Så er jeg hjemme igen fra studieturen, der som spået bød på et lille håndfuld våde nætter i fremragende vejr, inklusiv en herlig nat med en gruppe jævnaldrende svenskere, der synes at snakke nærmere og nærmere dansk, des mere, vi alle fik at drikke. :)
Det var generelt en super sjov tur, i hvert fald al den tid når dagenes studie-aspekt var overstået. ;)
Og så skal der ses lidt film igen, og catches lidt op med filmz.dk og alt det andet af det dersens internet.
Og tak til Castiel og Bony for ønskerne om en god tur.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Sidder i sofaen og ser Narnia: Prince Caspian...umiddelbart virker den til at være bedre end nr1. Nu mangler min mave og mit hovede bare lige at arte sig så jeg kan få pakket lidt mere...er total bagude med pakningen lige pt.
Har lige set Laura som var en god gang krimi film noir. Så nu vil jeg gå igang med den ironiske, sarkatiske og nærmest sadomasochistiske film Funny Games.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Sidder og nye roen der har sænket sig over lejligheden efter mine forældre og bror har været på besøg hele weekend. I guder, hvor kan der spises meget kage og drikket meget kaffe :)
Fredag gik med praktiske ting i lejligheden, som jeg ikke selv kunne klare (Der er MEGET!) Lørdag var vi på Kronborg.
Nu skal resten af dagen vist bruges på sofaen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Var ude med mine forældre i går. Det kan altså være hårdt at underholde dem en hel dag og halv aften, når den ene ikke går så godt længere. Vi endte med at tage på Nationalmuseet, hvilket var okay, og så se Klunkehjemmet, som min kæreste længe har villet besøge. Det er en 300m² lejlighed ved Nyhavn, som står fuldstændigt, som da den blev indrettet i 1880'erne i datidens populære klunkestil. Fascinerende og også temmelig frygtelig med al den falske marmor og wannabe-herregårdsstil med malede træpaneler og ophængte gipshoveder af jagthunde. Stadsstuen var dog som taget ud af FANNY OCH ALEXANDER. Værd at se, hvis man er en smule historisk interesseret.
Al den tvungne sightseeing blev heldigvis opvejet af en fantastisk brunch på Nationalmuseet og en lækker vildand med tyttebær og valnødder på en restaurant i midtbyen plus rigelige mængder vin. Der skal selvfølgelig også være fordele ved at agere guide for familien. :-)
I dag står den på film (suprise!):
Lund Fantastic Film Festival i Sverige har i år udvidet og viser lidt smagsprøver fra deres program i Husets biograf i Magstræde i Kbh. De startede fredag med bl.a. at vise Enzo Castellaris THE INGLORIOUS BASTARDS (Castellari var tilstede som gæst i Lund), og i dag viser de bl.a. to nye gyserfilm: Den australske LAKE MUNGO, og den amerikanske THE HOUSE OF THE DEVIL. Begge har fået fremragende omtale i udlandet.
#11251 rockysds 16 år siden
Det var generelt en super sjov tur, i hvert fald al den tid når dagenes studie-aspekt var overstået. ;)
Og så skal der ses lidt film igen, og catches lidt op med filmz.dk og alt det andet af det dersens internet.
Og tak til Castiel og Bony for ønskerne om en god tur.
#11252 Kruse 16 år siden
#11253 cyberzed 16 år siden
#11254 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#11255 Ericmase 16 år siden
#11256 elwood 16 år siden
Gevalia kaffe: The Movie
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#11257 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#11258 DarkLight 16 år siden
Fredag gik med praktiske ting i lejligheden, som jeg ikke selv kunne klare (Der er MEGET!)
Lørdag var vi på Kronborg.
Nu skal resten af dagen vist bruges på sofaen.
#11259 Thomsen 16 år siden
Al den tvungne sightseeing blev heldigvis opvejet af en fantastisk brunch på Nationalmuseet og en lækker vildand med tyttebær og valnødder på en restaurant i midtbyen plus rigelige mængder vin. Der skal selvfølgelig også være fordele ved at agere guide for familien. :-)
I dag står den på film (suprise!):
Lund Fantastic Film Festival i Sverige har i år udvidet og viser lidt smagsprøver fra deres program i Husets biograf i Magstræde i Kbh. De startede fredag med bl.a. at vise Enzo Castellaris THE INGLORIOUS BASTARDS (Castellari var tilstede som gæst i Lund), og i dag viser de bl.a. to nye gyserfilm: Den australske LAKE MUNGO, og den amerikanske THE HOUSE OF THE DEVIL. Begge har fået fremragende omtale i udlandet.
Her er lidt mere om det: http://husetsbio.blogspot.com/2009/09/lund-fantast...
Huset giver i øvrigt 20kr studierabat på billetterne til studerende med gyldige studiekort.
#11260 Highland Park 16 år siden