Går med overvejelser om at lave en stavekontrol til hip-hoppere i Word. Jeg kan kommer på dawg, word, ho, yo, da, house, club, niggah. Burde det ikke være ret dækkende?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Undrer mig lidt over 'krigen' mellem Nordisk Films biografer og filmselskaberne. Nordisk Film vil åbenbart ha' selskaberne til at betale halvdelen af 3D-udstyret til biograferne og det vil de ikke, så nu bliver der vist ikke vist fx Up og Avatar i 3D. Det er nok hvad man kalder gennemført træls. Men jeg undrede mig mest over at nyhedsværten i radioen sagde at 3D-film er billigere at producere end almindelige film. Kan det passe og hvorfor?
Jeg skrev en artikel om det for et års tid siden. Den kamp har kørt længe. Det er ikke så meget selve 3D-udstyret, men digitaliseringen af biografsalene, der er en stor omkostning for biograferne. Det er nok radiojournalisten, der ikke har forstået forskellen. Digitalisering er en forudsætning for 3D-udstyr, så det er let at misforstå.
Det er bestemt ikke billigere at lave film i 3D. Men det er billige at lave digitale kopier i stedet for at trykke filmruller. Det er altså en omkostning som filmselskaberne sparer, hvis biograferne investerer i udstyret. Derfor er Nordisk Film og biografernes brancheforening sure på filmselskaberne.
Jeg tror nu nok, at de sale, der i forvejen er digitaliserede, vil vise film som Avatar og Up i 3D. Men før de kan nå frem til en aftale, vil de ikke digitalisere (og indføre 3D) i alle sale.
#10524 The Wire skal lige sendes tilbage fra posthuset, da jeg nægter at betale de over 200 kr. i told og moms, mere end boksen koster. Så der går nok tæt på en måned, førend sæson ét kommer tilbage.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#10521 wimmie 16 år siden
Mente bare min egen lille version af en Baysplosion ;p
#10522 filmz-Bruce 16 år siden
#10523 mr gaijin 16 år siden
Jeg skrev en artikel om det for et års tid siden. Den kamp har kørt længe. Det er ikke så meget selve 3D-udstyret, men digitaliseringen af biografsalene, der er en stor omkostning for biograferne. Det er nok radiojournalisten, der ikke har forstået forskellen. Digitalisering er en forudsætning for 3D-udstyr, så det er let at misforstå.
Det er bestemt ikke billigere at lave film i 3D. Men det er billige at lave digitale kopier i stedet for at trykke filmruller. Det er altså en omkostning som filmselskaberne sparer, hvis biograferne investerer i udstyret. Derfor er Nordisk Film og biografernes brancheforening sure på filmselskaberne.
Jeg tror nu nok, at de sale, der i forvejen er digitaliserede, vil vise film som Avatar og Up i 3D. Men før de kan nå frem til en aftale, vil de ikke digitalisere (og indføre 3D) i alle sale.
#10524 elwood 16 år siden
Bare Se The Wire så skal du nok få udvidet udvalget.
True dat
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#10525 filmz-Bruce 16 år siden
#10526 evermind 16 år siden
Hehe, når jeg hører navnet Michael Bay, tænker jeg altid på, hvor sej han kunne have været som skurk i The Dark Knight:
"Some men just want to watch the world burn ..."
:P
#10527 evermind 16 år siden
#10528 elwood 16 år siden
Hmm det blir Omar ikke glad for at hører oh well, patience is a virtue, eller hva man siger 8-)
#10529 filmz-Bruce 16 år siden
#10530 elwood 16 år siden
Det kan endten betyde og skyde en mand på gaden, eller at bestille en taxa.