Det der irriterer mig ved nogle af indsamlerne til de "gode formål" er, at det er helt tydeligt at mange af de mennesker er uddannet sælgere og har en sælger-
Det er faktisk mere almindeligt, end man lige skulle tro. Min kæreste var i foråret med til at lave en stor undersøgelse af frivilligt arbejde for forskellige nødhjælpsorganisationer. Det viste sig, at flertallet af de frivillige - modsat hvad organisationerne troede - ikke havde "den gode sag" som primær motivation, men derimod at de kunne bruge arbejdet på deres CV. De fleste sagde direkte, at hvis de ikke kunne bruge det på deres CV, så ville de ikke gøre det.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#09, 19,20,21,22 Ja som jeg sagde så er dette en stor del af problemet. Jeg tror også der er lidt forskel på om det er i KBH. eller om det er i f.eks Aalborg eller Odense. Jeg ved ikke hvor nemt det er at få studiejob i KBH. men i Odense og især Aalborg er det ikke altid lige nemt. I Aalborg er det ligefør man ofte kun kan blive ansat indenfor telemarketing eller som indsamler, i hvert fald dengang jeg boede der. Og sidstnævnte vil jeg ikke selv bryde mig om, da jeg ikke kan lide det med at "tigge". Og lønnen er trods alt forholdvis høj også og jeg tror at det er det som spiller mest ind, i hvert fald hvis man bruger det som studiejob. Men det er da nogle gang lidt sjovt at gøre lidt grin med dem. Det virker også lidt anerledes end i telefonen, hvor man tit kan lyde som en klovn.
Tillykke wimmie.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#10721 Highland Park 16 år siden
"Min ven bliver pebersvend på mandag. Kan jeg bestille en paddehat ved hans hoveddør?"
#10722 Thomsen 16 år siden
Det er faktisk mere almindeligt, end man lige skulle tro. Min kæreste var i foråret med til at lave en stor undersøgelse af frivilligt arbejde for forskellige nødhjælpsorganisationer. Det viste sig, at flertallet af de frivillige - modsat hvad organisationerne troede - ikke havde "den gode sag" som primær motivation, men derimod at de kunne bruge arbejdet på deres CV. De fleste sagde direkte, at hvis de ikke kunne bruge det på deres CV, så ville de ikke gøre det.
#10723 Kruse 16 år siden
#10724 evermind 16 år siden
Tilsyneladende ... men det kniber vist med kokkehuerne. ;)
#10725 filmz-jonasgr 16 år siden
Tillykke wimmie.
'Cause I'm evil"
#10726 evermind 16 år siden
Men sjovt ser det da ud. :)
#10727 filmz-Bruce 16 år siden
Hehe, jeg så lige denne. So true :)
#10728 mr gaijin 16 år siden
Tillykke! Og ha' det fedt derovre. Glem ikke jeres pas, hvis I skal ha' cocktails til jeres continental breakfast :)
#10729 Benway 16 år siden
#10727 Ha, ha. Ja, sørgeligt nok vil de fleste af os nok ligne fjolser med sådan en på.
#10730 Highland Park 16 år siden
Ja, det tør siges. :/
Hehe, det var da et hæderligt forsøg på at tilberede "grilled cheese".
Intet slår dog denne kok:
(jeg kunne desværre ikke finde den i bedre kvalitet)