Gravatar

#151 filmz-sanjo 20 år siden

Goer mig klar til bio, skal afsted og se Batman Begins i dag. Glaeder mig som et lille barn :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#152 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Sidder og gør klar til lidt fransk ... Le Cercle Rouge fra Criterion - en god film imo, som jeg har glædet mig til at gense længe.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#153 elwood 20 år siden

lige kommet hjem fra bio af, hehe billetmanden som stod ved sal 1. kiggede satme sjovt på os da vi troppede op med morgenkåbe håndklæde, og Guiden 8-)

men det var satme sjovt at rende rundt i biocity med den mundering.

anyway on to the film, som komedie fungere den udemærket, men skal man se ud fra en bog til film synspunkt, halter den en del vil jeg mene, personlig var det der skuffet mig mest, det at man ikke fik hele nedrivningsscenen i starten, men igen den er jo meget dialog afhængig, så det kan være det har spillet en del ind, stadigvæk trist dog.

Den velkendte scene fra bogen med missilerne, tog dog kegler synes jeg, og der grinte jeg højlydt, starten med delfinernes sang var da også rimelig sjov.

Alan Rickman er perfekt som stemmen til Marvin, han har virkelig den der "ahh alt i livet er noget rod, og hvad er meningen" stemme.

Selve The guide, som forklare om de forskellige ting, var også skæg, og det var en god stemme som der var guiden, de små animationer var også opfindsomme fundet på.

jeg har ikke lyst til at give stjerner jeg vil heller lade mine ord, afspejle min mening.

Ps. er det kun mig som tror at når HG2G kommer på dvd, at limited edition udgaven, bliver udformet som "guiden" synes den lægger så meget op til det nemlig, da jeg så den.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#154 filmz-sparrowed 20 år siden

Overvejer: om jeg skal se Alan Haynes, på Harmonien i svendborg i næste uge. Det ville også blive et intimt spillested. 100kr er trods alt ikke meget waste of money.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#155 dyg 20 år siden

#153 - Personligt synes jeg, at de scener, der næsten ordret var taget fra bogen, virkede fint. Men derudover synes jeg ikke rigtigt, at de formåede at holde humoren på samme plan som bogen. Det er mere en "fald på halen"-agtig humor, og slet ikke sort og subtil som Douglas Adams'.
"Marvin, can you give me a hand?" :( Til at tude over.

At de har tilføjet nye ting, der ikke var med i hørespillet eller bogen, passede mig fint, og det var lige hvad Douglas Adams gerne ville se. Og de fleste af dem var også gode.
Scenen med fluesmækker-dyrene var rigtig godt fundet på, ideen (av) var meget sjov, men det ender alligevel ud i at være mere "fald på halen"-sjov, end underfundig og sort

Som fan af bøgerne/radiospillet/den gamle serie har jeg det meget svært med denne film. Nogle ting har de ramt spot-on, når det kommer til min oprindelige forestilling af tingene (f.eks. er Vogonernes udseende simpelthen perfekt, dog er deres stemmer ynkelige).

Men hvad værre er, så synes den til tider at virke noget rodet og forjaget. Det virker lidt som en række små forskellige eventyr, samlet i en film. Der er også flere gange en mangel på kontinuitet.
Hvor er bulldozerne foran arthur's hus på earth II? Hvordan kommer vogonerne hurtigere til vogsphere end zaphod, når de ikke har improbability drive? Hvorfor afsluttes Humma Kavula historien ikke? Osv, mange småting der ikke passer.

At man ikke kan medtage hele dialogen fra bogen er naturligt. Men at gå ind og tage lange dele af visse samtaler, og smide dem helt væk, synes jeg er trist. De formår til tider at fjerne nogle af de sjoveste dele af dialogen. Og når de forsimpler scener for at springe over hvor gærdet er lavest, huer mig heller ikke.
En indkøbsvogn med øl og snacks? Det irriterede mig. Hele den scene mangler rigtig meget for at være lige så sjov som i bogen.

Skuespillerne gjorde det generelt meget fint - kunne rigtig godt lide Mos Def og Zooey Deschanel, men jeg havde lidt svært ved at indfinde mig med den Zaphod vi ser i filmen. Rent anatomisk var han for langt væk fra mit billede (hvilket jo er en fare ved at filmatisere bøger.. Vil man ramme læsernes fantasier, og/eller vil læserne kunne acceptere filmens version), men også rent personligheds-mæssigt, rammer han langt ved siden af den coole Zaphod jeg husker fra bogen.

Der er et enkelt sted, hvor jeg tror, at jeg går direkte mod strømmen. Det er når jeg siger, at Alan Rickman ikke virkede for mig. Synes bare ikke stemmen passede til Marvin. Han lød ganske rigtigt trist og deprimeret, men der var et eller andet galt. Måske er det fordi de har ændret langt de fleste af Marvin's sætninger, og de nye slet ikke lever op til det han siger i bogen.

Noget af det jeg normalt aldrig kritiserer er effekterne, men i denne film var mange af effekterne storslåede og rigtig rigtig fede. Men hvorfor hulen lader man så andre effekter stå tilbage, og lade dem se ud som noget, der er halvfærdigt.

Ikke nogen spoiler, men hvad gik der lige galt med Arthur's mobiltelefon? Hvad hulen skulle den viftes rundt for? Productplacement min røv :/

Det bedste ved filmen er, at den har givet mig lyst til at læse Guiden igen og se den gamle tv-serie, men der var simpelthen for mange huller og afvigelser fra bogen, til jeg kunne nyde den. Den fanger overhovedet ikke Douglas Adams ånd.

Karakter? Da jeg lige kom ud af biffen havde jeg nok givet den 5-6/10, fordi man godt kan sidde og grine af den, men jeg er blevet mere muggen over mishandlingen af Guiden og de filmiske mangler, og nu kan den højst få 4/10.

Måske jeg er helt galt på den, men jeg skulle lige ud med lidt galde. Jeg har ikke læst Guiden i fire-fem år, og husker ikke alt lige godt, men nu vil jeg læse den igen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#156 elwood 20 år siden

en lille sej ting, hvis jeg ikke tager meget fejl så er musikken der spilles anden gang man ser HG2G logo'et(det der ser ældre ud end det første man ser) den musik som bliver brugt i den gamle tv serie 8-)

ja som jeg også skrev så, blev jeg også træls over "hele" scenen med bulldozeren ikke var med i den, men ja jeg gentager vidst bare mig selv igen hehe

Gravatar

#157 dyg 20 år siden

#156 - Du har helt ret. Samme musik. Det frydede mig også.

Synes også det var fedt at
Simon Jones var med igen. Han spillede Arthur Dent i den gamle serie, og i den nye var han hologrammet ved Magrathea
Gravatar

#158 elwood 20 år siden

#157 yep det så jeg også godt, meget sjov at se ham igen efter al den tid.

hvem får i øvrigt fornøjelsen på filmz at anmelde den ?.
Gravatar

#159 dyg 20 år siden

Jeg kunne godt håbe på to anmeldelser. En anmeldelse af en fan af Guiden, og en anmeldelsen af en, der ikke kender noget som helst til Guiden på forhånd.
Gravatar

#160 elwood 20 år siden

#159 min ven jeg havde inde og se den med, han havde ikke læst bogen, så det var min ide med morgenkåberne og håndklæde han kendte ikke noget til det før jeg fortalte ham lidt om bogen og selve universet, men han følte sig godt underholdt, og det er det som jeg også mener.

Hvis man tager den som en ganske normal komedie uden at vide noget om The guide fungere den godt, men hvis man har læst bogen (i øvrigt er det ikke kun første del denne her film sku handle om?, synes de låner lidt fra de sidste også) og går efter en perfekt overførelse fra bog til film, vil man blive skuffet, men jeg synes heller ikke den var hel elendig den havde da nogle gode ting.

men ja NayZe god ide med to anmeldelser.

Skriv ny kommentar: