Gravatar

#221 Steffan Rasmussen 17 år siden

Har lige set Borgerskabets diskrete charme for første gang i 25 år. Det er stadigvæk en surreel perle.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#222 Benway 17 år siden

#221 Helt helt enig, men den er også en af mine yndlingsfilm. Den er fuldstændig uopslidelig. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#223 filmz-jonasgr 17 år siden

Har lige fundet to interessante kurser som jeg kunne tænke mig at tage, når jeg tager til München.

From Blues to Hip Hop: A Cultural History of American Music
"Blowin' in the Wind": American Culture and Politics in the 1960s

Forhåbentlig lidt noget andet end alt det racehalløj vi har haft indtil videre.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#224 filmz-Bruce 17 år siden

#220 Og gudskelov det lykkedes.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#225 elwood 17 år siden

Da jeg var inde og høre Film scores koncert med Århus Symforni Orchestra fortalte Ole Michelsen om hvordan castingen af hovedrolleinde Scarlett O'Hara, blev lavet med at alle hollywoods største stjerne dengang blev indkaldt til prøve, men at instruktøren havde besluttet hans valg forinden, og at det blot var et stort reklamestunt.

Har så siden hen læst om andre udgaver af hvad der skete, men det var hvertfald intressant og høre Ole Michelsen fortælle hans udgave.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#226 filmz-Bruce 17 år siden

#225 Sakset fra Wiki:

The casting of the two lead roles became a complex, two-year endeavor. Many famous or soon-to-be-famous actresses were either screen-tested, auditioned, or considered for the role of Scarlett, including Norma Shearer, Bette Davis, Barbara Stanwyck, Joan Crawford, Jean Arthur, Joan Bennett, Paulette Goddard, Katharine Hepburn, Lana Turner, Susan Hayward, Olivia de Havilland, Carole Lombard, Irene Dunne, Merle Oberon, Ida Lupino, Joan Fontaine, Loretta Young, Miriam Hopkins, Tallulah Bankhead, Frances Dee, and Lucille Ball.

Four actresses, including Jean Arthur and Joan Bennett, were still under consideration by December 1938. But only two finalists, Paulette Goddard and Vivien Leigh, were tested in Technicolor, both on December 20.[5] Selznick had been quietly considering Vivien Leigh, a young English actress little known in America, for the role of Scarlett since February 1938, when Selznick saw her in Fire Over England and A Yank at Oxford. Leigh's American agent was the London representative of the Myron Selznick talent agency (headed by David Selznick's brother, one of the owners of Selznick International), and she had requested in February that her name be submitted for consideration as Scarlett. By summer of 1938, the Selznicks were negotiating with Alexander Korda, to whom Leigh was under contract, for her services later that year.[6] But for publicity reasons David arranged to meet her for the first time on the night of December 10, 1938, when the burning of the Atlanta Depot was filmed. The story was invented for the press that Leigh and Laurence Olivier were just visiting the studio as guests of Myron Selznick, who was also Olivier's agent, and that Leigh was in Hollywood hoping for a part in Olivier's current movie, Wuthering Heights. In a letter to his wife two days later, Selznick admitted that Leigh was "the Scarlett dark horse", and after a series of screen tests, her casting was announced on January 13, 1939. Just before the shooting of the film, Selznick informed Ed Sullivan: "Scarlett O'Hara's parents were French and Irish. Identically, Miss Leigh's parents are French and Irish."

Leslie Howard ville IKKE spille Ashley Wilkes, da han var træt af at spille vattede mandlige roller, men man overtalte ham, ved at give ham lov til at instruere filmen Intermezzo bagefter. Han var dog ikke glad og skrev til Margaret Mitchell, forfatteren:

"I feel it a great honor to have been selected to enact one of the roles of your book, the title of which escapes me at the moment."
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#227 gi-jones 17 år siden

Haha, jeg elsker de der gamle filmanekdoter. Hvorfor er det mon at jeg ikke har fået taget mig sammen til at se den dokumentar? Det viser bare at den ædle kunst at promovere en film med alle tænkelige midler er ligeså gammel som filmen selv :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#228 tiany 17 år siden

#225-#226 Det tænkte jeg også på da jeg så dokumentaren, de har virkelig haft hele hollywood til casting. Men det så længe ud til at Paulette Goddard ville få rollen fordi Selznick bedst kunne lide hende, problemet var bare at hun var hans genbo og derfor skulle man være helt sikker. Vivien Leigh blev først valgt i sidste øjeblik

Clark Gabel ville heller ikke være med i filmen, men alle der havde læst bogen mente at det kun kunne være ham der spillede rollen.

#227 Se den, det er en super dok
Valar morghulis
Gravatar

#229 DarkLight 17 år siden

This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#230 elwood 17 år siden

#229 Walter Matthau mangler!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: