Gravatar

#61 davenport 18 år siden

Ja, hatten af for politiet. De har ikke løst ét eneste skud, selvom de er blevet angrebet af brandbomber og andet livsfarligt skyts.
Hvis det havde været i et andet land, var de alle blevet mejet ned pronto.
Selvom jeg kan være ret hård i min retorik vedr. autonome, så priser jeg da at politiet ikke har dræbt nogen ved disse optøjer.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#62 dolphinfriendly 18 år siden

#60 Jeg har netop lavet en mindre dokumentarfilm om forholdet mellem Ungdomshuset og Faderhuset og ved at der er dokumenter på aftaler om et nyt Ungdomshus melllem kommunen og Ungdomshuset - underskrevet og hele svineriet - der blev trukket tilbage af kommunen i sidste øjeblik, for mindre end en månede siden. Der er flere omstændigheder der overses i medierne. Dialogen mellem kommunen og Ungdomshuset er iøvrigt først kommet efter d. 16 december, så ved ikke hvor meget hazard der er spillet fra Ungdomshusets side.

For du har nemlig ret - dialog kræver mere end krav fra den ene part og opfyldelse fra den anden part.

Desuden er ødelæggelsen ikke synomynt med Ungdomshuset - og en bestemt gruppe (eller flere) der smadre byen er heller ikke.

Gravatar

#63 davenport 18 år siden

Er det en film man kan komme til at se? Og er den objektiv?
Gravatar

#64 filmz-Bruce 18 år siden

#62 Jeg formoder de dokumenter blev trukket tilbage efter Ungdomshusets sidste hærværkstogt rundt i byen, da der var omtale af, at politikerne ikke ville forhandle, når der blev vandaliseret på den måde?!? Den 25. januar opgav Ritt, da Ungdomshuset ikke ville godtage Stevnsgade skole.

Såvidt jeg ved, har Ungdomshuset med deres opførsel efter den 16. december, meget at takke sig selv for, at tilbud og dialog bliver sværere og sværere. En søgning på Ungdomshuset på BT, giver et godt indblik i forløbet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#65 dolphinfriendly 18 år siden

#63 Den er 100% objektiv - men vi har aftalt ikke at vise den før vi har fået samtykke fra Ungdomshuset og Faderhuset, hvilket er fair nok.

Det er en filmprojekt fra Universitetet, som desværre ikke blev helt som vi havde håbet på - der jo sker meget i øjeblikket og vi havde kun to uger, hvilket slet ikke er nok selvom vi arbejdede rigtigt hårdt.

Vi var interesseret i at vise de menneskelige aspekter i sagen og bygge bro til både en dialog og forståelse af de to institutioner.

Læs mere om den her:
http://avisen.dk/film-ungdomshuset-vs-faderhuset-f...

Gravatar

#66 davenport 18 år siden

Det lyder da fint :)
Hvem er dig på billedet? (foran eller bagved?)
Gravatar

#67 dolphinfriendly 18 år siden

#64 Som jeg skrev, kom dialogen mellem Ritt og Ungdomshuset først rigtigt i gang efter den 16. december - altså efter første bølge af hærværk. Faktisk blev det vist nemmere for Ungdomshuset at komme igennem. Hærværksdelen er noget Ungdomshuset iøvrigt meget hen ad vejen tager afstand fra, men det er ikke nemt når der både er så mange forskellige grupper derinde der reagere uafhængigt af hvad der bliver aftalt og gængse bøller (som intet har at gøre med Ungdomshuset) der vil smadre alt for enhver pris.

Med hensyn til Stevsgade er der flere sider i sagen, som jeg ikke rigtigt kan komme ind på. Men tro mig, når jeg skriver at der var lovende forhandlinger indtil for kort tid siden - og at Ungdomshuset var meget mere lydhør overfor dem end den måde medierne fremstiller dem på.

Gravatar

#68 dolphinfriendly 18 år siden

#66 Det er mig der står i baggrunden og smiler skævt. :)

Gravatar

#69 davenport 18 år siden

Der er også lidt venlig delfin over dig.. ;D
Gravatar

#70 dolphinfriendly 18 år siden

#69 Det ender med at man kan købe klistremærkebilleder af mig via Cool Cat. :)

Skriv ny kommentar: