ud, da man brugte det i Tyskland for år tilbage.
Vandkanoner, gummikugler og masser af tåregas, det er sku' det eneste sprog de snotunger forstår! Jeg flegner på tværs, når jeg ser underbetalte betjente uden skjolde blive overdynget med brosten. De skal prise sig lykkelige for, at jeg ikke er sheriff i Kbh....
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#18 gi-jones 18 år siden

Det åndsvage ved hele denne situation er, at jeg på sin vis har stor sympati for ideen om at der skal være et sted som ungdomshuset. Som sådan er formålet både godt og gennemtænkt. Men når de fylder huset op med sten og benzin og decideret gør sig klar til at lave optøjer, er der altså INGEN regelmæssige gæster i det hus, som kan sige sig fri for ansvar. Den politiske side af sagen kan jeg sagtens se fra deres side, og det kan sgu sagtens være at Københavns byråd har en masse ufine interesser og dagsordener, men alt det bliver tilsidesat i mit hoved så snart folk begynder at smide med sten. Så snart det sker er det et simpelt spørgsmål om farlig adfærd, og ethvert strøg af sympati forsvinder.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19 filmz-che 18 år siden

Skal vi nu ikke lige tage en slapper de herre og eventuelle damer? I kræver at der skal skydes med skarpt mod en flok fortvivlede unge mennesker der har mistet et sted de holder meget af og som reagerer i afmagt overfor et system de ikke kan forholde sig til. At optrappe den vold som der i forvejen ser ud til at være rigelig af ville være ren og skær idoti! Denne gruppe af unge har oplevet at det eneste som kan give opmærksomhed og dermed skabe resultater er at gå ud og sætte gaden i brand (ungdomshuset blev solgt til Human A/S allerede i 1997, uden det dog medførte det helt store optøjer eller medieomtale de første år), derfor er det jo naturligt de reagerer sådan.

Dog mener jeg det er fucked up forkert at bruge únødig vold mod nogen som helst - herunder inkluderet politi, venstreorienterede, anarkister etc. - det er ganske simpelt ikke!

Spørgsmålet er jo så bare hvem der har lavet fadæsen, personligt mener jeg her det er politikerne der har spillet fallit, en by bør kunne tilbyde spændende kulturelle muligheder for alle også selvom deres interesser måske ligger uden for mainstream området, hvilket der tilsyneladende er blevet forsømt i Kbh. området. Hvis der havde lagt en løsning klar med et alternativt ungdomshus kunne en stor del af den uro der er nu være undgået.

Glem nu goddamn den krigsretorik og forsøg på at være konstruktive!
This is an ex-parrot
Gravatar

#20 HonoDelLoce 18 år siden

Undskyld mig meget, men som jeg forstår det HAR kommunen tilbudt en alternativ lokation..

Men der blev takket nej fra "de unges" side.. Så er de jo selv ude om, at de "ikke har noget sted at være"..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: