Gravatar

#21 gi-jones 18 år siden

Ja, men den principielle diskussion om hvorvidt de unge overhovedet skulle sættes på gaden er for mig at se fornuftig nok. Men der er en lang politisk forhistorie på den del af spillet som jeg ikke har overblik over. Min pointe er blot at deres argumenter kan være nok så gode, men hvis de bakkes op med brosten kan det være det samme.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#22 davenport 18 år siden

"..reagerer i afmagt overfor et system de ikke kan forholde sig til.." ????

Så må de jo ligesom alle andre normale mennesker, der ønsker at lave tingene i samfundet om, lave et parti og gå demokratiets vej. Ellers må de jo flytte til et land der falder bedre i deres smag!
Jeg synes at de skulle få lavet en samlet regning for optøjerne, og så først tømme kassen i deres font, dernæst dele resten af pengene ud på de anholdte.
Så ville de være nødt til at droppe læderjakken og ringene i øjenbrynene, og få sig et arbejde, så de kunne betale for det de har ødelagt.
Og før nogen fra København synes det er for strengt, vil jeg lige minde jer om, at det er jeres skattekroner, der betalte for gårsdagens (og sikkert mange flere dages) begivenheder.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#23 filmz-vassago 18 år siden

#18: Fuldstændig enig, klart skal der være et sådanne sted, hvor unge kan samles og have det sjovt, kreative værksteder, plads til koncerter osv - og det skal da også ligge forholdvis centralt i KBH, og gerne noget med lidt charme - ikke noget østblok cementbyggeri.

#19: I kræver at der skal skydes med skarpt mod en flok fortvivlede unge mennesker der har mistet et sted de holder meget af og som reagerer i afmagt overfor et system de ikke kan forholde sig til.

Nej, jeg synes ville være på sin plads at beskyde demonstranter der udsætter andre for livsfare - herunder brugen af slingshots, brosten og ikke mindst den sindsyge benyttelse af molotov cocktails.

Klart skal man ikke handle overilet - men jeg kan på ingen måde se hvordan de mennesker, på nogen måde skal være uskyldige søde rare mennesker der bare handler i afmagt, desperation og fortvivelse... Flere af de begivenheder er jo nøje planlagte, der bliver inviteret folk til fra udlandet til at deltage i aktioner (folk der kun kommer for at slås) og der bliver på forhånd samlet materiale til at bekrige politiet.

Det er mig en gåde hvordan nogen kan se det som værende en fredelig og ok demonstration. Det bliver da kun sat i værk for at skabe ballade og bekrige det offentlige.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 filmz-lallenkalaf 18 år siden

# 19 Glem nu goddamn den krigsretorik og forsøg på at være konstruktive!

ARGHHHHhhhh ... havd fanden snakker du om. Hvem kastede fysisk set den første sten!?.

Det kan godt være politikerne har solgt ud - men det har retten ikke - Jagtvej 69 er blevet udsat for et fogdebud, som hedder at beboerne skal sættes på gaden - det har RETTEN afgørende bestemt - PUNKTUM!
Fanden sgu da også, men de kunne faktisk have fået noget af min sympati, hvis de bgare havde taget deres yoga planter, tommer grafiti dåser og div. freds tegn (er verden ikke bare så dejlig selvironisk) med sig og gået fra huset. De kunne have valgt at sige " Vi tabte sgu slaget, men ikke krigen" og så brugt nogen af 50 mio. de har i deres fond på en VENLIG sindet kampagne, evt. reklame kampagner i tv - opslag i aviser osv. ... men nej nej, De undskylder sig med, at de er skæve eksistenser og at de er blevet over hørt så mange gange før, at nu må de godt føre krig med slingshots, sten, FLAMMEKASTER, KRYSANTIMUM BOMBER ... # 19 du skulle skamme dig og komme med så dumsmart en bemærkning.

De ER også blevet tilbudt et nyt hus, til 7 mio. men det ville de unge kun gå med til - hvis pengene blev kanaliseret tilbage til "De skæve eksistenser" ... ARGGGGHHHHHHHHHhhh - hvornår får man noget gratis (ud over smagsprøver i Bilka)

FØJ!!!
Hvis du går i seng om aften med kløe i røven, så vågner du op næste morgen, med lort på fingerne!
Gravatar

#25 filmz-lallenkalaf 18 år siden

HLEVEDE U)Y¤!=)/§!"?()!¤`=§`??=")) selv min stavning er pissed off.

Gid fanden havde de møg unger -giv mig en grydeske og så skulle jeg fandme give dem en røvfuld - hver og een!
Hvis du går i seng om aften med kløe i røven, så vågner du op næste morgen, med lort på fingerne!
Gravatar

#26 filmz-Kadann 18 år siden

Jeg drikker min første kop kaffe, min første cola og nyder at jeg fik sovet igennem i nat.. og så holder jeg mig langt væk fra diskussionerne omkring Ungdomshuset, både på filmz og på jobbet.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#27 filmz-lallenkalaf 18 år siden

Jeg skal stærkt beklage min lemplige omgang af tonen.
Gravatar

#28 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Arbejder på en stor rapport (på ca. 350 sider) med grafik, tabeller og alskens andet godt som skal være færdig mandag morgen.

Det er spændende men HK, hvor er det svært at koncentrere sig når telefonen kimer konstant, med fedt med en god projektleder.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#29 lagoni 18 år siden

Øv, er lige kommet i tanke om et meget bedre emne til min BA-opgave og typisk, deadlinen var i går... Nå, det jeg skal skrive om nu (Depressionen set gennem litteratur, hovedvægt på Grapes of Wrath) er også interessant, jeg burde bare ha' tænkt et par dage hurtigere.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#30 davenport 18 år siden

Ah, fredag eftermiddag. Fri om en halv time. Jeg gaber og gaber.
Tror aftenen byder på rødvin og Boggie Nights i hjemmebioen (filmen, altså!)
Nu står den på en tur på Republikken (http://www.ale.dk/index.php?id=704)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: