Gravatar

#31 JannikAnd 18 år siden

Vil godt lige påpege, at en meget stor procentdel af de voldelige bagmænd fra gårsdagens ballade IKKE var brugere af Ungdomshuset, men personer der så deres mulighed for at gi den gas, nu hvor anarkien herskede.

Er/var selv bruger Ungeren og bor i starten af Elmegade (50 meter fra Nørrebrogade) og har derfor været i centrum af optøjerne hele natten. Så sent som klokken fire om natten gik 8-9 ganske almindelige, voksne mænd ud foran min lejlighed for at brænde fem container af. Desværre for dem kom politiet forbi, og de blev tvunget til at rydde op.
Gravatar

#32 dyg 18 år siden

Har nu fået net i min lejlighed, så nu har jeg en helt tom lejlighed, lige på nær en laptop og en router :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#33 filmz-Kadann 18 år siden

#32 -

Det vil sige at du bare har brug for en stol, et køleskab til cola og et pizzahjul, så kører det?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#34 dyg 18 år siden

Ah, jeg mangler også ca 600 dvd'er, min dvd-afspiller og mit fjernsyn.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#35 filmz-kain 18 år siden

Blot for nysgerrighedens skyld - hvor kan det være, at man fandt ret voldsomme arsenaler af sten, øvrigt kasteskyts og molotov cocktails i ungdomshuset? Jeg tænker, når nu størstedelen af brugerne er fredsommelige? Eller har det været gængs kotume at opbevare sådanne ting?
Gravatar

#36 JannikAnd 18 år siden

#35 - Hvis du vil føre en saglig diskussion, så læg smart ass-attituden på hylden. Jeg har på intet tidspunkt forsvaret fjolserne, der forsyner sig med våben. Påpegede blot, at mange af voldsudøverne fra i går var folk fra helt andre miljøer end den kultur, Ungeren tilhører.

Jeg vil også gøre alt for at beholde huset - med undtagelse af at skade andre. Vil endda gå så vidt at rose politiets indsats i går. Synes ellers de ofte har handlet utilgiveligt, men gårsdagens aktioner virkede tilrettelagt og professionelt.
Gravatar

#37 gi-jones 18 år siden

Jeg mener sgu ikke at nogen af brugerne af ungdomshuset for alvor kan sige sig fri for ansvar. Hvis man igennem længere tid kommer et sted, hvor der åbenlyst opmagasineres våben til bekæmpelse af politiet, så har man altså selv associeret sig med problemerne og man kunne reelt have været en del af løsningen. Derfra og til selv at kaste med stenene er der naturligvis langt, og der er ingen grund til at arrestere folk blot fordi de har opholdt sig i huset. Men de skal sgu heller ikke pive over at lortet bliver revet ned nu, for det er for sent.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#38 JannikAnd 18 år siden

#37 - Nu ligger landet jo ikke således, at der har ligget våben til fri benyttelse under festerne og koncerterne. Faktisk er jeg ikke i tvivl om, at Ungdomshuset er et af Københavns sikreste steder at gå i byen. Jeg har altid følt mig tryg. Måske fordi narkomiljøet aldrig nåede derud, men holdt sig til ulækre diskoteker som Envy og La Hacienda.
Gravatar

#39 filmz-kain 18 år siden

Der var ikke tiltænkt nogen "smart ass-attitude". At du læser indlægget sådan må stå for din egen regning. Hvis jeg har trådt dig over futterne undskylder jeg da også.

I øvrigt mener jeg nu, at mit spørgsmål er ganske sagligt. Jeg undrede mig blot over, hvorledes selve ungdomshuset pludselig var så velforsynet med våben. Det tyder jo desværre på, at det ikke just var fredlige hensigter de havde.
Gravatar

#40 Scherlund 18 år siden

Er ved at få styr på min nye computer. Hvor er der mange små ting som man ikke var klar over at man havde installeret. sidder lige nu med en følelse af at jeg har glemt noget.

Skriv ny kommentar: