Sidder og prøver at blive ordentlig vågen. Efter en forlænget weekend i hhv Århus og Esbjerg skulle jeg lige sove 12 timer. Og hvilken bedre måde end en god kop kaffe og læse nyheder på Filmz :)
Så fik jeg endelig set Pirates 2 og lært at spille poker (Texas Hold 'Em) Siden jeg var den eneste pige til sidst, var jeg jo den oplagte dealer :)
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Conclusion We can be very clear in our conclusions; there is no need to invest $ 2000 or more in a high-end DVD player. A PC with a recent graphics card will produce a much better result for a lot less money. When looking at the final scores of the HQV test, both ATI and nVidia graphics cards perform a lot better than any DVD player we have tested. We would go as far as to say to get rid of your DVD player and connect a media centre PC to your LCD television!
Desværre står der ikke noget om HD-scaling...
Edit: fandt flg. "ATI themselves however state that the X1300 will not be fast enough to accelerate H.264 in the highest HD resolutions, a statement we will put to the test in the future."
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Man skal bare være opmærksom på at man ikke bare kan koble det til og så virker det. Man skal være indstillet på at skulle bruge dage på at tweake sit setup.
Personlig ved jeg ikke hvor meget hold der er i konklusionen. Alle jeg har snakket med, mener ikke at man kan få en ordentlig HTPC for under 10K.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Ja såvidt jeg kan forstå på HTPC opsætninger, læst inde på HIFI4ALL, så bruger man meget tid på opsætning, indstillinger etc. Og så skal PC'en, lyddæmpes, boote inden man skal se film etc.
Så nej tak herfra :) Jeg er for magelig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Hvis I har luret artiklen, omhandler den LCD-tv, ikke et almindelig tv, så er det jo begrænset hvor mange indstillinger man skal rode med, at tv'et jo optræder som en skærm til PC'en.
HTPC.. ja det er i mine øjne ikke noget jeg vil bruge penge på :-) Jeg kender en der har brugt mange tusind på hans (dualcore P4 3,2GHZ) med et ok nyt ATI grafikkort, den kan kun lige trække en x.h264 blueray rip, i 720p. Synes det er helt og aldeles grotesk, at sådan en maskine, ikke engang kan klare mere end det. plus, den kører jo windows mediacenter, jeg kender helt ærlig, ikke nogen folk der har andet end problemer med det - hvis man vil se en film, med et codec, så skal man lige installere det først, når det så er installeret er der noget andet der ikke virker.. osv osv.. Jeg holder mig til min xbox med xbmc :-) Den afspiller alt, starter op på <10 sekunder. ok, godt nok kan den ikke afspille x.h264 osv.. men når den kun bruger 80w, og har så mange ekstra funktioner.. så siger jeg htpc go home ;-P
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
#226 Ja, man er nødt til at have en lyddæmpet maskine hvis den skal være en del af hjemmebioen, med mindre man som min gamle grafiker har placeret den i nabo-rummet lige ved siden af døren dertil, men så skal man så bare ind i et andet rum for at skifte skive/betjene den.
#228 som du skriver skal den være kraftig og så kan man så se udgiften i #226 stige da mere performance i 99 ud af 100 tilfælde giver mere varmedannelse og derved kræver mere køling, dvs. man har to meget modarbejdende faktorer
Nu skal man jo ikke gøre problemet større end det er. :)
Mht. codecs, så er der masser af codecpacks som får en dækket ret godt ind på det område, men det er vel alligevel begrænset hvor mange man har brug for, med mindre man afspiller noget helt obskurt.
Desuden er det altså ikke svært at bygge en maskine der er kraftig og lydsvag. :) Intels nye Core 2 Duo er en ret voldsomt CPU, er til at betale og varmeudviklingen er minimal på dem.
Men fair nok, hvis man ikke kan lide dem og ikke har behovet, så er det jo i orden. :)
#221 Bates 19 år siden
#222 filmz-Bruce 19 år siden
#223 tiny 19 år siden
Så fik jeg endelig set Pirates 2 og lært at spille poker (Texas Hold 'Em) Siden jeg var den eneste pige til sidst, var jeg jo den oplagte dealer :)
#224 filmz-lbw 19 år siden
De når frem til en interessant konklusion.
Conclusion
We can be very clear in our conclusions; there is no need to invest $ 2000 or more in a high-end DVD player. A PC with a recent graphics card will produce a much better result for a lot less money. When looking at the final scores of the HQV test, both ATI and nVidia graphics cards perform a lot better than any DVD player we have tested. We would go as far as to say to get rid of your DVD player and connect a media centre PC to your LCD television!
Desværre står der ikke noget om HD-scaling...
Edit: fandt flg. "ATI themselves however state that the X1300 will not be fast enough to accelerate H.264 in the highest HD resolutions, a statement we will put to the test in the future."
#225 DarkLight 19 år siden
Personlig ved jeg ikke hvor meget hold der er i konklusionen. Alle jeg har snakket med, mener ikke at man kan få en ordentlig HTPC for under 10K.
#226 filmz-Bruce 19 år siden
Så nej tak herfra :) Jeg er for magelig.
#227 filmz-Kadann 19 år siden
Hvis I har luret artiklen, omhandler den LCD-tv, ikke et almindelig tv, så er det jo begrænset hvor mange indstillinger man skal rode med, at tv'et jo optræder som en skærm til PC'en.
#228 filmz-herskegut 19 år siden
Jeg kender en der har brugt mange tusind på hans (dualcore P4 3,2GHZ) med et ok nyt ATI grafikkort, den kan kun lige trække en x.h264 blueray rip, i 720p. Synes det er helt og aldeles grotesk, at sådan en maskine, ikke engang kan klare mere end det.
plus, den kører jo windows mediacenter, jeg kender helt ærlig, ikke nogen folk der har andet end problemer med det - hvis man vil se en film, med et codec, så skal man lige installere det først, når det så er installeret er der noget andet der ikke virker.. osv osv..
Jeg holder mig til min xbox med xbmc :-) Den afspiller alt, starter op på <10 sekunder.
ok, godt nok kan den ikke afspille x.h264 osv.. men når den kun bruger 80w, og har så mange ekstra funktioner.. så siger jeg htpc go home ;-P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#229 cyberzed 19 år siden
#228 som du skriver skal den være kraftig og så kan man så se udgiften i #226 stige da mere performance i 99 ud af 100 tilfælde giver mere varmedannelse og derved kræver mere køling, dvs. man har to meget modarbejdende faktorer
P.S. Ja, jeg kan heller ikke lide HTPC'ere :D
#230 filmz-Kadann 19 år siden
Nu skal man jo ikke gøre problemet større end det er. :)
Mht. codecs, så er der masser af codecpacks som får en dækket ret godt ind på det område, men det er vel alligevel begrænset hvor mange man har brug for, med mindre man afspiller noget helt obskurt.
Desuden er det altså ikke svært at bygge en maskine der er kraftig og lydsvag. :) Intels nye Core 2 Duo er en ret voldsomt CPU, er til at betale og varmeudviklingen er minimal på dem.
Men fair nok, hvis man ikke kan lide dem og ikke har behovet, så er det jo i orden. :)