#220 Det er også det gode ved det, at det er meget enkelt. Det gælder naturligvis ikke bare om at tænke positivt, men også at visualisere det man vil have.
Det er dog meget enkelt at forstå og på den måde banalt, hvilket for mig at se er positivt.
Men det er lidt nemmere at danne sig et indtryk af hvad det handler om, hvis man ser filmen.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#221 Det lyder umiddelbart som et uddrag af en livsstilbog (eller noget fra Scientology hehe), hvilket jeg altid har syntes var unødvendige indslag - og af en eller anden grund minder det mig om "Donnie Darko". :)
Jeg har ikke set "The Secret" og kan som sådan derfor ikke udtale mig om filmen. Jeg synes nu egentlig bare ikke at det kræver de store armsbevægelser eller reflektioner, at nå den erkendelse at man kommer længst med en positiv indstilling til livet og derfor udfylder sit eget potentiale bedst på den måde. Det lyder blot enormt banalt og lommefilosofisk. :)
#222 Det kan jeg godt forstå du mener. Det minder ikke så meget om Scientology synes jeg, også måden det bliver fremstillet på. Jeg har selv en bog af L. Ron Hubbard og der er stor forskel på det han skriver og denne film.
For god ordens skyld, må jeg hellere nævne at jeg ikke er medlem af Scientology, men fik bogen uden at vide at det var fra dem.
Det er også en blanding af forskere og så folk som oplevet en ændring i deres hverdag som bliver interviewet og der bliver også suppleret med lidt videnskabelige undersøgelser.
Men jeg havde en god oplevelse med at se den om andre så får den samme oplevelse kan jeg kun håbe på :)
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#223 Det mest vigtige er, i bund og grund, jo også at du kan få noget konstruktivt ud af det. Jeg mener helt bestemt, at mange mennesker desværre har en tendens til at fokusere på det negative fremfor det positive - og hvis "The Secret" kan være med til at skubbe folk igang med en positiv indstilling er det kun godt. Jeg er blot meget skeptisk, da jeg kender flere individer (som min bror) der tager nogle ting lidt for ukritisk og nemt til sig, og lever en periode efter forskrevne regler der giver dem en anstrengt "mening med livet"
Nogle gange kan oplevelser som selv film eller bøger sætte nogle ting og sager igang, derfor er det godt at høre du har en af disse "gennembrud" hvis det har sat nogle ting og sager på plads. :)
Har lige været til foredrag. Vi sluttede vores Jobfighter kampange i dag, og Jason Watt var her, og fortalte om sit liv, og om hvordan han kæmpede sig tilbage. Det var meget inspirerende, og han er super god og morsom. Meget selvironisk. Jeg var sku ikke klar over, at han samme dag som sit uheld, skulle til Spanien og testkøre for Williams.
Fed måde at starte dagen på. Meget motiverende!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#226 - jeg har også hørt ham engang. Det var til galla/forpremieren på Million Dollar Baby. Er enig - han er super god og morsom. Lavede han også den fantastiske beskrivelse af første gang han kører ræs, hvor det i virkeligheden højst er 10km/t han kører? ;-)
#221 filmz-jonasgr 19 år siden
Det er dog meget enkelt at forstå og på den måde banalt, hvilket for mig at se er positivt.
Men det er lidt nemmere at danne sig et indtryk af hvad det handler om, hvis man ser filmen.
'Cause I'm evil"
#222 dolphinfriendly 19 år siden
Jeg har ikke set "The Secret" og kan som sådan derfor ikke udtale mig om filmen. Jeg synes nu egentlig bare ikke at det kræver de store armsbevægelser eller reflektioner, at nå den erkendelse at man kommer længst med en positiv indstilling til livet og derfor udfylder sit eget potentiale bedst på den måde. Det lyder blot enormt banalt og lommefilosofisk. :)
#223 filmz-jonasgr 19 år siden
For god ordens skyld, må jeg hellere nævne at jeg ikke er medlem af Scientology, men fik bogen uden at vide at det var fra dem.
Det er også en blanding af forskere og så folk som oplevet en ændring i deres hverdag som bliver interviewet og der bliver også suppleret med lidt videnskabelige undersøgelser.
Men jeg havde en god oplevelse med at se den om andre så får den samme oplevelse kan jeg kun håbe på :)
'Cause I'm evil"
#224 dolphinfriendly 19 år siden
Nogle gange kan oplevelser som selv film eller bøger sætte nogle ting og sager igang, derfor er det godt at høre du har en af disse "gennembrud" hvis det har sat nogle ting og sager på plads. :)
#225 tiny 19 år siden
Det kan det sikkert. Nip/Tuck S1 DK vil den heller ikke kendes ved...
#226 davenport 19 år siden
Det var meget inspirerende, og han er super god og morsom. Meget selvironisk.
Jeg var sku ikke klar over, at han samme dag som sit uheld, skulle til Spanien og testkøre for Williams.
Fed måde at starte dagen på. Meget motiverende!
#227 McPeter 19 år siden
#228 davenport 19 år siden
Pigerne fra kontoret var helt fjantede bagefter ;)
#229 filmz-lbw 19 år siden
#230 Guts 19 år siden
lol....!
Jeg har godt nok haft en del af dem.
Mine favoritter var: Wico, Competition Pro og Quickshot.